השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג (מרצ) התייחסה לזינוק בתחלואה, כולל קפיצה במספר החולים הקשים בסוף השבוע, ואמרה כי "מדיניות הממשלה עוקבת אחרי המציאות המשתנה". זנדברג אמרה לאולפן ynet כי הממשלה תשקול להטיל פיקוח על מחירי הבדיקות הביתיות לקורונה והתייחסה לטענות האופוזיציה לפיהן הקואליציה דורסת אותה בכנסת: "אלו דמעות תנין".
2 צפייה בגלריה
תמר זנדברג בישיבת הסיעה של מרצ
תמר זנדברג בישיבת הסיעה של מרצ
"אנחנו עם יד על הדופק". זנדברג
(צילום: יואב דודקביץ')
"התרחיש שאנו רואים עכשיו זה בדיוק התרחיש שהוצג לנו לפני מספר שבועות בממשלה, כולל העלייה במספר החולים הקשים", אמרה זנדברג. "אנחנו צריכים לעקוב אחר המלצות גורמי המקצוע ממשרד הבריאות, שנמצאים עם היד על הדופק ויעשו שינויים תוך כדי תנועה לפי הצורך. הרעיון הוא להתאים את מתווה המדיניות של פתיחת המשק והחיסונים למציאות - המציאות היא שיש גל הדבקה מאוד גדול עם עלייה מסוימת במספר המאושפזים, וצריך להתאים את המדיניות כך שלא נגיע למצב של קריסה".
-את מרוצה מההחלטות? מהבלבול? מהעובדה שאני כאזרח צריך לעבור בין בתי מרקחת ולשלם מאות שקלים כדי להיבדק בבית? "שר הבריאות הודיע אתמול שיגיעו במהלך השבוע עוד מיליוני בדיקות ואמר שהממשלה תשקול להטיל פיקוח על מחירי הבדיקות כדי לתת מענה. סה"כ מדיניות הממשלה עוקבת אחרי המציאות, היא משתנה ואיתה המדיניות. אנו לא מקובעים במה שהיה רק בגלל שזה היה, אנחנו עם יד על הדופק".


השרה התייחסה ליחסים המעורערים בין האופוזיציה לקואליציה בכנסת, שהגיעו לשיא בעימות בשבוע שעבר בכנסת, לאחר שראש הממשלה נפתלי בנט קם מכיסאו לעבר חברי האופוזיציה והתעמת איתם. "הכנסת מאז ומעולם הייתה מקום סוער ויצרי באופן שמשקף את הדעות שיש פה בציבור. אנחנו לא בית לורדים, לטוב ולרע. אתה צודק שזה מגיע למחוזות מאוד קיצוניים ויוצאי דופן, אני רואה את זה באיבוד עשתונות של האופוזיציה שקשה לה לשאת את העובדה שזו קואליציה שיש בה יהודים וערבים והיא פועלת לטובת כל אזרחי המדינה".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
בנט מתפרץ לעבר חברי האופוזיציה בכנסת
(צילום: יואב דודקביץ')

זנדברג טוענת כי זה לא מקרה שהשתוללות הזו נבעה מחוק החשמל מעורר המחלוקת, ולדבריה זה גובל בגזענות."זה חוק שבא לעשות תיקון עוול ארוך שנים וארוך עשורים ולחבר בתים של אזרחים ערבים לחשמל. בהתאם אנו רואים השתוללות שבעיניי גובלת בגזענות וחבל. אני גאה להיות בקואליציה שקיבלה את החוק הזה. זה תיקון עוול שאנו עושים לאזרחי המדינה, וחבל מאוד שיש כאלה שחושבים שאם מחברים בתים של ערבים לחשמל, זה מצריך את ההשתוללות הזו שראינו".
זנדברג דחתה את טענות האופוזיציה לפיהן הקואליציה דורסת אותה בכנסת. "בכל הכבוד, אלה דמעות תנין. הייתי חברת אופוזיציה במשך 8 שנים בקואליציות דורסניות. אתה יודע כמה פעמים ישבנו בוועדת הכנסת ויכולנו כמעט לתלוש את השערות מרוב קואליציה דורסנית, שגם אמרה לנו שיעשו מה שהם רוצים ואנחנו נצעק עד מחר. בתור מי שחוותה את זה כמה שנים, אני מסרבת להתרגש מזה שיש כאלה שבפעם הראשונה ב-20 שנה רואים את ספסלי האופוזיציה. זה להיות במיעוט, זו דרכה של דמוקרטיה. פעם אתה כאן פעם אתה כאן, אפשר לנשום אוויר ולשתות מים ולהבין שזה הגלגל הדמוקרטי".

השרה להגנת הסביבה התייחסה לחוק שמעלה את מחיר הכלים החד-פעמיים אותו קידמה. "אני שמחה לומר שבחודש הראשון לכניסת המס על לתוקף ראינו נתונים על ירידה חדה מאוד בצריכת החד-פעמי, דבר מבורך, מסייע לסביבה ולבריאות של כולנו. אני מקווה שלאט-לאט נוציא את הכלים החד פעמיים משימוש ונעבור לרב-פעמי. זה למען הבריאות שלנו ולמען הסביבה".
זנדברג אמרה כי ההתבטאות של יאיר גולן ממפלגתה, שקרא לתושבי חומש "תתי אדם", לא מערערת את הקואליציה. "יאיר גולן הבהיר את דבריו והתנצל. הוא ממש לא היחיד שהשתמש בביטוי הזה, היו גם כאלה מימין שהשתמשו בביטוי הזה".
-את מסכימה עם הביטוי הזה? "לא. מה שחשוב זה מה שהוא התכוון וכיוון אליו, וזו האלימות שמשתוללת בשטחים כלפי פלסטינים שזה משום מה זוכה לשתיקה מהדהדת. צריך להרגיע ולטפל בתופעה עצמה ולא בביטוי, הגם שהוא לא מוצלח".