בתה של רחל אייזנשטדט (55) שנרצחה לכאורה בידי בעלה גיא שפירא (48) התייחסה לפרסום ההתפתחויות בחקירה, לפיהן שפירא רצח את אשתו, נמלט – וניסה להתאבד בתום מרדף משטרתי. "למרות שעכשיו יש לי כל כך הרבה מה להגיד - פתאום נשארתי בלי מילים לכתוב", כתבה הבת ליאה בכר.
"נתת את כל מה שהיה לך גם כשלא היה כלום", המשיכה בכר. "הבנתי ממך מה זה להיות אימא. היום התהפכה לי הבטן כל כך הרבה פעמים בלנסות לעכל את מה שקרה. אני מודה לך ולעצמי על שהצלחנו לתקן. היית אחת הנשים היותר חזקות שהייתה לי הזכות להיות לצידן, ואני לא אוכל להפסיק להודות על התקופה האחרונה שלנו יחד".
בני הזוג, שהיו כפי הנראה בהליכי גירושין, התחתנו ב-2012 ומאז התגוררו במעלה אדומים. לשניים ילד צעיר, ולרחל - שעבדה 17 שנה בארכיון במוזיאון "יד ושם" - יש עוד שישה ילדים מנישואים קודמים שבהם חיה כחרדית. היא נטמנה בבית העלמין בכפר אדומים למחרת מציאת גופתה.
2 צפייה בגלריה
רחל אייזנשטדט וגיא שפירא
רחל אייזנשטדט וגיא שפירא
רחל וגיא. "היא הייתה רדאר של מצוקות"

מנכ"לית יד ושם דורית נובק, חברתה הטובה של רחל, סיפרה בשיחה עם ynet: "ביום ראשון לפני ערב חג סוכות קיבלנו טלפון לאגף משאבי אנוש ובו הודיעו לנו שרחל איננה עוד איתנו. הידיעה הזאת תפסה את כולנו בהלם מוחלט. הנסיבות והתנאים לא היו ברורים.
"רחל הייתה אישה מאוד חזקה, היא לא שידרה חולשה. אף פעם לא. היא הייתה אישה מלאת חיים. ואם יש שני מושגים שלא הולכים יחד אלה 'רחל' ו'מוות'. לא היו לה חיים קלים, אבל היא תמיד הייתה אדם אופטימי ונמרץ. היו לה מלא תוכניות. רחל הייתה רדאר של מצוקות. היא תמיד עזרה לאנשים".
חברה אחרת לעבודה סיפרה: "אנחנו בהלם. רחל הייתה עובדת מסורה ואהובה על כולם. לא ידענו על מה שמתרחש אצלה בבית. איבדנו אישה מיוחדת".
אחת מחברותיה כתבה למשפחה: "רחל הלביאה הלוחמת, אישה חכמה ומורכבת, רגישה לזולת ושוחרת צדק. קשה להאמין שקולה נדם. יהי זכרה ברוך. חושבת עליה ולא מבינה. היא תחסר מאוד".
שכנה הוסיפה: "כל כך מזעזע איך רגע אחד מישהו נפלא, אופטימי ומלא חיים כמו רחל יכול להיות כאן ואז הולך. היא הייתה הדבק של המשפחה שלה".

2 צפייה בגלריה
קברה של רחל אייזנשטדט במעלה אדומים
קברה של רחל אייזנשטדט במעלה אדומים
קברה של רחל במעלה אדומים
(צילום: אלישע בן קימון)

הבעל החשוד גיא, שמעצרו הוארך עד יום רביעי הבא, הוא מהנדס במקצועו ועובד בחברת הייטק ברעננה. אחד מחבריו שם אמר: "אנחנו עדיין לא מעכלים את מה שקרה. זה סיפור קשה וכואב".
גופתה של רחל נמצאה בשבת שלפני חג הסוכות על ידי שוטרים שהוזעקו לבית על ידי צוות מד"א שהזעיק הבעל החשוד ברצח. הוא סיפר כי הגיע הביתה וראה אותה באמבטיה ללא רוח חיים. לאחר תחקור ראשוני הוא לא נעצר אלא הסכים לנתיחת הגופה, והחוקרים חשבו תחילה כי מדובר בהתאבדות. עם זאת, גופתה של רחל נשלחה לנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו כביר והממצאים העלו סימנים מחשידים. החוקרים ניסו לאתר את הבעל, אך הוא כבר הספיק להימלט.
ביום שני, ערב חג הסוכות, הגיע שפירא לאזור הדרום וליד צומת בית קמה פרץ מחסום דוקרנים משטרתי. כאשר הגיעו אליו השוטרים, הוא שלף אקדח שהחזיק ברישיון וירה לתוך פיו לעיניהם. הוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב קשה, מורדם ומונשם.
שפירא, ששירת בצה"ל כקצין נפגעים, הודה במיוחס לו שלוש פעמים: פעמיים בבית החולים ועוד פעם במשטרה. לאחר מכן הוא נלקח לשחזור המעשה. באחת החקירות אמר שחשש שהיא תיקח לו את כספו. הוא טען שאשתו הייתה "אישה קשה שרבה עם השכנים והיה לי קשה לחיות איתה".
סנגורו עו"ד עידן גמליאלי אמר בתגובה: "מדובר באירוע טראגי וקשה. גיא שיתף פעולה עם החוקרים ומסר את גרסתו להשתלשלות האירועים. לדבריו לא הייתה לו כל כוונה לגרום למותה של המנוחה. אנו ממתינים לסיום החקירה".