2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד במליאת הכנסת
יאיר לפיד במליאת הכנסת
"המפגינים הם אוהביה הגדולים של ישראל". יאיר לפיד במליאת הכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי )
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס הערב (יום ה') להודעת המשטרה, שהתריעה מפני הפרות סדר בהפגנות נגד ממשלת נתניהו שצפויות להתקיים במוצאי שבת. לפיד, שעדיין לא הודיע אם ישתתף בהפגנה בתל אביב, כתב בפנייה למפכ"ל המשטרה: "תפקידה של משטרת ישראל הוא לשמור עליהם, לא 'להיערך אליהם', לא להפעיל מכת"זיות, לוודא שלא יופעל כלפיהם כוח מופרז בזמן שהם ממלאים את חובתם האזרחית".
לפיד הוסיף בפנייה למפכ"ל, רב-ניצב קובי שבתאי: "ראיתי את הודעת המשטרה לגבי 'החשש מהפרות סדר' בהפגנה במוצאי שבת, וכן את הידיעות על הערכת מצב שקיים אתכם השר בן גביר לקראת ההפגנה. מן הראוי היה שהייתם מעדכנים את השר שאין צורך ב'הערכת מצב' לקראת הפגנה של ישראלים טובים, ציונים, שומרי חוק, שרק יוצאים למחות במסגרת חופש הביטוי".
הוא הוסיף כי "בהפגנה יהיו עשרות אלפי פעילים, אנשי החברה האזרחית, אזרחים מודאגים וביניהם גם הילדים שלי". לפיד הדגיש שהמפגינים אינם מפירי חוק, אלא שומרי חוק: "המפגינים האלה הם אוהביה הגדולים ביותר של מדינת ישראל וכך יש להתייחס אליהם. אני מצפה ממך להנחות את המשטרה להתייחס למפגינים בכבוד ולעשות הכל כדי לאפשר להם להביע מחאה לגיטימית. תפקידך הוא לוודא שהמשטרה אינה פוליטית ואינה עומדת לרשות צד אחד בלבד במערכת הפוליטית אפילו אם הצד הזה נמצא עכשיו בשלטון".
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
ישתתף בהפגנה. בני גנץ
(צילום: יואב דודקביץ)
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיע מוקדם יותר כי בכוונתו להגיע להפגנה. הודעת גנץ מגיעה אחרי שראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר אמש כי הוא ועמיתו לאופוזיציה גנץ לא יגיעו להפגנה. לפיד כעת שוקל אם להגיע גם הוא להפגנה.
לפי ההערכות, בהפגנות במוצאי שבת ישתתפו עשרות אלפי בני אדם. מלבד בתל אביב, הפגנות צפויות להתקיים גם בחיפה ובירושלים, שם יצעדו המפגינים מבית המשפט העליון לכיוון ביתה של משפחת נתניהו ברחוב עזה בעיר.
מוקדם יותר קיימה המשטרה את הערכת המצב השבועית שלה, שעסקה בין השאר גם בהפגנות. לפי המשטרה, תמונת המודיעין, שהוצגה גם לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שהשתתף בדיון, מעלה "חשש להפרות סדר" בהפגנות. בארגונים שעומדים מאחורי המחאה זעמו על הודעת המשטרה, והאשימו אותה בהסתה ובשיתוף פעולה עם השר לביטחון לאומי בן גביר.