הפרקליטות הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי שבלוד כתב אישום נגד בני זוג מהשפלה, בגין אונס ומעשה מגונה בקטינה, התעללות, תקיפה ואישומים נוספים. זאת לאחר שהנאשם אנס את בתו החורגת - בתה של הנאשמת - בעוד בת זוגו שיתפה פעולה עמו, ואיימה על הבת שלא תספר על המעשים.
מהחקירה עלה כי הזוג ניהל גם יומן מעקב אחרי ימי הווסת של הבת, במטרה להכניסה להיריון. הם תכננו תכננו שהבת תבצע הפלה, שלאחריה יקבלו כסף מהמדינה שיסייע להם לרכוש דירה.
מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד דניאל איקן מהפרקליטות, עולה כי האב החורג, ששמו אסור בפרסום על מנת שלא לזהות את הקטינה, שכנע את זוגתו לשתף איתו פעולה בזמן שהוא יקיים יחסי מין עם בתה הקטינה, במטרה שזאת תיכנס להיריון.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה התעללות
אילוסטרציה התעללות
הגבר אנס את בתו החורגת במשך שלוש שנים, האם ידעה ושיתפה פעולה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
השניים תכננו שלאחר שהבת תהרה ותבצע הפלה, יקבלו בני הזוג סכום כסף מהמדינה, שיסייע להם במימון רכישת דירה והוצאות כלכליות נוספות. לשם הוצאתה לפועל של התוכנית, ולמרות התנגדותה של הבת, שהייתה רק בת 11 בעת שהחלו המעשים המחרידים, אנס הגבר את בתו החורגת במשך שלוש שנים, בתדירות של פעמיים בשבוע. בחלק מהמקרים הוא אף השתמש באלימות חמורה כלפיה.
הנאשמת, אמה של הקטינה, שאף לה מיוחסת עבירת אונס, ידעה על האירועים בזמן אמת ואף שכנעה את בתה לקיים יחסי מין עם הנאשם. זאת בנוסף לבדיקות היריון ומעקב ביוץ שביצעה לבתה. בחלק מהמקרים ישבה הנאשמת בסלון הבית ושמעה את בתה זועקת לעזרה. לעיתים סיפרו הנאשם ובתו החורגת לבת הזוג הנאשמת על מעשי האונס, ובחלק מהמקרים אף הראתה הבת לאמה את הכסף שקיבלה מהנאשם לאחר המעשה. לבת הזוג הנאשמת מיוחסת גם עבירות אלימות ואיומים, לאחר שאיימה על בתה ברצח אם תספר על מה שאירע.
2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
"מסוכנות גבוהה וחריגה, פעלו באופן חסר רחמים ומעורר שאט נפש". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
במקביל, הוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים, שבמסגרתה ציין עו"ד איקן: "מעובדות כתב האישום אנחנו למדים על מסוכנות גבוהה וחריגה ממעשי בני הזוג, שפעלו יחד תוך שקשרו קשר באופן חסר רחמים ומעורר שאט נפש, במטרה להרות את ביתם הקטינה שטרם מלאה לה 14".
לנאשמים מיוחסות עבירות רבות, בהם אונס קטינה ובת משפחה יחד, התעללות בקטין על ידי אחראי יחד, קשירת קשר לביצוע פשע ועבירות נוספות. בנוסף, לנאשם גם מיוחסת עבירת מעשה מגונה בקטינה מתחת לגיל 16 שהיא בת משפחה, ולנאשמת גם מיוחסות עבירות של תקיפה ואיומים כלפי קטין חסר ישע. בני הזוג גם מואשמים בשיבוש מהלכי משפט.
עו"ד שירן ברגמן, שמייצג את האם מטעם הסניגוריה הציבורית, אמר בתגובה: "מדובר באם עם נסיבות חיים קשות. לאור מצבה, בית המשפט קיבל את בקשתנו והורה לשלוח אותה להסתכלות. לאחר שנקבל את חוות הדעת וחומרי החקירה נשקול את המשך צעדינו".