ממשלת הימין בהונגריה פרסמה צו שמחמיר את חוקי ההפלות במדינה: הצו דורש מרופאים להציג לנשים הרות, שמבקשות להפסיק את ההריון, סימנים חיוניים של העובר. הצו שפורסם אתמול מצהיר כי המרפאות שמספקות את ההפלות חייבות לספק לנשים ההרות הוכחה ברורה לסימנים חיוניים של העובר, לפני שימשיכו בהליך להפסקת ההריון. ההנחיה תיכנס לתוקף מחרתיים.
בהצהרה שמסר אתמול משרד הפנים ההונגרי נאמר כי "קרוב לשני-שלישים מההונגרים מקשרים את תחילת החיים של הילד לפעימות הלב הראשונות שלו". לפי המשרד, הציוד המודרני במרפאות מסוגל להבחין בפעימות הלב של העובר כבר בתחילת ההריון, וכך לספק מידע מקיף לנשים ההרות.
2 צפייה בגלריה
דורה דורו מחוקקת מ הונגריה החמרה בחוקי ההפלות
דורה דורו מחוקקת מ הונגריה החמרה בחוקי ההפלות
אשת הימין הקיצוני דורה דורו. מפלגתה לוקחת את הקרדיט על החמרת חוקי ההפלות
(צילום: AP )
בכל הנוגע לחוקי הפלות, הונגריה היא מדינה ליברלית למדי - ולא ביצעה שינויים של ממש בחוקי ההפלות מאז שהשלטון הסוציאליסטי אישר ב-1953 לנשים להפסיק את ההריון.
הממשלה הלאומנית של ויקטור אורבן מציגה את עצמה כמי שדוגלת בערכי המשפחה המסורתיים. כדי להגדיל את שיעור הילודה בהונגריה, שנמצא בדעיכה, הציעה הממשלה להעניק הטבות מס וסיוע כספי להורים שיביאו לעולם הרבה ילדים. ב-2011 עיגנה הממשלה בחוקה את "ההגנה על חיי העובר מרגע ההתעברות", למרות שעד כה היא לא החמירה בצורה משמעותית את חוקי ההפלות.
2 צפייה בגלריה
ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן
ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן
ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן. הציע הטבות למשפחות מרובות ילדים
(צילום: רויטרס )
דורה דורו, מחוקקת ממפלגת הימין הקיצוני "המולדת שלנו", זקפה לעצמה את הקרדיט על ההנחיה החדשה של ממשלת הונגריה. דורו אמרה שהממשלה אימצה את ההצעה של המפלגה שלה לדרוש מנשים הרות להאזין לדופק של העובר לפני ביצוע ההפלה.
המחוקקת ההונגרייה אמרה שמדובר בצעד ראשון בעד "הזכות לחיים" מאז הסדרת חוקי ההפלות ב-1956, שלוש שנים אחרי האישור להפסיק הריון, ובכך הגיע לסופו "טאבו של עשרות שנים".