מאסר עולם. זה העונש שגזר הבוקר (יום א') בית המשפט המחוזי בתל אביב על חורחה מריו מרטינס (60) שהורשע ברצח בת זוגו לשעבר אליזבת קרדונה במרץ 2018. בנוסף נקבע כי מרטינס יפצה את בנותיה של המנוחה ב-258 אלף שקל.
2 צפייה בגלריה
ללא קרדיט מגלעד מורג
ללא קרדיט מגלעד מורג
חורחה מריו מרטינס בבית המשפט, הבוקר
(צילום: גלעד מורג)
עו"ד רוזי כבאז מפרקליטות מחוז תל אביב אמרה לאחר גזר הדין: "הוא רצח אותה בתשע דקירות סכין. התעקשנו שבנסיבות אלו זה רצח בכוונה תחילה בנסיבות מחמירות, והרפורמה של עבירות המתה לא משנה את זה. בית המשפט קיבל את עמדתנו".
מנגד, עו"ד עופר אשכנזי מהסנגוריה הציבורית שמייצג את מרטינס, אמר: הנאשם יבקש לערער על גזר הדין והערעור יוגש לבית המשפט העליון
2 צפייה בגלריה
אליזבת קורדונה
אליזבת קורדונה
אליזבת קרדונה
(באדיבות המשפחה )
מרטינס הואשם באפריל 2018 ברצח קרדונה (53) אם לשתיים, סמוך לעסק שניהלו בדרום תל אביב. לפי האישום הוא ביקש ממנה להגיע לעסק, ולקראת בואה ניתק את מצלמות האבטחה. קרדונה הקליטה בטלפון הנייד את התקיפה, שבסופה נרצחה, ונשמעה זועקת לעזרה. מריו התעלם ודקר אותה שמונה פעמים.
באותה הקלטה נשמעת המנוחה זועקת לעזרה, ואילו הוא נשמע צועק "הורג אותך, הורג אותך, הורג אותך". לפי האישום שהוגש על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, השניים נפרדו בנובמבר 2017 אחרי כמה שנות זוגיות. בתקופה זו גרו יחד בתל אביב, וניהלו בר-מסעדה ברחוב שלמה. הם המשיכו לעבוד יחד בעסק גם אחרי שנפרדו.

בארבעת החודשים שבין הפרידה לרצח התגלע ביניהם סכסוך הנוגע, בין היתר, לחלוקת הרכוש ולקשר של המנוחה עם אחרים. בכמה הזדמנויות מרטינס איים על אליזבת שירצח אותה. ב-28 במרץ 2018 החליט לעשות זאת. לפי האישום כדי להוציא את תוכניתו לפועל, הגיע מרטינס לעסק בסמוך לשעה 15:45. הוא התקשר לפרודתו וביקש ממנה להגיע.
לקראת הגעתה הוא ניתק את מצלמות האבטחה כדי שהרצח לא יתועד. כשהגיעה לעסק השניים התחילו לריב. במהלך הוויכוח היא לקחה את הטלפון הנייד של מרטינס ויצאה מהמקום. כ-10 דקות לאחר מכן היא חזרה לעסק והנאשם דרש ממנה להחזיר לו את הטלפון. כשסירבה, לקח מרטינס סכין לחיתוך בשר והחל לדקור אותה. אליזבת ניסתה להגן על עצמה והכתה את הנאשם בראשו במפתחות. הוא הפיל אותה לקרקע והמשיך לדקור אותה בכל חלקי גופה שמונה פעמים.
במשפט טען הנאשם כי הכאתו על ידה גרמה לו דימום בראשו וחבלה. הנאשם טען כי בעקבות כך איבד את עשתונותיו והתנפל על המנוחה ובין השניים התפתח מאבק, במהלכו דקר אותה.
השופטת לימור ביבי קבעה בהכרעת הדין בספטמבר השנה: "הנאשם שינה גרסאותיו שוב ושוב ולמעשה בנושאים מרכזיים הנוגעים להלך האירועים, לא דבק באופן עקבי באף אחת מגרסאותיו, אלא שינה אותן וזאת, בהתאם לממצאים אשר הוצגו בפניו. הגרסאות אינן עולות בקנה אחד עם ראיות שונות ומגוונות אשר הוצגו בפני בית המשפט".

בתה של הנרצחת ועדים נוספים תיארו סמוך לאישום מערכת היחסים העכורה ששררה בין הרוצח לקורבן, ואת איומיו לרצוח אותה בתקופה שקדמה לאירוע הקשה. אחרי הרצח סיפרה ולנטינה בתה של אליזבת ל-ynet: "אני חושבת שהוא חיכה שאתגייס כדי לעשות את זה".
לדבריה, "הוא ידע שאם אהיה במקום לא אתן לו לפגוע בה. קשה לי מאוד להמשיך בצבא עכשיו, אני שבורה, אך מצד שני אני יודעת שהצבא היה חשוב לה והיא הייתה גאה מאוד לראות אותי על מדים". הרצח אירע יום אחרי שהתגייסה לצה"ל.
"הכתובת ממש הייתה על הקיר", אמרה אז ולנטינה על הקשר בין אמה לנאשם ברצח. "הוא כל הזמן אמר לאימא שלי 'אני ארצח אותך'. הם היו ביחד חמש שנים וכל הזמן רבו. היא עזבה אותו לכמה חודשים, אבל הוא היה אובססיבי ועקב אחריה כל הזמן".