ברקע השיחות החשאיות סביב נורמליזציה עם סעודיה, המשלחת הישראלית בראשות שר התקשורת שלמה קרעי נחתה אמש (יום שני) בבירה ריאד. יחד עם קרעי הגיעו לביקור גם יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן, מנכ"ל והמשנה למנכ"ל משרד התקשורת, ונציגים נוספים. קרעי הוא השר השני המבקר בסעודיה, אחרי ביקורו ההיסטורי של שר התיירות חיים כץ.
המשלחת שבראשה עומד קרעי תשתתף בכינוס מיוחד של ארגון הדואר העולמי, שמטרתו "לבחון הצעות הקשורות לפתיחה נוספת של האיחוד לשחקנים רחבים יותר במגזר הדואר, כמו גם נושאים דחופים אחרים בתחום".

המשלחת, שהוסמכה בכתב אמנה חתום על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיעה כאמור על מנת להשתתף בכנס שחל אתמול בריאד. הכנס יימשך עד יום רביעי, ובמסגרתו ייפגשו חברי המשלחת עם נציגים מרחבי העולם.
מחר צפוי השר קרעי לנאום בכנס, ולאחר מכן יתקיימו פגישות עם מקביליו ממדינות נוספות. בין היתר צפוי קרעי להיפגש עם שגריר ארה"ב בסעודיה, עם שר התקשורת הטורקי ועם אישים נוספים.
2 צפייה בגלריה
שמלה קרעי ודוד ביטן חוגגים סוכות בריאד, סעודיה
שמלה קרעי ודוד ביטן חוגגים סוכות בריאד, סעודיה
עם לולבים בסעודיה
2 צפייה בגלריה
שמלה קרעי ודוד ביטן חוגגים סוכות בריאד, סעודיה
שמלה קרעי ודוד ביטן חוגגים סוכות בריאד, סעודיה
קרעי בריאד
בשל חופשת חול המועד סוכות, השר קרעי אף הוזמן כאושפיזין לסוכתו של ידיד ישראל בריאד, הבלוגר מוחמד סעוד, וצפוי לבקר בביתו. בתיעוד שהעלה קרעי לרשתות החברתיות, הוא נראה קורא בתורה, ומחזיק בלולב. במשלחת הישראלית מספרים על קבלת פנים חמה ולבבית בסעודיה, והגדירו את הביקור ככזה שנערך ברקע "פעמי השלום".
בטרם ביקורו של קרעי, ובעקבות הסכסוך עם יו"ר דירקטוריון דואר ישראל מישל וקנין, שאותו ניסה השר להדיח, נרשמו חילופי דברים בין לשכתו של קרעי לבין הדרג הבכיר בדואר, שטענו כי לא הוזמנו רשמית להשתתף בכינוס. במהלך חילופי הדברים פרסם קרעי באופן חריג חילופי מיילים, שבמסגרתם ניתן לראות כי בדואר עודכנו על האירוע. עם זאת, מאחר והדואר לא הוזמן להצטרף למשלחת על ידי משרד התקשורת, בארגון נאלצו להסכים רק להשתתפות בכנס באופן מקוון, שכן נציגיו לא יכולים לטוס לסעודיה באופן עצמאי.