מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש אמר הערב (חמישי) כי החליט לאמץ את המלצת המומחים מהצוות לטיפול במגפות בעניין החיסון הרביעי רק באופן חלקי, ואישר לחסן במנה רביעית רק מדוכאי חיסון - ולא גם את בני ה-60 ומעלה והצוותים הרפואיים.
1 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים משרד הבריאות
מסיבת עיתונאים משרד הבריאות
אישר מנה רביעית רק למדוכאי חיסון. פרופ' אש
(צילום: יאיר שגיא)
במכתב שנשלח ממשרד הבריאות לבתי החולים וקופות החולים, נכתב כי הראשונים להתחסן יהיו מושתלי לב, ריאה, כליות וכבד, חולים במחלות ראומטולוגיות או אוטו-אימוניות שמטופלים בתרופות מסוימות, חלק מהחולים בטרשת נפוצה וחולים שסובלים מליקוי ראשוני במערכת החיסון. גם מדוכאי חיסון שמוגדרים מחלימים זכאים לחיסון רביעי. לרשימה המלאה - לחצו כאן.
"השיקולים שהובילו בדיון הצט"מ הזה היו דעיכת חיסון הבוסטר, כפי שאנחנו יכולים לראות בנתונים. הדעיכה איטית אמנם, אך קיימת", אמר אש במסיבת העיתונאים שנערכה הערב. "אנחנו יודעים שהאומקריון עמיד חלקית לחיסון אבל חיסון הדחף מגן טוב יותר מפניו. בבחינה של כל הנתונים האלה, הצט"מ המליץ על חיסון רביעי למדוכאי חיסון, לבני 60 ומעלה ולעובדי מערכת הבריאות. זאת ההמלצה שהגיעה לשולחני לפני תשעה ימים.
"עיתוי תחילת החיסון נבחן על-ידי בהתייחס לסיכון לתחלואה קשה, ובנתונים שהוצגו על ידי ד"ר אלרעי-פרייס, אנחנו יודעים שהאומקריון גורם לחתחלואה קלה יותר. השאלה עד כמה, וזה נתון מפתח כדי לקבל החלטה אם נדרש לתת חיסון רביעי כדי להגן מפני מחלה קשה", הסביר מנכ"ל המשרד. אחרי ששר הבריאות ניצן הורוביץ אמר בשבוע שעבר כי החיסון יינתן לכולם, הדגיש אש כי "לאור פערי הידע שקיימים בעולם סביב התועלת בחיסון הרביעי, בסטואציה הנוכחית אנחנו פועלים בזהירות ובאחריות".
הוא הוסיף כי "אישרתי את החיסון לאור עבודות מחקריות שמראות את התועלת ואנחנו נמשיך לעקוב אחרי הנתונים ולבחון את ההחלטה מדי יום כדי לראות אם אנחנו נדרשים להרחיב אותה לאוכלוסיות נוספות".
בקופת החולים מכבי לא חיכו - והודיעו כבר הערב על פתיחת התורים לחיסון הרביעי. לפי נתוני הקופה, קרוב ל-5,200 מבוטחים זכאים לקבל את המנה הנוספת. במכבי ציינו כי מהלילה ניתן לזמן תור דרך היישומון, אתר האינטרנט והמוקד הטלפוני של הקופה.