5,200 שוטרים ולוחמי מג"ב ממחוז ירושלים, בתגבור מאות שוטרים ממחוזות אחרים, יאבטחו את מרחב ירושלים בדגש על העיר העתיקה בתקופת חגי תשרי. אף שאין התרעות קונקרטיות, המשטרה נערכת לאירועים בתקופה זו גם בהקשר להתחממות בתקופה האחרונה בגזרת יהודה ושומרון.
2 צפייה בגלריה
מתפללים יהודים בהר הבית בתשעה באב
מתפללים יהודים בהר הבית בתשעה באב
שוטרים מלווים מתפללים יהודים בהר הבית, בחודש שעבר
(צילום: רויטרס)
עשרות אלפי מבקרים צפויים להגיע לבירה בתקופת החגים, שתתחיל בשבוע הבא. מדי יום אלפי מבקרים צפויים להגיע לכותל המערבי, לתפילות, סליחות ואירועים שונים. הגעה לקיבולת השיא של הרחבה, 18,700 בני אדם, תתאפשר רק באישור מהנדס.
ההכנות של המשטרה לתקופת החגים כללו סיורי שטח, תיאומים שונים, ישיבות היערכות ואישורי תוכניות. אלפי שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו ברחבי העיר, בדגש על מקומות הומי קהל, המקומות הקדושים ואתרי הבילוי. במסגרת הפעילות המשטרתית, יוצבו גם מחסומי בידוק וויסות קהל.
בנוסף המשטרה מתריעה מראש על הצורך בחסימה נקודתית וזמנית של חלק מהרחובות והצירים באזור העיר העתיקה, ביניהם: חטיבת ירושלים, כביש עוקף העיר העתיקה, דרך מעלה השלום, שער יפו, יצחק קריב, כיכר צה״ל, גת שמנים-דרך העופל, רוקפלר, סולטן סולימאן ודרך יריחו. ככלל, כניסת כלי רכב לעיר העתיקה לא תתאפשר.
לפי המשטרה, מעצרים של מפגעים פוטנציאליים יתממשו עד לחגים, בהתאם להערכת מצב שתתקיים בסמוך לתקופה זו. כמו כן, ישנן התרעות לפיגועים בתקופת החגים, והמשטרה ערוכה לכך בהתאם.
2 צפייה בגלריה
דורון תורג'מן
דורון תורג'מן
"מי שיפר את הכללים יורחק מהר הבית". תורג'מן
(צילום: דוברות המשטרה)
מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, התייחס היום לאתגרי התקופה הקרובה. "מטרת המחוז היא לאפשר לכל הדתות לקיים את מנהגיהן תוך כדי שמירה על ביטחון הנפש, הרכוש והסדר הציבורי", הוא אמר.
"סיכלנו השנה 47 פיגועים פוטנציאליים במגוון אמצעים - מהרשתות החברתיות ועד לתצפיתניות ושוטרים בשטח", הוסיף תורג'מן. לדבריו, הנוהג הקבוע לעליית יהודים להר הבית לא ישתנה. "מי שיפר את הכללים יורחק מההר".
במהלך חגי תשרי, אירועי הסליחות, ראש השנה, יום כיפור, סוכות וצעדת ירושלים צפויים להגיע אלפי מבקרים לעיר הבירה, מה שיגרור ריבוי מוקדי חיכוך. המשטרה, בהיערכותה לתקופה זו, מבקשת להגן על הציבור מפני פעילות טרור, לשמור על הסדר הציבורי ולהגן על חופש הדת והפולחן - לצד שמירה על בטיחות ומרקם החיים וכן מניעת אירועים פליליים.