תהלוכות בג'נין, ברכות מהחמאס ומהג'יהאד האיסלאמי וגם סגנו של אבו מאזן מאשים במפורש כי ישראל היא שאחראית לפיגוע ברחוב דיזנגוף. "דם דורש דם, והכיבוש העמיק את דם עמנו. מי שיוזם טרור הוא הכיבוש, אז האם הוא מחכה לפגוש אותנו עם פרחים?", אמר מחמוד עאלול, מספר 2 של אבו מאזן בתנועת פתח.
המחבל שפתח באש בדיזנגוף וחוסל הוא מועתז חוואג'ה, שוהה בלתי חוקי בן 23 מנעלין, המזוהה עם חמאס. בעבר נשלח פעמיים לכלא הישראלי, ולאחרונה היה שנה ושלושה חודשים במאסר על החזקת אמצעי לחימה. לא היו לו היתרי עבודה בארץ וכוחות הביטחון יבדקו כיצד, מתי ואיך הוא עבר את הגדר.
אביו של המחבל, סלאח חוואג'ה, אמר אחרי הפיגוע: "מקווה שייכנס לגן עדן. מועתז הוא אדם ערכי, מקפיד להתפלל. הוא ישב בכלא ארבע שנים ועבד בחנות לכלי בית".


3 צפייה בגלריה
מעתז חוואג'ה
מעתז חוואג'ה
המחבל מועתז חוואג'ה, והכרזה שפורסמה אחרי הפיגוע
הפיגוע אירע חצי יממה לאחר חיסול שלושת המחבלים בג'בע שליד ג'נין. הערב, לאחר הפיגוע, ערכו שם ובג'נין תהלוכות וקראו: "יא שהיד, תנוח, אנחנו ממשיכים בהתנגדות". בשכם, בינתיים, חילקו ממתקים.
בכיר הג'יהאד האיסלאמי, דאוד שיהאב, אמר כי "בצע זה מעיד על כישלון מדיניות הכיבוש ומערכת הביטחון שלו, ומצביע על מודעות העם הפלסטיני ואמונתו בדרך ההתנגדות עד השחרור".
3 צפייה בגלריה
היורה בתל אביב
היורה בתל אביב
פותח באש בדיזנגוף
3 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב
הכוחות בזירת הפיגוע
(צילום: AP)
דובר חמאס עבד אל-לטיף אל-קאנוע אמר כי "פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף במרכז תל אביב הוא תגובה ראשונית לפשעי הכיבוש הציוני, האחרון שבהם היה חיסול שלושה צעירים בג'בע". לטענתו, "גיבורי ההתנגדות בגדה המערבית ימשיכו להפציץ בפיגועים איכותיים ובפעולות הרואיות".
שלשום חיסלו כוחות הביטחון את המחבל עבד אל-פתח חרושה, איש חמאס משכם שביצע את פיגוע הירי בחווארה בשבוע שעבר, פיגוע שבו נרצחו הלל ויגל יניב. בפעולת צה"ל במחנה הפליטים נהרגו מלבדו עוד שישה מחבלים. מתחילת השנה - תוך מעט יותר מחודשיים - נהרגו כבר 78 פלסטינים. במקביל, צה"ל עוסק בהסברה נרחבת, המבהירה כי הרוב הגדול של ההרוגים עסק בפעילות טרור.