דורון גינזבורג, קברניט טיסת אל על שאמר הבוקר (שלישי) בכריזה לפני ההמראה לניו יורק כי "דברים כמו יום השואה יכולים לקרות פוטנציאלית בדיקטטורות, ואנחנו נלחמים שישראל תישאר מדינה דמוקרטית" ועורר סערה, כבר הספיק להתנצל על הדברים - עוד לפני הנחיתה. האזינו להתנצלות בפתח הכתבה.
כשעתיים לפני הנחיתה, גיזנבורג פנה שוב לנוסעים, ואמר להם בעברית ובאנגלית: "בקשר להערה הקודמת שלי שנאמרה בזמן ההמראה, אני רוצה לנצל הזדמנות זו כדי להבהיר שזה נאמר ללא כוונה לפגוע או להעליב מישהו מהנוסעים. אני מתנצל במיוחד בפני אלו שנפגעו ממילותיי". הקברניט הוסיף כי "היום אנחנו מציינים בישראל את יום הזיכרון לשואה, זה יום רגשי שמעורר תחושות בכולנו. כבן של מוטי גינזבורג, ניצול מחנה המוות בוכנוואלד, אני מודע לחלוטין למשמעות המיוחדת של יום זה".

1 צפייה בגלריה
עומדים דום בצפירה בטיסת אל על לפריז
עומדים דום בצפירה בטיסת אל על לפריז
עומדים דום בצפירה בטיסת אל על לפריז
(צילום: אל על)
במקביל, באל על בוחנים צעדים משמעתיים נגד הקברניט לאחר חזרתו לארץ, אך טרם הוחלט מה הם יהיו. כמו כן, בחברת התעופה עוד לא דיברו עם גיזנבורג - מאחר והוא עדיין בדרכו לניו יורק. מוקדם יותר מסרו מאל על בתגובה לדברים כי החברה "מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא, של מי מאנשיה במסגרת עבודתם ובוודאי לא במטוסיה שלא יכולים להוות במה לפעילות מסוג זה. החברה מורה להימנע מכך, בפרט ביום כה רגיש ומשמעותי לעם ישראל. המקרה החריג הזה, שאינו משקף את אנשיה וערכיה של החברה, ייבדק בצורה יסודית על ידי הגורמים הבכירים בחברה. אל על היא חברת התעופה הנושאת את דגל ישראל על זנב מטוסיה, וככזו משקפת את הפסיפס הישראלי כולו".
גורם בכיר במשרד התחבורה אמר כי שרת התחבורה מירי רגב ניהלה שיחה קשה עם אל על, שהגיעה לטונים גבוהים. "פעם אחר פעם הטייסים מתנהלים כאילו הם בעלי הבית", אמרה רגב בשיחה. "המציאות הזאת לא יכולה להימשך, משהו לא טוב קורה שם, החברה צריכה לפעול בהתאם ולכבד את היותה החברה הלאומית. אולי מסלולי הטיסה ברורים, אבל כנראה הכיוון של החברה הולך לאיבוד".
בטיסה אחרת של אל על היום, לפריז, תועדו אנשי הצוות הנוסעים עומדים דומייה במהלך צפירת הזיכרון בשעה 10:00.