1 צפייה בגלריה
רינה שנרב ז"ל
רינה שנרב ז"ל
רנה שנרב
(באדיבות המשפחה)
בית המשפט הצבאי בעופר גזר היום (שלישי) את דינו של רבחי כראג'ה, שהורשע על-פי הודאתו בפני בית המשפט בכך שבהיותו חבר בארגון טרור, הוא שמע מפי חברו קאסם שיבלי על כוונת שיבלי ושותפיו לארגון החזית העממית לבצע פיגוע במעיין דני. לפי כתב האישום, שיבלי אף הראה לכראג'ה תמונות של המעיין שאותן צילם, ואמר לו "אני הולך להכות שם. מי שיהיה שם יאכל אותה". ימים ספורים לאחר מכן הוציא לפועל שיבלי את הפיגוע, שכתוצאה ממנו נרצחה הנערה רנה שנרב ונפצעו באופן קשה אביה ואחיה.
בית המשפט אישר את הסדר הטיעון שהציעה התביעה הצבאית בעניינו של כראג'ה. בהסדר ביקשה התביעה הצבאית להטיל עליו שלוש שנות מאסר בגין העבירות החדשות, והפעלת רק חלק מהמאסר המותנה מעברו של המחבל במצטבר - כך שבסך הכול יוטלו עליו 42 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי לשיקול דעת בית המשפט וקנס בסך 8,000 שקלים.
בני משפחת שנרב זועמים על הסדר הטיעון המקל לטענתם. הוריה של רנה, איתן ושירה, אמרו כי "מדובר במחבל שחזר לסורו בשורות ארגון טרור, ששמע מפיו חברו הטוב פרטים רבים על פעילות הטרור שלו ועל הכוונה לבצע בפיגוע במעיין דני. המחבל היה יכול להציל את חייה של רנה אך בחר לשתוק. תראו כמה דם נחסך כשאזרח לא נתן אוכל ולא הסכים להסיע את המחבלים שברחו מכלא גלבוע ואף דיווח למשטרה. כנראה שלא נראה עוד הרבה מחבלים בורחים, שהרי הם מקבלים ענישה כל כך מקלה מלכתחילה. חבל על המאמץ שלהם".
עו"ד מוריס הירש, לשעבר פרקליט איו"ש ושמייצג את משפחת שנרב, הוסיף כי "ההחלטה להקל בעונשו של המחבל מהווה פגיעה קשה בהרתעת מדינת ישראל כולה. כראג'ה הוא דוגמה חיה לכך שהעונשים המוטלים על מחבלים בבתי המשפט הצבאים אינם מרתיעים. מיד לאחר שחרורו ממאסר קודם, כראג'ה חזר והצטרף שוב לחזית העממית, שהוא ארגון טרור מוכרז. במסגרת כליאתו תשלם לו הרשות הפלסטינית כ-70 אלף שקלים כתגמול על מעורבותו בטרור. המסר שמעביר הסדר הטיעון המקל וגזר הדין הוא שטרור משתלם".
רנה שנרב נרצחה באוגוסט 2019, שבוע אחרי יום הולדתה ה-17. בזמן שטיילה עם אביה איתן ואחיה הבוגר, דביר חיים, במעיין עין בובין (מעיין דני) שליד ההתנחלות דולב, התפוצץ מטען חבלה שהוטמן במקום. רנה נרצחה, אחיה בן ה-19 נפצע באורח בינוני-קשה והאב נפצע באורח קל.