2 צפייה בגלריה
רובה מסוג "תבור"
רובה מסוג "תבור"
רובה מסוג "תבור"
(צילום: shutterstock)
משטרת אשדוד פתחה הבוקר (יום רביעי) בחקירה בעקבות חשד לגניבת כ-30 רובים מסוג "תבור" ממטווח ירי באשדוד.
מחקירה ראשונית עלה כי הפריצה בוצעה במהלך הלילה. מהמשטרה נמסר כי "כוחות משטרת ישראל הוזעקו בשעות הבוקר למטווח ירי בעיר אשדוד, לאחר שבמקום בוצעה התפרצות בשעות הלילה שבמהלכה נגנבו נשקים מסוגים שונים".
עוד נמסר כי "מפקד מרחב לכיש ניצב-משנה רונן אבניאלי, שהגיע לזירה, קיים הערכת מצב מיוחדת שבמהלכה החליט להטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מרחב לכיש.
"במקביל, חוקרי הזיהוי הפלילי ויחידות נוספות פועלים באזור על מנת להגיע אל הנשקים הגנובים, לזהות החשודים ולהביאם למעצר". על שאר פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.
2 צפייה בגלריה
חיילים מתאמנים בסיס צאלים לחימה בשטח בנוי
חיילים מתאמנים בסיס צאלים לחימה בשטח בנוי
חיילים מתאמנים בבסיס צאלים. ארכיון
(צילום: חיים הורנשטיין)
נזכיר כי בינואר נגנבו יותר מ-93 אלף כדורים בקוטר 5.56 מ"מ מהבונקר של מרכז האימונים הלאומי של צה"ל (מל"י) שליד קיבוץ צאלים. מדובר באחת מגניבות התחמושת הגדולות שהיו אי פעם בצה"ל, ובפרט במחנה רחב הידיים שידע עשרות גניבות של אמצעי לחימה וציוד צבאי בעשור האחרון.
לפי החשד, כדי לפרוץ אל מחסן התחמושת המרכזי, השייך לזרוע היבשה, ניצלה כנופיית הגנבים כמה פרצות אבטחה וידע מוקדם על נהלי האבטחה במקום. תוך דקות בודדות הועמסו על כלי רכב מאות ארגזי תחמושת, שערכם בשוק הפלילי יכול להגיע למיליוני שקלים - ובהתאם, לנזק כספי גדול לצה"ל.
לפי ממצאי החקירה, החוליה שגנבה את עשרות ארגזי התחמושת השתמשה בלפחות כלי רכב גדול אחד שהחדירה לשטח המחנה רחב הידיים. הדבר נעשה חרף מערך אבטחה כבד שעובה בהשקעה של מיליוני שקלים בשנים האחרונות, וכולל שערים מחוזקים, גדרות תיל גבוהות ואמצעי אבטחה טכנולוגיים רבים, לרבות מצלמות ומכ"מים במעגל סגור.
לפי החשד, הגנבים קיבלו סיוע מגורמים שעבדו או שירתו בבסיס. הם הביאו עימם כלי פריצה שהושארו מאחור, ככל הנראה מאחר שהתברר שאין בהם צורך בשל העזרה שקיבלו מבפנים.
התחמושת הרבה עדיין לא אותרה חרף מאמצים משטרתיים, ולפי הערכות חלקה כבר נמכר לגורמים עבריינים. בצה"ל עדיין לא נקטו צעדים פיקודיים נגד הגורמים האחראים על האבטחה בבסיס, וזאת אף שלאחרונה הדיח הרמטכ"ל אביב כוכבי קצינים מפיקוד הצפון בגין גניבת עשרות כלי נשק מבסיס ליד גבול לבנון.