פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (חמישי) לבית המשפט לנוער בעיר כתב אישום נגד נער המתקרב לגיל 18 מאזור המרכז, בגין השלכת בקבוק תבערה על שוטרים ומוחים בהפגנת "צדק לרפאל" בסוף החודש שעבר. בקבוק התבערה פגע בשוטר ובמפגין, שספג כוויות ב-15% מגופו ועדיין מאושפז בבית החולים.
מכתב האישום, שהגישה עו"ד רונית חסון, עולה כי הנער הגיע ב-30 באוגוסט לאזור בנייני עזריאלי בתל אביב, שם התקיימה הפגנה בדרישה להחמרה באישום הצפוי נגד הנהגת שדרסה למוות והפקירה את רפאל אדנה בן ה-4. הנער התכוון מראש להתעמת עם כוחות המשטרה במקום וליידות לעברם בקבוקי תבערה.
3 צפייה בגלריה
הפגנה לזכרו של רפאל אדנה בתל אביב
הפגנה לזכרו של רפאל אדנה בתל אביב
רפאל אדנה וההפגנה בתל אביב
(צילום: שאול גולן, באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
זריקת בקבוקי תבערה בהפגנת התמיכה ברפאל אדנה בתל אביב
זריקת בקבוקי תבערה בהפגנת התמיכה ברפאל אדנה בתל אביב
רגע זריקת בקבוקי התבערה
(צילום: דוברות המשטרה)
עוד עולה מהאישום שכדי לממש את תוכניתו, נסע הנער על קורקינט חשמלי לתחנת דלק סמוכה ומילא שני בקבוקי פלסטיק בדלק. לאחר מכן, חזר למקום ההתקהלות והצטרף למפגינים נוספים כשהוא עוטה על פניו מסכה. הנער והמפגינים התקהלו סביב מספר שוטרים, קראו לעברם קריאות גנאי, דחפו ותקפו אותם והיכו את אחד השוטרים באגרופים בפניו. בשלב מסוים הצית הנער נייר באמצעות מצית, הכניס אותו לאחד מהבקבוקים והשליך אותו לכיוון כוחות המשטרה.
הבקבוק פגע בשוטר ובכמה מפגינים כשבגדיו של אחד מהם התלקחו באש. המוחה פונה לבית החולים איכילוב בעיר, כשהוא סובל מכוויות בדרגה 2 ו-3 בהיקף של כ-15% מגופו, בין היתר בבטנו, בחזה ובגפיו, ונכון למועד הגשת כתב האישום, כאמור, הוא עדיין מאושפז.
3 צפייה בגלריה
הפגנה לזכרו של רפאל אדנה בתל אביב
הפגנה לזכרו של רפאל אדנה בתל אביב
מפגינים צועדים על איילון בהפגנת "צדק לרפאל"
(צילום: שאול גולן)
כתב האישום מייחס לנער עבירות של ייצור נשק, נשיאה והובלת נשק, חבלה בכוונה מחמירה ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.
עו"ד אביעד לנצ'נרעו"ד אביעד לנצ'נרצילום: מוניקה פיץ
עו"ד אביעד לנצ'נר, המייצג את הנער, מסר: "זה עתה הוגש כתב אישום וטרם ראינו את חומר החקירה. עם זאת, ברור לחלוטין כבר עתה כי משבר האמון העמוק בין העדה האתיופית למשטרת ישראל הוא סיפור הרקע גם לכתב האישום הזה. נלמד את חומר החקירה ונגיב בהתאם".
אדנה, נזכיר, נפגע מרכב בשדרות בן גוריון בנתניה לפני כשלושה חודשים - ומת מפצעיו לאחר כמה ימים. הנהגת הפוגעת, קרול פסלר, לא עצרה לאחר התאונה - וברחה מהזירה. היא נעצרה עם בתה למחרת, ובמשטרה טענו תחילה שהן התכוונו לקחת את הרכב למוסך. אלא שהחקירה העלתה כי הבת, ד"ר היידי פסלר, שהיא גם בעלת הרכב, לא הייתה בו בזמן התאונה - אלא נרשמה כנהגת בגלל בעלותה עליו.