פלסטיני בן 17 נעצר אמש (ראשון) בחשד שתקף עובר אורח יהודי עם בקבוק זכוכית סמוך לשער הכותנה בעיר העתיקה בירושלים. הפצוע היהודי פונה לבית החולים שערי צדק במצב קל. מאוחר יותר בשעות הלילה דיווח אזרח כי בדרך מהשומרון לאריאל נורו לעברו יריות בכפר חווארה שמדרום לשכם.
בנוגע לתקיפה בירושלים, במשטרה אמרו כי לוחמי מג"ב הצליחו לאתר את החשוד שנעצר, בן 17 שמתגורר בעיר העתיקה, בעזרת תצפיתנים של מרכז השליטה במרחב דוד. החשוד הועבר לחקירה ובמשטרה אמרו כי נסיבות המקרה עדיין נבדקות.
3 צפייה בגלריה
חשד לירי לעבר רכב בחווארה
חשד לירי לעבר רכב בחווארה
הרכב שלפי החשד נפגע מירי בחווארה
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהזירה בה מוסלמי תקף יהודי בשער הכותנה, ירושלים
תיעוד מהזירה בה מוסלמי תקף יהודי בשער הכותנה, ירושלים
היהודי שהותקף מקבל טיפול בזירה
באשר לאירוע הירי בחווארה, מדובר צה"ל נמסר כי התקבל דיווח על ירי מרכב חולף לעבר רכב ישראלי, בסמוך לכפר שבשומרון. לא היו נפגעים ונגרם נזק קל לרכב. במקום נמצאו כמה קליעים. צה"ל מתחקר את האירוע ומבצע סריקות אחר חשודים כדי לקבוע אם אכן מדובר בפיגוע ירי.
אתמול הודיעה המשטרה בירושלים על היערכותה לחגי תשרי על רקע ההתחממות הביטחונית בתקופה האחרונה. עשרות אלפי מבקרים צפויים להגיע לבירה בתקופת החגים, שתתחיל בשבוע הבא. מדי יום אלפי מבקרים צפויים להגיע לכותל המערבי, לתפילות, סליחות ואירועים שונים.
3 צפייה בגלריה
חשד לירי לעבר רכב בחווארה
חשד לירי לעבר רכב בחווארה
הרכב בחווארה
במסגרת ההכנות של המשטרה נערכו סיורי שטח, תיאומים שונים, ישיבות היערכות ואישורי תוכניות. אלפי שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו ברחבי העיר, בדגש על מקומות הומי קהל, המקומות הקדושים ואתרי הבילוי. במסגרת הפעילות המשטרתית, יוצבו גם מחסומי בידוק ועמדות לוויסות קהל.
לפי המשטרה, מעצרים של מפגעים פוטנציאליים יתממשו עד לחגים, בהתאם להערכת מצב שתתקיים בסמוך לתקופה זו. כמו כן, ישנן התרעות לפיגועים בתקופת החגים, והמשטרה ערוכה לכך בהתאם.
פורסם לראשונה: 23:58, 18.09.22