5 צפייה בגלריה
זירת רצח איש העסקים אלדד פרי
זירת רצח איש העסקים אלדד פרי
אלדד פרי וסימני קליעים שנורו לעבר רכבו
(צילום: עמית שעל, נדב אבס)
היחידה המרכזית במחוז מרכז של המשטרה עצרה הבוקר (יום א') תושב ראשון לציון בן 64 בחשד למעורבות ברצח יזם הנדל"ן אלדד פרי בחודש שעבר ברחובות. בנוסף עוכבו לחקירה שבעה בני אדם. החשוד יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון. על פרטי החקירה מוטל צו איסור פרסום.

רצח יזם הנדל"ן - דיווחים נוספים

איש העסקים, בן 44 במותו, הגיע בשעת בוקר מוקדמת לתפילה בבית כנסת בדרך מרדכי בשיסט ליד הכניסה לחווה החקלאית ברחובות. רוכב אופנוע שהמתין לו מחוץ למקום ירה לעבר רכבו מטווח קצר ונמלט. צוותי מד"א ניסו לבצע פעולות החייאה בפרי, אך מותו נקבע בזירה.
מאז הרצח פועלים בימ"ר מרכז מסביב לשעון כדי לפענח את מותו של היזם שאימפריית הנדל"ן שלו קרסה בשנה שעברה. החוקרים עברו על תיקי המודיעין וניסו לבדוק אם פרי היה מאוים על ידי גורמים עברייניים, אם היה חייב כספים או אם מדובר באנשים שקרסו כלכלית בעקבות הסתבכותו של פרי בעסקיו.
גופו של פרי היה מנוקב במספר רב של קליעים. לפיכך, אחת ההשערות של החוקרים היא שמדובר באירוע אמוציונלי. במקביל לבדיקות שנעשו מול עבריינים ואנשים בשוק באפור, החוקרים מבקשים לבדוק למי עוד היה רצון לפגוע בפרי בצורה כזאת. בשל כך נבדקים גם כל המעגלים של הלקוחות שנפגעו מקריסת החברה שהייתה בבעלותו.

בשנה שעברה מינה בית המשפט נאמן זמני לנכסי אלדד פרי, לאחר שקבוצת הנדל"ן שלו נכנסה להקפאת הליכים. חובותיו האישיים וחובות החברות נאמדו על ידי הנאמן ב-330 מיליון שקל.
אז נחשף ב-ynet כי הרכוש של פרי כולל בין היתר רכב יגואר משנת 2012, בית מגורים בשווי שבעה מיליון שקל ברחובות ודירה ברחובות. כמו כן, הוא היה חתום על ערבויות אישיות בסכום המוערך במעל ל-200 מיליון שקל.
5 צפייה בגלריה
זירת רצח איש העסקים ברחובות
זירת רצח איש העסקים ברחובות
זירת הרצח בחודש שעבר
(צילום: נדב אבס )
5 צפייה בגלריה
זירת רצח איש העסקים ברחובות
זירת רצח איש העסקים ברחובות
(צילום: נדב אבס)
5 צפייה בגלריה
זירת רצח איש העסקים ברחובות
זירת רצח איש העסקים ברחובות
( צילום: נדב אבס)
פרי הובא למנוחות בבית העלמין בהר הזיתים בירושלים. כ-200 בני אדם ליוו אותו בדרכו האחרונה. אמו שאלה בקול שבור: "למה יש אנשים רעים בעולם?", בניו קראו קדיש כשברקע קרוביו וחבריו של פרי מיררו בבכי ספדו: "היית החזק מכולם, היפה מכולם והחכם מכולם. אנחנו לא נתפרק".
"תודה שהיית האבא של כולנו, תודה שהיית מורה הדרך של כולנו", ספד אחד מבניו. "תמיד רצית שכל השבתות נהיה ביחד, דאגת לכל המשפחה ולא רצית לגרום צער לאף אחד. עם כל הגודל שלך, הלב שלך היה יותר גדול. תמיד רצית לתת יותר ממה שיכולת. דאגת לאנשים כאילו הם המשפחה שלך".
מכריו וחבריו של היזם סיפרו כי כלפי חוץ הוא לא שידר מצוקה ולא אמר כי הוא מאוים. "בכל השיחות שלנו מאז המקרה העסיק אותו רק העוול שנגרם לאנשים", אמר חברו גילי כהן. "הוא לא ברח ולא הסתתר. את כל זמנו הקדיש לתורה ולניסיונות לקדם מהלך שיציל את כספם של המשקיעים שלו". לפרי היו חובות אישיים בסך מאות מיליוני שקלים - מלבד חובות גדולים עוד יותר שהיו לקבוצה שבשליטתו.
5 צפייה בגלריה
הלוויתו של אלדד פרי בהר הזיתים בירושלים
הלוויתו של אלדד פרי בהר הזיתים בירושלים
הלווייתו של פרי
עו"ד בני כץ, פרקליטו של פרי, אמר לאחר הרצח כי כל אדם במדינה צריך לחשוש מהמעשה, ומלקיחת החוק לידיים בידי לקוחות שאינם מרוצים מהשירות שקיבלו. לטענתו, פרי עשה כל שביכולתו כדי להחזיר את חובותיו - ומי שרצח אותו היה דווקא אזרח פרטי ולא ארגון פשע. "אקדח שירה במערכה הראשונה יירה גם במערכה השנייה והשלישית", אמר עו"ד כץ בריאיון לאולפן ynet.
הפרקליט הוסיף אז: "אני מקווה, מייחל ומתפלל שתהיה התקדמות בחקירה של הרצח הנורא הזה, של חציית הגבולות האיומה הזו. זו חציית רוביקון שאסור לעבור עליו לסדר היום. מעבר לאובדן האישי של כולם וגם שלי, כי מאוד אהבתי את אלדד, גם כלקוח וגם כאדם. זה יום מאוד קשה עבורי, ואני חושב שעבור כל החברה. עוד גבול ושדה אסור נחצו פה וחייבים לטפל בזה בצורה חמורה מאוד".