תגובה חריגה במהלך השבת של לשכת ראש הממשלה, בעקבות דברי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לפיהם נתניהו אינו שולל לחלוטין מדינה פלסטינית.
בהודעה שנמסרה מהלשכה בשבת בצהריים, נכתב כי "בשיחתו אמש עם הנשיא ביידן חזר ראש הממשלה בנימין נתניהו על עמדתו העקבית מזה שנים, שאותה אף ביטא במסיבת עיתונאים יום קודם לכן: אחרי חיסול חמאס ישראל חייבת להישאר בשליטה ביטחונית מלאה ברצועת עזה כדי להבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל, ודבר זה מתנגש עם הדרישה לריבונות פלסטינית".

במסיבת העיתונאים שלו ביום חמישי הדגיש נתניהו את התנגדותו להקמת מדינה פלסטינית בהסדר עתידי, אחרי סיום המלחמה בעזה: "בכל הסדר בעתיד הנראה לעין, ישראל חייבת לשלוט על כל השטח מערבית לירדן. זה מתנגש עם רעיון הריבונות, ואני אומר את זה לאמריקנים. ראש ממשלה בישראל צריך להיות מסוגל להגיד לא גם לטובי הידידים שלנו".
אמש אמרו גורמים המעורים בנושא ל-CNN כי נתניהו הסביר לביידן בשיחה הטלפונית שדבריו הפומביים יממה לפני כן לא נועדו לסתום את הגולל על כל אפשרות של מדינה פלסטינית. ביידן עצמו נשאל הלילה על ידי עיתונאים אם פתרון שתי המדינות בלתי אפשרי כל עוד נתניהו בשלטון, וענה: "לא, זה לא. אני חושב שנצליח להשיג משהו".

"יש כמה סוגים של 'פתרון שתי המדינות'", פירט ביידן, כשהוא רומז לאפשרות שהמדינה הפלסטינית העתידית תהיה מפורזת. "יש מדינות שהן חברות באו"ם, אבל אין להן צבא. ולכן אני חושב שיש דרכים שזה יכול לעבוד". כשעיתונאי הקשה עליו ואמר שנתניהו מתנגד לפתרון שתי המדינות, ענב ביידן: "לא, הוא לא אמר את זה".
בהודעת לשכת ראש הממשלה אין הכחשה של ממש לדברי ביידן. בארצות הברית זעמו על דבריו של נתניהו שלשום, ובהם השתמע כי הוא שולל לחלוטין ריבונות פלסטינית בכל השטח שממערב לירדן, כלומר גם ביהודה ושומרון - ובהודעה שפורסמה כעת התייחס נתניהו רק לקושי בריבונות פלסטינית בעזה.
ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את נתניהו לאחר ההודעה בשבת: "ניהלתי כשר חוץ וכראש ממשלה ויכוחים רבים חלקם קשים, עם האמריקנים. רק מעולם לא ניהלתי אותם במסיבות עתונאים ומול מצלמות. היחסים עם ארה"ב חשובים מכדי להפוך אותם למריבות פומביות שמטרתן היחידה רווח פוליטי מול הבייס. לעשות את זה בזמן מלחמה, כשארצות הברית עומדת לצידנו, זו כבר ממש הפקרות".