שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, התייחס הערב (יום ה') למצב הפוליטי בישראל – ולמה שמסתמן כסוף כהונתו של בנימין נתניהו כראש ממשלה. זריף ניצל את ההזדמנות לתקוף את נתניהו, ואמר שהוא הולך "לפח האשפה של ההיסטוריה".
בציוץ בטוויטר כתב זריף: "נתניהו מצטרף למסע המביש של שותפיו לקשר האנטי-איראני – בולטון, טראמפ ופומפאו – לפח האשפה של ההיסטוריה. איראן ממשיכה לעמוד איתנה. הגורל הזה חוזר על עצמו במשך כמה אלפי שנים, לכל מי שמייחלים לפגוע באיראנים. הגיע הזמן לשנות מסלול".
1 צפייה בגלריה
מוחמד זריף, ביבי נתניהו
מוחמד זריף, ביבי נתניהו
שר החוץ האיראני זריף וראש הממשלה נתניהו
(צילום: רויטרס, הדר יואביאן)
שלשום, בטקס חילופי ראש המוסד, אמר נתניהו על איראן: "אם נצטרך לבחור בין חיכוך עם ארה"ב לבין סילוק האיום הקיומי - האיום הקיומי גובר". לדבריו, "האיום הגדול ביותר עלינו זה האיום הקיומי שמוצב על ידי הניסיונות של איראן להתחמש בנשק גרעיני, בין אם לאיים עלינו ישירות בהשמדה של מדינה קטנה ומרוכזת בנשק אטומי, ובין אם לאיים עלינו בעשרות אלפי טילים שמגובים במטרייה גרעינית. זה איום שמאיים על המשך המפעל הציוני, ועלינו להילחם באיום הזה ללא סוף".
אמש הודיע יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כי הצליח להרכיב ממשלה, רגע לפני תום המנדט. ההקמה המסתמנת של הממשלה זכתה לסיקור נרחב בעולם. בכלי התקשורת האיראניים דיווחו שלפיד הודיע על "הקמת קואליציה חסרת תקדים" כדי "לבעוט את נתניהו" מראשות הממשלה.
באתרים הגדולים בעולם דיווחו כי "מפלגות האופוזיציה בישראל הגיעו להסכמה על הקמת ממשלה חדשה שתשים סוף לשלטון נתניהו אחרי 12 שנה". ניו יורק טיימס בישר לקוראים כי נתניהו "על סף הדחה". CNN דיווחה שההסכם שגובש בין ראשי האופוזיציה הוא "רעידת אדמה בפוליטיקה הישראלית".