הנערה האמריקנית בת ה-16 מקאילה בנקר, שנעלמה מביתה באוהיו ב-28 בדצמבר, אותרה בביתו של חשוד בן 31 מפלורידה, אחרי שהתחברה מביתו לחשבון שלה במשחק המקוון World of Warcraft – וכך עוררה את חשדה של אמה המודאגת. החשוד, תומס אברסול, הודה כי התכוון לקיים איתה יחסי מין, וטען שרצה להתחתן איתה.
12 צפייה בגלריה
ארה"ב זוהתה בעזרת התחברות ל World of warcraft
ארה"ב זוהתה בעזרת התחברות ל World of warcraft
מקאילה בת ה-16 ותומס אברסול שבביתו נמצאה. "לא הבינה את גודל הסכנה"
בנקר סובלת מעקמת קשה, המגבילה מאוד את הניידות שלה, ולכן מיד ב-28 בדצמבר, כשהבחינה שבתה איננה בבית, הבינה אמה ג'ניפר ג'ונס שדבר מה אינו כשורה: "את מתה 1,000 פעמים בכל יום כשמפרידים אותך מהילדה שהבאת לעולם הזה", סיפרה בדיעבד. לדבריה, אברסול הוא "טורף" שהעביר את בתה שטיפת מוח, והבת אינה מבינה איזו סכנה נשקפה לה. האֵם ציינה כי חינכה את בתה להיזהר מאנשים כמותו, אך הוא הצליח לערער את שיקול דעתה.
מקאילה נמצאה בביתו של אברסול ב-3 בינואר, כמעט שבוע אחרי שנעלמה, ובימים האחרונים פורסמו נסיבות היעלמה. מהחקירה עולה כי השניים הכירו ככל הנראה באמצעות משחק הפנטזיה המקוון, והרבו לדבר בצ'אט. בשיחות שנחשפו בדיעבד הם נראו מצהירים על אהבתם זה לזה ומתכננים את המסע שבו יסיע אותה למרחק של כמעט 1,400 קילומטרים מביתה באוהיו – אל דירתו בפלורידה.
מקאילה נמצאה בפשיטה של ה-FBI על ביתו של אברסול, ובחקירתו הוא הודה כי תכנן לקיים איתה יחסי מין אף שידע שמדובר בפשע.

סוף לבתי המטבחיים: דרום קוריאה תיתן לכלבים לחיות

הפרלמנט של דרום קוריאה אישר השבוע בצעד היסטורי לאסור אכילה ומכירה של בשר כלבים – החלטה שתשים קץ למנהג השנוי במחלוקת, שנמשך כבר מאות שנים ומעורר התנגדות הולכת וגוברת מצד פעילים למען זכויות בעלי חיים. אכילת כלבים נתפסה בעבר כדרך לשפר את כושר העמידה של הקוריאנים בימי הקיץ הלחים, אבל בעשורים האחרונים היא נעשתה נדירה יותר ויותר, משום שהקוריאנים החלו לראות בכלבים חיות מחמד וחלק מהמשפחה. אוכלי הכלבים כיום הם בעיקר אנשים מבוגרים, והגשת בשר כלבים מקובלת רק במסעדות ספציפיות למדי.
12 צפייה בגלריה
נשיא דרום קוריאה יון סוק יאול עם אשתו כלבים
נשיא דרום קוריאה יון סוק יאול עם אשתו כלבים
נשיא דרום קוריאה יון סוק יאול ורעייתו, עם חבריהם הכלבים. במשפחה יש גם שמונה חתולים
(Handout / SOUTH KOREAN PRESIDENTIAL OFFICE / AFP)
12 צפייה בגלריה
דרום קוריאה מפגינים נגד צריכת בשר כלבים
דרום קוריאה מפגינים נגד צריכת בשר כלבים
"די לסחר בבשר כלבים". מפגינים נגד המנהג העתיק, בסיאול
(AP Photo/Ahn Young-joon, File)
התמיכה באיסור על אכילה ומכירה של בשר כלבים גדלה מאז עלייתו לשלטון של הנשיא יון סוק יאול, חובבי חיות המגדל שישה כלבים ושמונה חתולים יחד עם הגברת הראשונה, קים קאון הי. הוא עצמו מבקר חריף של אכילת בשר כלבים. לאיסור תרם גם הגידול המשמעותי במספר הקוריאנים המגדלים חיות מחמד בבתיהם במהלך השנים: אחד מכל ארבעה בדרום קוריאה גידל חיית מחמד בשנת 2022, בהשוואה ל-16% בלבד בשנת 2010.
ההצעה לאסור את הצריכה והמכירה של בשר כלבים הועלתה על-ידי מפלגת השלטון, אבל זכתה לתמיכה דו-מפלגתית נדירה. 208 מחוקקים תמכו בה, ושני מחוקקים נמנעו. החוק החדש קובע כי על מי שיגדל כלבים לצורך סחר בבשרם ומי שיטבח בהם למטרות אכילה אפשר יהיה להטיל שלוש שנות מאסר וקנס של 30 מיליון וון. "זו היסטוריה בהתהוות", הכריזה השבוע עמותת Human Society International Korea, הפועלת למען בעלי חיים. "הגענו לנקודת מפנה שבה רוב אזרחי דרום קוריאה מתנגדים לאכילת כלבים ורוצים שהסבל הזה ייכנס לספרי ההיסטוריה".
12 צפייה בגלריה
דרום קוריאה מסעדה המגישה בשר כלבים
דרום קוריאה מסעדה המגישה בשר כלבים
מסעדה המגישה בשר כלבים בדרום קוריאה. רק במקומות ספציפיים
( Jung Yeon-je / AFP)
12 צפייה בגלריה
דרום קוריאה חוגגים את האיסור על מכירת בשר כלבים
דרום קוריאה חוגגים את האיסור על מכירת בשר כלבים
חוגגים את אישור החוק האוסר על מכירת בשר כלבים. העונש: עד 3 שנים בכלא קנס של 30 אלף וון
(Jung Yeon-je / AFP)
12 צפייה בגלריה
דרום קוריאה פעילות ופעילים למען בעלי חיים מפגינים נגד צריכת בשר כלבים מניפים כרזות עם הכיתוב "להתראות בשר כלבים"
דרום קוריאה פעילות ופעילים למען בעלי חיים מפגינים נגד צריכת בשר כלבים מניפים כרזות עם הכיתוב "להתראות בשר כלבים"
מפגינים ומפגינות מניפים כרזות עם הכיתוב "להתראות, בשר כלבים", השבוע
(JUNG YEON-JE / AFP)
בסקר שפרסם השבוע מכון המחקר של Animal Welfare Awareness נמצא שיותר מ-94% מהמשיבים הדרום קוריאנים הצהירו כי לא אכלו בשר כלבים בשנה האחרונה, ו-93% הצהירו שלא יעשו זאת בעתיד. בסקרים אחרים נמצא שכ-56% מהקוריאנים תומכים באיסור. האיסור השבוע הוטל אחרי שניסיונות קודמים למנוע מכירת בשר כלבים סוכלו בעקבות מחאות של מגדלי כלבים לצרכים האלה.
הצעת החוק שאושרה כוללת צעדים לפיצוי של סוחרי בשר הכלבים כדי שיוכלו לעזוב את תחום העיסוק הזה. לפי נתונים מ-2022, בדרום קוריאה היו אז כ-1,100 חוות שבהן גודלו כ-570 אלף כלבים למטרות ייצור בשר. בשרם הוגש בכ-1,600 מסעדות.

היוונים מתנגדים, אבל רה"מ החליט: נישואים חד-מיניים

ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס הודיע השבוע בצעד היסטורי כי ארצו תצטרף לרשימה ההולכת ומתארכת של מדינות המתירות לזוגות חד-מיניים להינשא – ולאמץ ילדים. הוא נמנע מלנקוב במועד שבו יאושר הצעד, בנימוק שהוא רוצה שהדיון הציבורי בעניין "יבשיל", אך הבטיח שמסגרת הזמנים "לא תהיה ארוכה".
12 צפייה בגלריה
ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס ניצחון בחירות
ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטקיס ניצחון בחירות
ראש ממשלת יוון מיצוטקיס. מתנגד לפונדקאות: "נשים שהופכות למנגנון ייצור של ילדים לפי הזמנה – זה לא הולך לקרות"
(צילום: AFP)
12 צפייה בגלריה
יוון בחירות עצרת של תומכי מפלגת הדמוקרטיה החדשה ו ראש הממשלה קיריאקוס מיצוטקיס
יוון בחירות עצרת של תומכי מפלגת הדמוקרטיה החדשה ו ראש הממשלה קיריאקוס מיצוטקיס
תומכי מפלגתו השמרנית של מיצוטקיס. כמעט 60% מתנגדים לצעד
(צילום: AFP)
בתקשורת היוונית מעלים את האפשרות שחוק הנישואים החד-מיניים יוצג לפני הבחירות לפרלמנט האירופי, שייערכו ביולי. ראש הממשלה מיצוטקיס אמר שהצעד הזה יעזור לילדים ולזוגות מסוימים – מבלי לפגוע בזכויותיהם של יוונים אחרים. "לזוגות חד-מיניים יש ילדים, והילדים האלה אינם הולכים להיעלם. אבל לילדים האלה אין זכויות שוות", אמר.
מיצוטקיס הדגיש גם את העובדה שהצעת החוק לא תכלול שינוי בחוקי הפוריות הקיימים, המגבילים למשל היריון בפונדקאות, ומאפשרים אותו רק לאימהות יחידניות ולזוגות סטרייטים: "נשים שהופכות למנגנון ייצור של ילדים לפי הזמנה – זה לא הולך לקרות", אמר.
הצעת החוק צפויה לעורר מחלוקת בתוך מפלגתו השמרנית של מיצוטקיס, "המפלגה הדמוקרטית החדשה". מבין 159 המחוקקים שלה, פחות מ-100 צפויים לתמוך בה. מיצוטקיס הבהיר כי לא יאכוף משמעת קואליציונית בסוגיה.
סוגיית הנישואים החד-מיניים והאימוץ ניצבת דווקא בליבת המצע של מפלגת השמאל "סיריזה" שבאופוזיציה, מפלגה שמנהיגה, סטפנוס קסלאקיס, הוא הומו מוצהר. קסלאקיס הוא נבחר הציבור הראשון ביוון שמדבר בגלוי על זהותו המינית, ובעבר הצהיר כי הוא ובעלו האמריקני רוצים להפוך להורים באמצעות פונדקאות.
12 צפייה בגלריה
יוון סטפנוס קסלאקיס מנהיג מפלגת השמאל סיריזה הומו
יוון סטפנוס קסלאקיס מנהיג מפלגת השמאל סיריזה הומו
מנהיג "סיריזה" סטפנוס קסלאקיס. רוצה ילדים בפונדקאות עם בעלו האמריקני
(AP Photo/Yorgos Karahalis)
מכשול מרכזי לזכויות של זוגות חד-מיניים ביוון היה לאורך השנים התנגדותה של הכנסייה האורתודוקסית במדינה, הזוכה עדיין להשפעה גדולה על החברה והפוליטיקה. מיצוטקיס הצהיר השבוע כי הנישואים החד-מיניים שיאושרו לפי החוק שיקדם יהיו במסגרת של איחוד אזרחי, ולא במסגרת טקסים דתיים בכנסיות: "לא אבקש מהכנסייה דברים שאני לא יכול לעשות".
בדצמבר אשתקד פרסמה הכנסייה היוונית האורתודוקסית מסמך שבו גינתה בתוקף נישואים חד-מיניים ואימוץ ילדים על-ידי זוגות בני אותו המין: "ילדים אינם חיות מחמד או אביזר", כתבה בו. "שום מודרניזציה חברתית או תקינות פוליטית לא יכולות לשנות את הצורך של ילדים באבא ואמא". סקר שפורסם בשבוע שעבר העלה ש-49% מהיוונים מתנגדים לאישור נישואים חד-מיניים ו-35% תומכים באישורם. בקרב מפלגתו של מיצוטקיס קרוב שיעור המתנגדים ל-60%.
כמעט 40 מדינות מבין 193 החברות באו"ם מתירות כיום לזוגות חד-מיניים לאמץ ילדים. מבין 27 מדינות האיחוד האירופי, 15 מדינות אישרו נישואים חד-מיניים ו-16 התירו לזוגות חד-מיניים לאמץ ילדים.

אחרי שהזוגיות מתה: רה"מ והאקס יעבדו יחד

ימים אחרי שנשיא צרפת עמנואל מקרון מינה את ראש הממשלה הצעיר ביותר בתולדות צרפת המודרנית, גבריאל אטל בן ה-34, שהוא גם ההומו המוצהר הראשון שעומד בראש הממשלה, התבשרו הצרפתים כי שר החוץ של אטל יהיה לא אחר מאשר בן זוגו לשעבר, סטפן סז'ורנה בן ה-38. סז'ורנה – מקורבו של מקרון ומי שהיה היועץ הפוליטי שלו – קיים מערכת יחסים עם אטל בסוף העשור שעבר והשניים אף באו בברית זוגיות, אך לפי הדיווחים נפרדו מאז.
12 צפייה בגלריה
ראש ממשלת צרפת החדש גבריאל אטאל אטל
ראש ממשלת צרפת החדש גבריאל אטאל אטל
רה"מ החדש אטל. הצעיר בתולדות צרפת המודרנית
(REUTERS/Benoit Tessier)
12 צפייה בגלריה
שר החוץ של צרפת סטפן סז'ורנה
שר החוץ של צרפת סטפן סז'ורנה
בן הזוג לשעבר סז'ורנה. היה היועץ הפוליטי של מקרון
(Kenzo TRIBOUILLARD / AFP)
12 צפייה בגלריה
ראש ממשלת צרפת החדש גבריאל אטאל אטל עם ראש הממשלה היוצאת אליזבת בורן
ראש ממשלת צרפת החדש גבריאל אטאל אטל עם ראש הממשלה היוצאת אליזבת בורן
אטל בטקס החילופים עם ראש הממשלה היוצאת בורן. לשניהם אב יהודי
( EPA/EMMANUEL DUNAND / POOL)
אטל, בן לאב יהודי, מונה לתפקיד ביום שלישי האחרון במקום ראש הממשלה היוצאת אליזבת בורן, אף היא בת לאב יהודי, אחרי שזו התפטרה ביום שני. החילופים נועדו כנראה להזרים אוויר חדש לממשלתו של מקרון לקראת כהונתו השנייה. הם באים כשברקע חוסר שביעות רצון בציבור הצרפתי מיוקר המחיה ומרפורמת הפנסיות של מקרון, שעוררה בשנה שעברה מהומות ענק. סקרים מלמדים כי בדעת הקהל ניצב כעת מקרון הרחק מאחורי מנהיגת הימין מרין לה פן, שיש הרואים בה אשת ימין קיצוני. הוא מבקש לשפר את מעמדו ומעמד מפלגת המרכז-ימין שלו לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי ביוני.
לפי הסוקרים, אטל הוא אחד הפוליטיקאים הפופולריים ביותר בצרפת, ועובדה זו יכולה לסייע למקרון לשקם את תדמית ממשלו. אטל נחשב לנאמן של מקרון, ונעשה מוכר בכל בית בצרפת בימי הקורונה, כששימש כדובר הממשלה והרבה להסביר את מדיניותה לציבור. בשנה שעברה כיהן כשר החינוך בממשלת בורן, ואחד המהלכים הראשונים שביצע בתפקיד זה היה הטלת איסור על מוסלמיות לעטות את הכיסוי המוסלמי אבאיה בבתי ספר ממלכתיים. צעד זה חיזק את מעמדו בקרב שמרנים, ופגע בפופולריות שלו בצד השמאלי של המפה הפוליטית.