תייר רוסי נהרג אתמול (יום חמישי) מתקיפת כריש בים האדום, בחוף רחצה בעיר הנופש הורגאדה שבמצרים. זוגתו, שהייתה איתו במים, הספיקה לברוח וניצלה. מקומיים שהיו בחוף לכדו את הכריש לאחר מכן.
ההרוג, צעיר בן 23 ששהה במצרים בחודשים האחרונים, נשמע זועק לעזרה בזמן התקיפה. בתיעוד קשה שעלה לרשת הוא נראה מנסה לשחות לחוף ולברוח מהכריש, לעיני המתרחצים המבוהלים. בעקבות התקיפה סגרו הרשויות רצועת חוף באורך 74 ק"מ, שתישאר סגורה לרחצה עד יום ראשון.
2 צפייה בגלריה
כריש הרג גבר רוסי בים האדום
כריש הרג גבר רוסי בים האדום
המקומיים לכדו את הכריש והביאו אותו לחוף. משמאל: הכריש בזמן התקיפה
אחרי הטרגדיה פרסם הקונסול הכללי של רוסיה בהורגאדה הודעה, שבה התיירים הרוסים התבקשו לגלות ערנות בזמן הרחצה ולציית להנחיות של שירותי ההצלה והרשויות המקומיות.
משרד הסביבה במצרים מסר כי הכריש התוקף הוא מסוג כריש טיגריסי, שנחשב לזן קטלני. המשרד ציין שאחרי שהכריש נלכד הוא נלקח למעבדה, שם ינסו לבחון את הסיבות לתקיפה הנדירה.
2 צפייה בגלריה
חוף ה ים של הורגאדה מצרים הים האדום
חוף ה ים של הורגאדה מצרים הים האדום
חוף הים של הורגאדה
(צילום: AFP)
בקיץ שעבר, בסוף שבוע אחד, נהרגו שתי תיירות מתקיפת כרישים בחופי הורגאדה: שתי ההרוגות שנפשו במצרים הן אוסטרית בת 68 ורומנייה בסוף שנות ה-40 לחייה.
מתקפות כרישים במצרים נדירות יחסית, אך בים סוף יש 44 מיני כרישים, חלקם קטלניים. הנפוץ שבהם הוא כריש שונית אפור. אורכו 1.5 מטר, הוא בעל 14 שיניים חדות במיוחד ושוחה במים רדודים.
פורסם לראשונה: 20:42, 08.06.23