פרסום ראשון: מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, מאוים ברמת האיום הגבוהה ביותר על עובד ציבור והחל מהבוקר (שלישי) הוצמדה לו אבטחה. בסרטון בלעדי שהגיע לידי ynet נראה אשד הבוקר יוצא מביתו בכפר סבא ונכנס לרכבו, מלווה בשוטרי יס"מ תל אביב שמאבטחים אותו.
4 צפייה בגלריה
מפקד מחוז תל אביב עמי אשד מלווה באבטחה צמודה בעקבות רמת איום גבוהה ביותר לעובד ציבור
מפקד מחוז תל אביב עמי אשד מלווה באבטחה צמודה בעקבות רמת איום גבוהה ביותר לעובד ציבור
שוטרי יס"מ מלווים את ניצב אשד
לא זכור בשנים האחרונות מקרה שבו ניצב מכהן במשטרה נאלץ להסתובב עם מאבטחים. מדור מאוימים במשטרת ישראל החליט להעלות את רמת האיום על אשד לרמה 6 - הגבוהה ביותר - זאת בשל ריבוי איומים וקריאות לפגוע בו ברשתות החברתיות.
בין היתר נכתב בימים האחרונים ברשתות: "עמי אשד ניאונאצי לכל דבר ועניין. דינו כדין אייכמן", "האיש צריך לעמוד לדין על המרדה", "אחד הפושעים הגדולים המסוכנים במדינת ישראל", "עבריין שנותן היתר לחסום כבישים ולבזוז בתים ולהצית אש", "היום ערב יום השואה, והוא ממש מדמה את הגזע הארי, הוא נראה אחד כמותם.... אני בן של ניצול שכל משפחתו נכחדה על ידי פרצופים כאלה".
במשטרה אישרו את הפרטים.
4 צפייה בגלריה
ניצב עמי אשד בהפגנה בקפלן
ניצב עמי אשד בהפגנה בקפלן
ניצב אשד
(צילום: טל שחר)
אתמול הנחתה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, לקבל "החלטה חדשה" בנוגע להעברתו של אשד מתפקידו. היא מתחה ביקורת על האופן שבו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר החליט להדיח אותו, מבלי ששמע את תגובתו לטענות בעניינו - וקבעה כי קיים חשש שלהדחה יש קשר למחאה נגד הממשלה.
למרות הודעתה, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, מתכוון להמשיך בתהליך העברת מפקד מחוז תל אביב מתפקידו. שבתאי מתכוון להציע לאשד לקחת את תפקיד ראש אגף ההדרכה או לפרוש. המשמעות היא הדחתו של אשד.