2 צפייה בגלריה
אירינה קורולובה
אירינה קורולובה
אירנה קורולובה
(צילום: לירן תמרי)
אירנה קורולובה, עובדת זרה בת 60 מאוקראינה, היא אחת משבעת קורבנות הפיגוע הקטלני שהתרחש בסוף השבוע האחרון בשכונת נווה יעקב בירושלים. בישראל מתקשים לאתר את משפחתה ולעדכן אותם על מותה, ככל הנראה עקב המלחמה המתמשכת במדינה נגד הפלישה הרוסית לשטחה.
לפי רשות האוכלוסין וההגירה, אירנה הגיעה לישראל בדצמבר 2016 ללא בני משפחה נוספים, והחלה לעבוד כמטפלת סיעודית. בשנים האחרונות היא טיפלה בבנציון סמחוב (84), תושב שכונת נווה יעקב שסובל מנכות. בניו סיפרו כי אמנם לא היו לה בני משפחה בארץ, אך אירנה הייתה מוקפת בחברות: "היא הייתה מאוד ידידותית, אדם שנקשרים אליו מהר. בכל יום בשעות הערב היא הייתה יוצאת עם חברותיה לטיול של שעה וחצי בשכונה, אחרי שסיימה לטפל באבא. היא תמיד הייתה מודיעה לנו כשהיא יוצאת, כדי שנוכל להשגיח ולהסתכל במצלמות".
2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
הנשק ששימש את המחבל
( צילום: דוברות המשטרה)
תיעוד מרגעי ניטרול המחבל

ילדיו של סמחוב העידו כי ביום שישי אירנה הודיעה להם כי היא יוצאת מהבית, וזו הייתה ההודעה האחרונה שקיבלו ממנה. "כשהודיעו לנו שבשכונה של אבא יש פיגוע, הבנו שקרה משהו. היא עבדה אצלנו שנתיים. היא הייתה מדהימה, מיוחדת מאוד. אבא שלנו חולה דמנציה, נכה ועיוור. הוא מרותק למיטה. היא הגיעה אלינו כעובדת מחליפה כשאבא היה במצב קשה ולא חשבנו שהוא ישרוד יותר מכמה חודשים, אבל היא נתנה את כל כולה. באמצעות האכפתיות והאחריות שלה היא הצילה אותו, ומצבו השתפר. היא התייחסה אליו ממש כמו לאבא שלה, מעבר למה שרגילים לראות".
מרינה פיין, תושבת השכונה למעלה מ-30 שנים, הייתה שכנתה של אירנה משך מספר שנים, כשאירנה סעדה זוג שכנים קשישים, וסיפרה עליה: "בזמן זה היא ביקרה הרבה בביתנו, עזרה רבות לאמא שלי מטוב ליבה וללא כל תמורה. היא הייתה אוספת לפעמים את הנכדה שלי - שכל כך אהבה אותה, מהגן. פעם הסתקרנה ושאלה מה זה 'כשר', ולאחר שהסברנו לה תמיד הייתה מביאה לנכדה סוכריות כשרות. היא הגיעה מאוקראינה כדי לעבוד וממה שהרוויחה הייתה שולחת למשפחתה באוקראינה – בן חולה אונקולוגי ובעל חולה גם כן.
"בכסף שהרוויחה בישראל רכשה תרופות וטיפולים לבנה. שלושה ימים לפני הפיגוע נפגשנו באקראי. שוחחנו. אירה לא יכלה לטוס לאוקראינה לחופשה, לראות את משפחתה, 'יש מלחמה בחוץ', היא הסבירה. 'פה, לעומת זאת נעים וחמים'. לפני 21 שנה בסמוך לזירת הפיגוע, מחבל הרג את השוטרת גלית ארביב, וממש שם הוקם גן לזכרה - 'גן גלית'. הטרור הארור הכה פעמיים באותו המקום. אירה היתה אדם מיוחד, עדין וחיובי ותמיד הופיעה עם חיוך. יהיה זכרה ברוך", ספדה פיין.
כאמור, בישראל מתקשים לאתר את בני משפחתה של אירנה ולהודיע להם שהנורא מכל קרה. "יש לה משפחה באוקראינה", תיארו בניו של סמחוב, "יש לה ילד שהבריא מסרטן אחרי שהיא טיפלה בו. הוא בשנות ה-30 לחייו כיום. אנחנו מקווים שיאתרו אותם".
נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי עודכן לאחר הפיגוע על מותה, ומסר את תנחומיו. "אנו חולקים עם ישראל כאב לאחר פיגועי הטרור בירושלים, שבין קורבנותיהם גם אישה אוקראינית. תנחומים כנים למשפחות הקורבנות. הפשעים בוצעו בציניות ביום השואה הבינלאומי. אסור שלטרור יהיה מקום בעולם של היום, לא בישראל ולא באוקראינה", מסר.
מהביטוח הלאומי נמסר כי יטיסו את גופתה של אירנה לאוקראינה כשיצליחו ליצור קשר עם בני משפחתה.