האישה שנרצחה הלילה (בין שישי לשבת) ביריות בצאתה ממועדון בחיפה היא אודיה גבאי (33), תושבת קריית אתא, אמא לחמישה ילדים - הקטנה בת שנתיים והגדולה בת 14 וחצי.

במשטרה ממשיכים לחקור את האירוע, שעל פי החשד התרחש אחרי קטטה במועדון - שבו ככל הנראה עבדה כברמנית. כמה אנשים שקשורים למועדון עוכבו לחקירה במשטרה, ובהמשך נמסר מהמשטרה כי ארבעה חשודים נעצרו. חקירה ראשונית העלתה כי לגבאי לא הייתה כל מעורבות בקטטה - שבמסגרתה ירה אחד המעורבים לעברה כשיצאה מהמועדון. היא נפגעה מהירי - ונפלה על הכביש. צו איסור פרסום הוצא על פרטי החקירה.
שכנתה של אודיה גבאי סיפרה עליה בבכי: "היא גרה בבניין שנה וחצי, היו לה בעיות וניסיתי כל כך לעזור לה. לצערי היא לא נתנה יותר מידי להתקרב ושמרה על הפרטיות שלה. איזה חיים קשים היו לה. אני לא מאמינה שהיא נרצחה".
לדבריה, "הרבה זמן הייתה לי הרגשה לא טובה לגביה, פחדתי עליה. היא סיפרה שהיא עובדת כברמנית במועדון, לא אהבתי את זה, זה לא נראה לי מתאים לאמא לחמישה ילדים. בחודשים האחרונים ראיתי אותה מסתובבת עם טיפוסים מפוקפקים. פגעו לה גם פעמיים במכונית, פעם אחת שברו לה את מראת הצד ופעם אחרת שברו לה חלון. ראיתי אותה עם המשטרה. שאלתי אותה אחר כך מה קרה, היא לא רצתה להגיד. הכתובת לצערי הייתה במקרה הזה על הקיר".
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח ברחוב אלנבי בחיפה
זירת הרצח ברחוב אלנבי בחיפה
זירת הרצח בחיפה
(צילום: ליאור אל-חי)
2 צפייה בגלריה
אודיה גבאי מקריית אתא שנרצחה בחיפה
אודיה גבאי מקריית אתא שנרצחה בחיפה
"מה יהיה עכשיו על הילדים?", אודיה גבאי שנרצחה
"כואב לי שהיא נרצחה", הוסיפה השכנה. "כל היום הילדים היו יורדים למטה וקוראים 'אמא אמא', היא הייתה כל העולם שלהם. מה יהיה עכשיו על הילדים?".
רב-פקד יוסי אטיאס, קצין חקירות מודיעין בתחנת משטרת חיפה, אמר הבוקר כי "ניידות שהגיעו למקום הבחינו בכמה אנשים מחוץ למועדון. זוהתה פצועת ירי ונבדק הקשר שלה - אם היא הייתה מבלה או עובדת במקום, ואם הגיעה עם אדם אחר".
לדברי אטיאס, "עוכבו ונעצרו כמה אנשים שקשורים למועדון. הם נמצאים בחקירה. התיק קיבל עדיפות במעלה ראשונה - הוא מטופל בכל היחידות במחוז". עוד ציין אטיאס כי למשטרה אין פרטים אם הקטטה הייתה בתוך המועדון או מחוצה לו.
מפקד מחוז חוף ניצב דני לוי קיים אחר הצהריים הערכת מצב שנייה - והטיל את חקירת הרצח על חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב כרמל (יל"פ).
הדיווח על הרצח, שהתרחש בשעה 04:53, התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב כרמל. חובשים ופרמדיקים של הארגון פינו את האישה לבית החולים רמב"ם בעיר, שם נקבע מותה כעבור זמן קצר.
מפרוץ המלחמה עומד מספר הנשים שנרצחו על 15. שבע מתוכן נרצחו מתחילת השנה. השבוע נרצחו שתי נשים - בנהריה וליד שפרעם.