2 צפייה בגלריה
הנרצח ג'האד חמוד
הנרצח ג'האד חמוד
הנרצח ג'האד חמוד
ג'האד חמוד בן ה-33 נהרג הלילה (חמישי) מירי בכפר דיר חנא שבצפון. אלמונים שביצעו ירי מרכב חולף פצעו את חמוד באורח אנוש ושניים נוספים באורח קשה ובינוני. השלושה הובהלו לבית החולים פוריה בטבריה, אולם שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו של חמוד.
המשטרה פתחה בחקירה והחלה לאסוף ממצאים בזירה ולגבות עדויות. במקביל, פרסה מחסומים לאיתור החשודים שביצעו את הירי מהרכב. לפי תושבי המקום, ברכב היו שני אנשים. בשלב זה, הרקע לאירוע לא ידוע. חמוד הוא הנרצח ה-104 בחברה הערבית מתחילת השנה.
מיד לאחר היוודע הרצח, מאות אנשים הגיעו לביתו של הקורבן וקראו למצוא את היורים. תושבי הכפר דיר חנא סובלים רבות מהפשיעה הגואה, שכן רק בחודש האחרון נרשמו כמה אירועי ירי לעבר בתים ורכבים.

אלימות ברחובות - כתבות נוספות

קרוב משפחתו של חמוד סיפר כי לנרצח היה עסק לשטיפת מכוניות, וטען: "הוא לא מסוכסך עם אף אחד. מוזר מאוד למה רצחו אותו ופגעו בחבריו. לא היה מורגש שהוא היה בסכנת חיים. הוא היה אדם מכובד שבקשר טוב עם כולם".
"הפשיעה בחברה הערבית משתוללת ואין מי שיעצור את הרציחות", הוסיף קרוב משפחתו של הנרצח, והתריע: "כל אחד יכול להיות בתור". "הנרצח והפצועים הם אנשים טובים ומוכרים", הוסיפו כמה מהתושבים. "כולם מופתעים למה ירו בהם. כאן כלום לא ברור".
מאז שהמשטרה הקימה את יחידת סיף למיגור הפשיעה בחברה הערבית, יותר מ-30 בני אדם נרצחו ו-40 נפצעו בדרגות פציעה שונות. לדברי תושבים בכפר, "ככל הנראה התחילו לרצוח אנשים במטרה להתגרות במשטרה ובשב"כ, בכדי שיבינו שהם לא דופקים חשבון לאף אחד".
2 צפייה בגלריה
זירת הירי בדיר חנא
זירת הירי בדיר חנא
זירת הירי בדיר חנא
בשבוע שעבר כינס ראש הממשלה נפתלי בנט לראשונה את צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית, שהחליטה בין היתר לערב את שב"כ בסוגיית הנשק הבלתי-חוקי. מאותה ועדה נמסר כי גם צה"ל יהיה מעורב במיגור הפשיעה, אך בהמשך התברר שהכוונה היא בעיקר ניסיונות לצמצם את גניבות הנשק מבסיסי צה"ל. כוחות הביטחון יטפלו בשרשרת אספקת הנשק, ותישקל הכנסה של כוחות מג"ב ליישובים הערביים.
"מצב האלימות בחברה הערבית הגיע לקו האדום", אמר בנט בפתח הדיון. "הממשלה לוקחת את הנושא ברצינות גדולה. הציבור הערבי חייב להבין שכוחות הביטחון הם לא האויב, הם הפתרון. לא להאשים את המדינה, אלא ללכת איתה יד ביד".
פורסם לראשונה: 01:32, 14.10.21