שר הביטחון של איטליה גווידו קרוזטו הודיע היום (רביעי) כי ארצו תשלח אוניית בית חולים לטיפול בפצועים ברצועת עזה כדי לעזור בטיפול בפצועים הפלסטינים שנפגעו במהלך מלחמת "חרבות ברזל". לדברי קרוזטו, האוניה יוצאת היום מחופי איטליה עם 170 אנשי צוות, בהם 30 בעלי הכשרה רפואית. בנוסף, הוא אמר כי איטליה עובדת על תוכנית להקמת בית חולים שדה בעזה.
4 צפייה בגלריה
 ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס, ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני,  נשיא צרפת עמנואל מקרון
 ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס, ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני,  נשיא צרפת עמנואל מקרון
ראש ממשלת יוון, נשיא צרפת וראש ממשלת איטליה. הסכימו לבקשת נתניהו
(צילום: Dimitris Papamitsos/Greek Prime Minister's Office/Handout via REUTERS THIS IMAGE HAS BEEN PRO, רויטרס, Guglielmo Mangiapane, Christophe Ena / POOL / AFP)
4 צפייה בגלריה
נושאת המסוקים Tonnerre, ארכיון
נושאת המסוקים Tonnerre, ארכיון
נושאת המסוקים הצרפתית שנשלחה לתמוך בבתי החולים בעזה. ארכיון
(צילום: REUTERS/Juan Medina/File )
הכותרת
לחסל את חמאס ולשמור על החוק. המלכוד המשפטי
22:35
גם צרפת מנהלת מגעים עם מצרים להקמת בית חולים שדה בעל יכולות כירורגיות עבור תושבי עזה. כך אמר שלשום שר ההגנה של צרפת סבסטיאן לקורנו בריאיון לעיתון "ל'אוריינט לה ז'ור" הלבנוני. צרפת שלחה לאזור נושאת מסוקים, שלדברי הנשיא עמנואל מקרון נועדה לתמוך בבתי החולים בעזה.
ההודעה של איטליה הגיעה בעקבות פנייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשורה של מנהיגים בבקשה לשלוח בתי חולים צפים. נתניהו כבר קיבל תשובה חיובית ממקרון, ראש ממשלת איטליה ג'ורג'ה מלוני וראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס. הרעיון מאחורי הפנייה למנהיגים הוא יצירת מערך של בתי חולים שדה ואוניות ביה"ח שיהפכו לאלטרנטיבה לבתי החולים בעזה שהפכו למפקדות טרור.


האוניות אמורות לעגון באל-עריש שבחצי האי סיני במצרים והפצועים אמורים להגיע לשם. בתוך כך, מצרים מקימה בתי חולים שדה באל-עריש ובמקומות נוספים, וישראל גם הסכימה שהאו"ם יקים בתי חולים שדה בעזה.
דובר ממשרד הבריאות בעזה מסר: "אנחנו לא מחפשים בתי חולים צפים, אבל אנחנו רוצים לספק לבתי חולים תרופות, ציוד רפואי ודלק".
אתמול כבר נחתו באישור ישראל בנמל התעופה באל-עריש שבחצי האי סיני חמישה מטוסי ציוד רפואי ומזון מאיחוד האמירויות. הציוד ישמש להקמת בית חולים שדה בדרום מזרח עזה. באחד המטוסים היה אחד ממקורביו של נשיא איחוד האמירויות, שייח מוחמד בן זאיד.
בשלב הראשון יאפשר בית החולים שיוקם בדרום הרצועה לטפל ב-15 פצועים. אבו דאבי הודיעה כי באפשרותה לשלוח, במידת הצורך, אמצעים להקמת בית חולים שדה נוסף וכן ציוד רפואי ותרופות.
4 צפייה בגלריה
סחורה עבור הפלסטינים מועלית על מטוס בדובאי
סחורה עבור הפלסטינים מועלית על מטוס בדובאי
בחודש שעבר: סחורה שמיועדת לפלסטינים בדרך למטוס בדובאי
(צילום: Karim SAHIB / AFP)
4 צפייה בגלריה
סחורה עבור הפלסטינים מועלית על מטוס בדובאי
סחורה עבור הפלסטינים מועלית על מטוס בדובאי
(צילום: Karim SAHIB / AFP)
ביום חמישי תתקיים בפריז פסגה בינלאומית שתעסוק בתיאום הסיוע לפצועים ברצועת עזה. לפי דיפלומטים אירופאים, בפסגה ידונו המדינות המשתתפות באפשרות להקים במידת הצורך מסדרון ימי לפינוי עזתים. מטרת הפסגה היא לגייס משאבים פיננסיים ולמצוא את הדרכים להכניס את הסיוע לרצועת עזה, וכן להוציא ממנה פצועים במצב קשה – שמאושפזים בבתי חולים שנמצאים על סף קריסה.
בפסגה בפריז ישתתפו מצרים, ירדן ומדינות המפרץ – וגם מעצמות מערביות וחברות ה-G-20 – ללא רוסיה. נציגים מהרשות הפלסטינית יגיעו לפסגה. ישראל לא הוזמנה, אך תקבל עדכון על ההתפתחויות. בסך הכול הוזמנו לפסגה כ-80 מדינות וארגונים בינלאומיים.