הממשלה אישרה ביום שני מתווה לחגיגות הפורים בצל הקורונה ובמסגרתן גם השנה ייערכו החגיגות במשפחות הגרעיניות ובמתכונת מצומצמת, אך חברות התחבורה הציבורית הונחו לתגבר מאות קווים - בעיקר לירושלים ולבני ברק.
3 צפייה בגלריה
תחנה בירושלים
תחנה בירושלים
התקהלות בתחנת אוטובוס בירושלים בשנה שעברה
ל-ynet נודע היום (רביעי) כי חברות התחבורה הציבורית נערכות לתגבור מאות נסיעות לירושלים, לבני ברק ולערים נוספות ביום חמישי הבא וביום ראשון שאחריו, אז ייחגג חג הפורים. גורם בענף התחבורה הציבורית תלה זאת בלחצים פוליטיים.
ההנחיה הגיעה על רקע העובדה שלא יחול השנה סגר בחג הפורים, ולכן כבכל שנה - אז אלפי בני אדם עושים את דרכם לחגיגות בירושלים, בבני ברק ובישובים נוספים - יתוגבר שירות התחבורה הציבורית לערים אלו גם השנה. החשש בענף התחבורה הוא שתגבור הנסיעות יעודד השתתפות באירועים המוניים ויצור התקהלות בתחנות וצפיפות באוטובוסים, כפי שנצפה בשנים קודמות.
3 צפייה בגלריה
תחפושת חג פורים מ עדלאידע ב חולון
תחפושת חג פורים מ עדלאידע ב חולון
עדלאידע בחולון, ארכיון. לא תתקיים השנה
(צילום: מוטי קמחי )
מוקדם יותר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון כי "זה לא יהיה פורים רגיל משום שהגבלנו. בתי הכנסת יופעלו לפי התו הירוק או לפי תנאי התו הסגול המחמיר". לדבריו, "אמרנו שאנשים יהיו רק עם המשפחה בקרבה ראשונה. לא יביאו אורחים וכדומה. אני מצפה שכולם יקפידו ככל שניתן על פורים כי זה תלוי בכם".
לאחר לחץ מצד המפלגות הדתיות והחרדיות בישיבת הקבינט אושר לפתוח את בתי הכנסת כבר מיום שבת הקרוב, המכונה "שבת זכור". שר הפנים, אריה דרעי, אמר במהלך הישיבה כי אנשים מקפידים להגיע כל שנה "ללא קשר לסוג הכיפה שעל ראשם, גם מסורתיים", ודרש למצוא פתרון. "צריך למצוא דרך. אם ביום ראשון פותחים את המסחר, לך תסביר לאנשים למה לא פתחו את בתי הכנסת בשבת בבוקר כדי לשמוע פרשת זכור", אמר בישיבה.
3 צפייה בגלריה
תחנת אוטובוס בז'בוטינסקי פינת רבי עקיבא בבני ברק
תחנת אוטובוס בז'בוטינסקי פינת רבי עקיבא בבני ברק
עולים לאוטובוס בבני ברק. ארכיון
(צילום: עמית הובר)

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הציג במהלך הדיון את מתווה הגבלות לחג פורים, במטרה למנוע הדבקה המונית במהלכו. לפי המתווה שאושר ייאסרו במהלך החג מסיבות, תהלוכות עדלאידע ואירועים רבי משתתפים. "משאיות שמחה" אושרו ללא התקהלויות.
עוד אושר כי סעודות חג ייערכו במסגרת משפחתית-גרעינית בלבד, בהחרגת ילדים נשואים שיורשו להשתתף בסעודת החג. השנה יימשך פורים שלושה ימים מאחר שהוא חל בסוף השבוע, והמשמעות היא שחלק ממנהגי היום יידחו ליום ראשון בערים המוקפות חומה, כמו ירושלים. ברוב ערי ישראל יחגג פורים ביום שישי, וסעודות הפורים יוקדמו ויתקצרו השנה מפאת השבת. עם זאת, דברי ראש הממשלה והחלטת הקבינט על מתווה החגיגות עומדים בסתירה להנחיה שקיבלו חברות התחבורה.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה הנחה את חברות התחבורה הציבורית לתגבר את קווי האוטובוסים החל מיום חמישי הבא. זאת, כדי לשמור על הנחיות משרד הבריאות, למנוע התקהלויות ולאפשר ריחוק חברתי בין הנוסעים, גם לאחר סיום הסגר השלישי ובמהלך חג הפורים. הציבור מתבקש לשמור על כללי התו הסגול ולהפקיד על שמירת מרחק ועטיית מסכות לאורך כל הנסיעה".