המשטרה פרסמה בצהריים (רביעי) תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ שהשתתפו אתמול בפעילות במחנה הפליטים ג'נין שבה חוסל המחבל עבד אל-פתח חרושה (49), איש חמאס משכם. חרושה ביצע את פיגוע הירי בחווארה בשבוע שעבר שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב.
בתיעוד, ניתן לראות את לוחמי הימ"מ בסמטאות מחנה הפליטים ג'נין בדרכם אל היעד שבו הסתתר המבוקש. הלוחמים נראים מגיבים בירי ובאמצעים נוספים נגד חמושים שפתחו לעברם באש.
היום נערכה בשכם הלווייתו של המחבל והפרות סדר פרצו במקום. כוחות הביטחון הפלסטיניים ירו רימוני הלם ליד גופתו של חרושה ופיזרו את המשתתפים בהלוויה.

5 צפייה בגלריה
תיעוד: לוחמי הימ"מ בסמטאות מחנה הפליטים ג׳נין בדרכם אל היעד בו הסתתר המבוקש
תיעוד: לוחמי הימ"מ בסמטאות מחנה הפליטים ג׳נין בדרכם אל היעד בו הסתתר המבוקש
לוחמי הימ"מ בסמטאות מחנה הפליטים ג'נין, אתמול
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
הפרות סדר בזמן הלוויתו של המחבל מחווארה, עבד אל-פתאח חרושה
הפרות סדר בזמן הלוויתו של המחבל מחווארה, עבד אל-פתאח חרושה
הפרות סדר בזמן הלוויית המחבל בשכם
5 צפייה בגלריה
שכם הלוויה של מחבל עבד אל פתח חרושה
שכם הלוויה של מחבל עבד אל פתח חרושה
הלוויית המחבל בשכם
(צילום: רויטרס)
הפעילות אתמול נערכה בעקבות מידע מודיעיני שאפשר את הצלחתה. שעות בודדות אחרי הפיגוע כבר הייתה לשב"כ ולצה"ל אחיזה מודיעינית על זהותו של חרושה, וגם את הכיוון הכללי שאליו נמלט. לאחר שימוש באמצעים מודיעיניים, גם כאלה שהיו על הקרקע, התברר כי בניו של חרושה מילטו אותו מחווארה ללב מחנה הפליטים ג'נין, מתוך הערכה כי שם יצליח להימלט מכוחות הביטחון.
בימים האחרונים כבר נודע היכן המחבל נמצא, ובמערכת הביטחון רק חיכו לרגע המתאים לעצור אותו. במקביל, ובעיקר בגלל ההבנה כי בניו של המחבל עלולים לבצע פיגוע נוסף, התכוננו בשב"כ למעצר דו-זירתי וסגרו על שני היעדים.
5 צפייה בגלריה
עבד אלפתאח חרושה
עבד אלפתאח חרושה
הסתתר בחדר בדירת מסתור בג'נין. המחבל חרושה
5 צפייה בגלריה
תיעוד מחילופי האש מג'נין
תיעוד מחילופי האש מג'נין
חילופי אש בג'נין, אתמול
(צילום: AFP)
שלשום הגיע הרגע, והוחלט על היציאה למבצע המעצר. חרושה הסתתר בחדר אחורי פנימי בתוך בית שבו היו כמה חמושים שלקחו עליו חסות. במקביל, בניו שהו במחנה הפליטים עסכר שסמוך לשכם, משם תכננו להוציא לפועל פיגוע נוסף. "בניו מילטו אותו ללב ג'נין מתוך מחשבה ששם הוא יוכל להימלט ממערכת הביטחון, אלא שכעת מובן ומובהר שאין ערי מקלט, גם לא בג'נין או בשכם", אמר גורם ביטחוני.
אתמול בצהריים כוח בהובלת השב"כ, שהורכב מלוחמי צה"ל של אוגדת איו"ש, ימ"מ, סיירת חרוב וכוחות מיוחדים של מג"ב, חיסלו את חרושה. בניסיון המעצר שלו ושל מבוקשים נוספים התפתחו במקום חילופי אש בין הכוחות לבין המחבלים, שבמהלכם חוסלו, מלבדו, לפחות עוד חמישה מהם, ו-23 פלסטינים נפצעו.
במהלך הפעילות ירו הכוחות טילי כתף והפעילו אמצעים נוספים לעבר הבית שבו התבצר המחבל. הכוחות ירו גם לעבר חמושים שירו לעברם, כשבהם היו גם כאלה שירו לעבר הלוחמים מתוך אמבולנס, שבו השתמשו כמחסה. כמו כן, הושלכו לעבר הכוחות מטענים ובלוקים והתפתחו במקום הפרות סדר. שני רחפנים של צה"ל נפלו במהלך הפעילות, ובדובר צה"ל אמרו כי האירועים מתוחקרים. במקביל, בשכם פעלו כוחות צה"ל ושב"כ למעצר שניים מבניו של המחבל שחוסל, חאלד ומוחמד חרושה, שחשודים בתכנון וביצוע הפיגוע. הם הועברו להמשך חקירה.