יפית רג'ואן, זכיינית מסעדת "קפה נמרוד" בגליל העליון, אמרה הבוקר (יום א') כי אין בכוונתה להיכנע לדרישה לדמי חסות: "אם מישהו רוצה לעבוד אצלי בשטיפת כלים, אני אשמח לשלם לו. בהחלט שלא ניכנע", אמרה רג'ואן בריאיון לאולפן ynet.
בלילה שבין רביעי לחמישי שעבר, פתחו אלמונים באש לעבר המסעדה הסמוכה לאגמון החולה. באירוע לא היו נפגעים, אולם נזק נגרם למסעדה שהוקמה לזכרו של רב-סמל נמרוד שגב ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה. לפי החשד, לירי אחראים גורמים המבקשים לגבות דמי חסות.
"ירו מהכביש לעבר המסעדה, כנראה בנשק אוטומטי. מלא רסיסים, מלא קליעים", אמרה הבוקר הזכיינית רג'ואן. "עשינו עבודת ניקיון וחזרנו לעבודה, לא ניתן לסגור אותנו. 'קפה נמרוד' זה בית לתושבי הגליל, להורים של נמרוד ולי".
1 צפייה בגלריה
קפה נמרוד
קפה נמרוד
המסעדה אחרי הירי
(צילום: אביהו שפירא )
- יש לכם מושג מי עשה את זה? "לא, לא קדם לזה שום דבר. אנחנו חיים פה בדו-קיום עם כולם, כל העובדים והלקוחות באים מכל הארץ. אני הייתי מאוד רוצה שזה ייעצר אצלנו".
- היו דרישות לפרוטקשן? "שום דבר. היו מקרים דומים אצל החברים שלנו בכביש 90, גם בארומה וגם ב-BBB. כולנו מחזקים אותם ואנחנו יחד בסיפור הזה".
- יש הסכמה בין בעלי העסקים לא להיכנע לדרישות? "לא ממש דיברנו בינינו, רק רצינו לעזור אחד לשני. אנחנו רוצים לשקם את המקום כמה שיותר מהר ולהמשיך לעבוד. באו המון אנשים וחיזקו אותנו וגם עכשיו ברגע זה באים מרחוק להיות איתנו".
- את מרגישה שהמשטרה עושה את עבודתה? תחושת הביטחון קיימת? "לי יש תחושת ביטחון כי זה כמו הבית שלי, אבל באו מבחוץ ופרצו לנו לאינטימיות. מהמשטרה לא שמענו דבר, הם יעדכנו אותנו ברגע שיידעו משהו".