יו"ר רע"מ מנסור עבאס לא מקבל את ההתנצלות של חברת מפלגתו, ח"כ אימאן חטיב יאסין, שטענה כי לא שמעה על עדויות לפיהן בטבח ב-7 באוקטובר "שחטו תינוקות ואנסו נשים". היום (שני) עבאס נפגש עם היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, כדי לבחון איזה סנקציות ניתן להטיל נגד חברת מפלגתו, שבינתיים לא נענתה לבקשתו להתפטר.
במהלך השיחה אמרה לעבאס היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפיק, כי אין עילה להדחת הח"כית בעקבות הדברים שאמרה. יו"ר רע"מ אמנם דרש ממנה להתפטר, אך היא מסרבת לעת עתה. עבאס התייעץ עם עו"ד אפיק האם הסיעה יכולה לנקוט נגדה בסנקציות.
1 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
מנסור עבאס. לא מקבל את ההתנצלות של חטיב יאסין
(צילום: AHMAD GHARABLI / AFP)
בינתיים, בקואליציה מנסים לקדם גם כן את הדחתה של הח"כית אחרי אמירתה האומללה. במכתב שנשלח לחברי הכנסת מכל סיעות הבית קרא ח"כ אושר שקלים מהליכוד להצטרף לאוסף חתימות שיאפשרו את הפעלת את חוק "אורן חזן" - שדורש 70 חתימות, כדי לקדם את הדחתה.
לאחר איסוף החתימות תידרש הצבעה בוועדת הכנסת ברוב של 75% מחברי הוועדה ולבסוף הצבעה במליאת הכנסת שגם שם נדרש רוב של 75% מחברי הכנסת, כלומר 90 חברי כנסת.
בראיון שהעניקה אתמול לערוץ הכנסת אמרה חטיב יאסין כי מחבלי חמאס "לא שחטו תינוקות, לפחות ממה שהיה בסרט, ולא אנסו נשים". עם זאת הוסיפה הח"כית: "אם זה קרה - זה מביש".
באותו ראיון הודתה הח"כית מרע"מ כי היא כלל לא ראתה את הסרט שהציג דובר צה"ל בין היתר בכנסת, ובו מראות קשים מאוד שצולמו ביישובי העוטף, לאחר הטבח שביצעו מחבלי חמאס. "אני לא יכולה לצפות", היא אמרה. "שמעתי ממקור ראשון, שלושה חברים במפלגה שלי נכנסו וראו את הסרט. ישבנו אתמול ודיברנו מה היה בסרט. אני לא פותחת סרטונים כאלה כי זה גורם לעוד כאב".