4 צפייה בגלריה
ניצב ג'מאל חכרוש
ניצב ג'מאל חכרוש
ניצב ג'מאל חכרוש
(צילום: אלעד גרשגורן)
עו"ד אוסאמה חטיב (33) מכפר כנא יצר קשר עם מוחמד אבו סמרה (21) מחיפה לאחר שגמלה בליבו ההחלטה לירות לעבר ביתו של ניצב ג'מאל חכרוש, ראש אגף סיף במשטרה לסיכול פשיעה בחברה הערבית. חטיב הצטייד ברובה M-16, ואחרי שהגיע בספטמבר עם אבו סברה ליישוב מגוריו - הוא ירד מהרכב וירה חמישה כדורים לעבר ביתו של קצין המשטרה הבכיר. כך מתואר בכתב אישום שהוגש היום (ה') נגד השניים לבית המשפט המחוזי בנצרת. דבר פענוח הפרשה נחשף ב-ynet.
לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עמוס דניאלי מפרקליטות מחוז צפון, חש חטיב רגשות טינה וזעם כלפי ניצב חכרוש, מאחר שסבר שהקצין התערב בסכסוכי משפחות בכפר כנא שלא לצורך. ב-10 בספטמבר הוא הצטייד ברובה ובשתי מחסניות. בהמשך אותו היום הוא יצר קשר עם אבו סמרה שעמו הייתה לו היכרות מוקדמת.
4 צפייה בגלריה
ביתו של ניצב ג'מאל חכרוש לאחר הירי
ביתו של ניצב ג'מאל חכרוש לאחר הירי
ביתו של ניצב חכרוש לאחר הירי
(צילום: אלעד גרשגורן)
בכתב האישום צוין כי חטיב, שידע כי מכרו עוסק במכירת מכוניות, ביקש מאבו סמרה למסור לו רכב לשימוש למשך כמה שעות בסכום של כ-2,000 שקלים. אבו סמרה השיב לחטיב כי הוא יבדוק עבורו את העניין. בשעת ערב חטיב יצר שוב קשר עם אבו סמרה ואמר לו שהוא צריך רכב לשעה או שעתיים. אבו סמרה הציע לחטיב לעשות שימוש ברכבו, ובעקבות כך חטיב אמר לאבו סמרה שישלח אליו מיקום.
סמוך לשעה 22:00 בערב, הגיע חטיב ליער בית קשת, עשה שימוש בטלפון הנייד של בנו על מנת להסוות את זהותו ושלח ממנו את מיקומו לאבו סמרה. השניים נפגשו ביער, חטיב החליף את לוחיות הזיהוי ברכב שעמו הגיע אבו סמרה, והורה לו למלא את מחסניות הנשק שלו בכדורים. בהמשך יצאו השניים עם רכבו של אבו סמרה לכיוון ביתו של ניצב חכרוש.
4 צפייה בגלריה
העורך דין שחשוד בירי לעבר ביתו של ג'מאל חכרוש
העורך דין שחשוד בירי לעבר ביתו של ג'מאל חכרוש
הנאשם עו"ד אוסאמה חטיב
(מתוך פייסבוק)
4 צפייה בגלריה
החשוד מוחמד אבו סמרה בדיון להארכת מעצרו
החשוד מוחמד אבו סמרה בדיון להארכת מעצרו
הנאשם אבו סמרה בבית המשפט
(צילום: עידו ארז)
בהגיעם בסמוך לביתו של קצין המשטרה, הורה חטיב לאבו סמרה לעשות פניית פרסה ולעצור את הרכב. לאחר מכן חטיב ירד מהרכב וירה לעבר דלת חניון הבית של ניצב חכרוש. הכדורים חדרו את דלת החניון, חלפו מעל לרכבו של חכרוש ופגעו בקיר החניון שמול הדלת. באותה העת שהו חרכוש ואשתו בקומת המגורים של הבית. מהירי לא היו נפגעים.
לאחר מכן שב חטיב לרכב ואבו סמרה החל לנהוג במהירות חזרה ליער בית קשת. בהגיעם ליער, הרכיב חטיב את לוחיות הזיהוי המקוריות של הרכב. אבו סמרה עזב את המקום באמצעות הרכב שהוביל אותם לירי, וחטיב עזב את המקום באמצעות הטנדר שבבעלותו. לטענת הפרקליטות, על מנת להעלים ראיות חטיב השמיד את הנשק. לאחר כמה ימים, הגיע חטיב למסעדה שבה עבד אבו סמרה ושילם לו 2,000 דולר עבור חלקו בביצוע הירי.
שני המעורבים בירי מואשמים בעבירות בנשק בצוותא, ירי מנשק חם בצוותא, שינוי זהות של רכב בצוותא והסתייעות ברכב לביצוע פשע בצוותא. חטיב מואשם גם בשיבוש מהלכי משפט. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרם של השניים עד תום ההליכים.

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי אמר השבוע עם פענוח הפרשה: "אירוע הירי החמור היה ניסיון לפגוע בשלטון החוק ולהרתיע את משטרת ישראל. האירוע שלא הרתיע נחקר במקצועיות, העבריינים שביצעו את הירי לעבר ביתו של ניצב חכרוש ירו לעבר ביתם של כל שוטרי משטרת ישאל. לא עברנו ולא נעבור על כך לסדר היום".
עו"ד חטיב הסתבך בעבר בעבירות נשק. לפני כשנתיים הוגש נגדו כתב אישום בגין רכישת נשק מפלסטיני. לפי כתב האישום, חטיב ושלושה אחרים נפגשו עם הפלסטיני באוקטובר 2019 לצורך רכישת אקדח, וכבר באותו היום נעצרו בנסיעה לכיוון כפר כנא. בחיפוש ברכב נתפסו אקדח ומחסנית. גזר הדין עדיין לא ניתן.