סמל עוז דניאל (19), שנחטף לעזה על ידי מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר, הוכרז כחלל צה"ל - אחרי שבמשך 141 ימים לא היה ידוע מה עלה בגורלו. הרב הצבאי הראשי קבע את מותו של עוז על בסיס ממצאים שאותרו, שמאפשרים להביאו לקבורה על אף שגופתו מוחזקת ברצועת עזה.

1 צפייה בגלריה
סמל עוז דניאל חן
סמל עוז דניאל חן
סמל עוז דניאל
דניאל היה לוחם בגדוד 77 בעוצבת סער מגולן (7). הוא הותיר אחריו זוג הורים - מירב ואמיר - ואת אחותו התאומה, הדר.
ב-27 בינואר דיברה מירב, אמו, בעצרת למען החטופים בכפר סבא, וסיפרה על חוסר הוודאות הנורא שבו היא נמצאת מאז 7 באוקטובר. "הדבר היחיד שאני יודעת בוודאות על עוז זה שהוא חטוף", אמרה. "אין לנו כל אות חיים לגביו, חוסר הוודאות הוא מוחלט. איני יודעת איך הבן שלי מרגיש, האם הוא אוכל, האם הוא שותה, איך מתייחסים אליו, האם יש לו בגדים חמים בימים הקרים האלה ועוד המון המון שאלות. כל מידע שנראה הכי טריוויאלי שיש לאמא היום הוא בגדר חוסר ודאות מוחלט עבורי".
מירב סיפרה כי החלום הגדול הכי גדול של עוז היה להיות מוזיקאי, והאמינה שהוא עוד יזכה להגשימו. "אנחנו מאמינים שמה שעוזר לו לעבור את הימים האלה בעזה זו אהבתו למוזיקה, אהבה לרוק, והיכולת שלו לכבד את האדם באשר הוא בכל מצב", אמרה.
לאחר מכן הוסיפה בכאב: "המדינה משאירה את החיילים לסוף. היא הפקירה אותם ב-7 באוקטובר ועכשיו מפקירה אותם בפעם השנייה. אסור לתת לזה לקרות, אחרת למה שהורים ירצו לגייס את ילדיהם?". היא הדגישה אז גם כי הורי החיילים החטופים מנהלים מאבק מאחורי הקלעים כדי לפעול להשבתם, כדי לא להגדיל את מחיר שחרורם שגם ככה יהיה גבוה.
"כאמא לחייל, בכל יום מהדהדת בראשי שבועת החיילים בטקס ההשבעה שבו הם נשבעים מעומק ליבם ונשמתם ובכוונה מלאה להקדיש את כל כוחותיהם - ואף להקריב את חייהם - להגנת המולדת ולחירות ישראל", אמרה. "אנחנו שומעים בתקשורת על לא מעט מתווים מדוברים להחזרת החטופים, שחלקם ישימים יותר וחלקם פחות. מה שבטוח הוא שבהצגת כל אחד מהם קיים קושי רב. אחד הקשיים הגדולים מבחינתנו, כהורים לחייל וכחלק מקבוצה להורים לחיילים, שבכל אחד מהמתווים המדוברים החיילים אינם מופיעים באף אחת מהקטגוריות. למקבלי ההחלטות זה נראה כמובן מאליו שהחיילים ישוחררו אחרונים. זה נשמע לכם הגיוני? איך ייתכן הדבר שהמדינה משאירה את החיילים לסוף?".
ממטה משפחות החטופים נמסר כי "עוז דניאל אהב את החיים, היה בעל חוש הומור וחיוך ענק. הוא היה מוקף בהמון חברים ותמיד היה זה שהצחיק את כולם. חבריו של עוז מספרים שאי אפשר היה להתעלם מהאדם הערכי שהיה. עוז היה נגן גיטרה מחונן שהאמין כי בכוחה של המוזיקה לשנות את העולם. הלהקה האהובה עליו הייתה גאנז אנד רוזס. עוז שירת בגבול רצועת עזה ונחטף בשבת השחורה יחד עם חבריו לטנק. גופתו של עוז עדיין מוחזקת בשבי החמאס".
בעיריית כפר סבא, שם התגורר עוז, אמרו כי הוא יובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בכפר סבא מחר בשעה 14:00. "אנו קוראים לתושבות ותושבי העיר ללוותו בדרכו האחרונה עם דגלי ישראל ברחוב ויצמן סמוך לבית העלמין הצבאי ברחוב ויצמן פינת רחוב העמק", נמסר.