בימים שלאחר הרצח עסקו חוקרי היחידה המרכזית של מחוז מרכז, בפיקודו של ניצב משנה דרור עבדה, בניסיון לאפיין את החשוד שיכול היה לרצוח את יזם הנדל"ן אלדד פרי. כששמו של החשוד המרכזי קפץ בחקירה והראיות שנאספו רק הלכו והתגברו - החוקרים נותרו המומים. אדם משכיל וללא עבר פלילי, שעוסק בתחום המחשבים ועובד בחברה טכנולוגית מוכרת, סבא לשישה נכדים שמרבה לפרסם את תמונתיהם בפייסבוק - נראה כמו האדם האחרון שיכול להיות מעורב ברצח אכזרי שכזה.
אלא שככל שהחקירה התקדמה והחוקרים צללו לתוך דמותו של החשוד, הם גילו את קצוות החוט שקידמו אותם בחקירה. השופט טל ענר ציין כי "מדובר בחשד בעוצמה גבוהה יחסית", והוסיף כי "חומר הראיות קושר את החשוד באופן מובהק לזירת הרצח, באמצעות פסיפס של ראיות טכנולוגיות ואחרות, וכן מבסס מניע אפשרי".
5 צפייה בגלריה
החשוד ברצח אלדד פרי
החשוד ברצח אלדד פרי
התמקצע בירי
5 צפייה בגלריה
החשוד ברצח אלדד פרי
החשוד ברצח אלדד פרי
החשוד במטווח ירי
5 צפייה בגלריה
החשוד ברצח היזם אלדד פרי
החשוד ברצח היזם אלדד פרי
החשוד בהארכת המעצר, אתמול
(צילום: יריב כץ)
חיבתו של החשוד לרובים ואקדחים, כמו גם מקצועיותו בתפעול כלי נשק והתעניינותו באופנועים - חיזקו את החשד במשטרה. בשבועיים האחרונים, כשהחקירה עוד הייתה בחיתוליה, ישבו בלשי היחידה "ישבו" על החשוד באופן יומיומי כדי ללמוד את דפוסי ההתנהגות שלו - מעבודתו ועד פעולותיו היומיומיות. החוקרים גילו די מהר שהחשוד רכש שתי דירות בחברתו של פרי שקרסה, ופצחו בניסיון לעלות על עקבותיו מיום הרצח.
במהלך החיפושים שערכו אתמול בביתו, נתפסו גם קסדות, כפפות ואקדחו האישי של החשוד, שאותו הוא מחזיק ברישיון. במשטרה יודעים מאיזה נשק נורה פרי למוות, וגם אם לא ימצאו התאמה לכלי הנשק שמחזיק החשוד ברישיון - הם חושדים שייתכן ומדובר בנשק אחר שהשיג. "זה לא הטייפקאסט של רוצח", אמר גורם המעורה בחקירה, והוסיף כי עדיין כל הראיות הנסיבתיות מובילות אליו. כעת, כשהחשוד יישאר בתשעת הימים הקרובים במעצר, ינסו חוקרי הימ"ר לערוך את תרגילי החקירה הנדרשים כדי לגרום לחשוד להישבר ולהודות.
5 צפייה בגלריה
החשוד ברצח היזם אלדד פרי
החשוד ברצח היזם אלדד פרי
פרסם תמונות עם הנכדים בפייסבוק
5 צפייה בגלריה
אלדד פרי
אלדד פרי
אלדד פרי
(צילום: עמית שעל, קובי קואנקס, נדב אבס)
מאז הרצח ניסו בימ"ר מרכז לפענח את מותו של היזם שאימפריית הנדל"ן שלו קרסה בשנה שעברה. החוקרים עברו על תיקי המודיעין וניסו לבדוק אם היה מאוים על ידי גורמים עברייניים, אם היה חייב כספים או אם מדובר באנשים שקרסו כלכלית בעקבות הסתבכותו של פרי בעסקיו.
גופו של פרי היה מנוקב במספר רב של קליעים. לפיכך, אחת ההשערות של החוקרים היא שמדובר באירוע אמוציונלי. במקביל לבדיקות שנעשו מול עבריינים ואנשים בשוק באפור, החוקרים מבקשים לבדוק למי עוד היה רצון לפגוע בפרי בצורה כזאת. בשל כך נבדקים גם כל המעגלים של הלקוחות שנפגעו מקריסת החברה שהייתה בבעלותו.
בדיון הארכת המעצר שנערך אתמול חשף רס"ב עופר תכלת, מצוות החקירה בימ"ר מרכז, קצת מהראיות שהצליחו החוקרים להשיג עד כה. מדובר בין היתר באוסף של ראיות טכנולוגיות שמיקמו את החשוד בשלבים שונים באזור הזירה שבה נרצח פרי, אך בשלב זה לא ברור אם היה שם ביום הרצח או ביום שקדם לו, שכן חושדים כי האיש על האופנוע הוא החשוד שהביאו בפני השופט.
מנגד, סנגוריו עורכי הדין ששי גז ועידן שני הכחישו מכל וכל את החשדות שמייחסת לו המשטרה וחזרו פעם אחר פעם על הטענה שלמרשם לא הייתה סיבה לפגוע בפרי. "הוא מחזיק ערבות אישית של המנוח בנוגע לפרויקטים, למה שיסכן את הכסף שלו?", אמרו הסנגורים.
הרצח אירע בחודש שעבר ברחובות. פרי, בן 44 במותו, הגיע בשעת בוקר מוקדמת לתפילה בבית כנסת בדרך מרדכי בשיסט ליד הכניסה לחווה החקלאית ברחובות. רוכב אופנוע שהמתין לו מחוץ למקום ירה לעבר רכבו מטווח קצר ונמלט. מותו נקבע בזירה.
פורסם לראשונה: 18:58, 07.11.21