שכירות כפולה, על חשבוננו: מינהל הדיור הממשלתי משלם דמי שכירות כפולים למשרדים של יחידה במשרד התחבורה - משרד בירושלים ומשרד בבית דגן - מאחר ששרת התחבורה מירי רגב הורתה ליחידה שלא לעבור לירושלים, בניגוד לחוק ולהחלטות הממשלה. כך טוען עו"ד יוסי חביליו, סגן ראש העיר ירושלים ויו"ר המינהלת להעברת משרדי הממשלה לירושלים במכתב דחוף ששיגר לשרה.
הוא האשים את משרד התחבורה והעומדת בראשו בהפרת החוק והחלטות הממשלה המחייבות את כלל משרדי הממשלה להעביר את כל היחידות שלהם לירושלים. במכתב מציין עו"ד חביליו כי על פי המידע שבידו, שרת התחבורה מירי רגב הורתה ליחידה ממשרד התחבורה - מרכז מבצעים לאבטחת התעופה - שלא ליישם את החלטות הממשלה לעבור לירושלים וזאת על אף שמנהל הדיור באגף החשב הכללי, בתיאום עם משרד התחבורה, איתר ליחידה שטח מתאים במבנה בהר חוצבים בירושלים, שכר אותו, וביצע בו את ההתאמות הדרושות ספציפית ליחידה שהייתה אמורה לעבור לא יאוחר מדצמבר 2022.
4 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
"מכירה בירושלים כבירה?". העימות החדש של רגב
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
עו"ד יוסי חביליו
עו"ד יוסי חביליו
עו"ד יוסי חביליו
(צילום: אוהד צויגנברג)
4 צפייה בגלריה
בניין משרד התחבורה שעומד ריק בירושלים
בניין משרד התחבורה שעומד ריק בירושלים
עומד ריק בירושלים. בניין משרד התחבורה
"המצב הוא שממתין ליחידה שטח, שהמדינה משלמת שכר דירה יקר עליו, ובו בוצעו התאמות שעלותן לא מעטה ומשרד התחבורה בהנחייתך, כך נודע לי, הודיע ב-13 בפברואר כי אין בכוונתו להעביר את היחידה", כתב.
מנכ"ל משרד ירושלים וראש צוות היישום להחלטת הממשלה להעביר היחידות לבירה אסף יזדי פנה כבר לפני כשלושה חודשים וחצי במכתב לשרת התחבורה ולמנכ"ל משרדה , אך שניהם לא טרחו לענות על פנייתו. לפני מספר שבועות שלח צוות היישום בראשות יזדי פנייה נוספת תוך הדגשה כי במידה והיחידה לא תעבור לירושלים החשב הכללי עשוי להטיל סנקציות על משרד התחבורה ובין השאר הקפאת דיור גורפת, ברמה הארצית, גביית דמי שכירות כפולים וסנקציות נוספות.
"אציין כי לצערי יש לך היסטוריה של התעלמות מהחוק והחלטות הממשלה הרלוונטיות, והתעלמות מחשיבות ירושלים בירת ישראל. כאשר כיהנת במשרד התרבות, התעקשת על ישיבה בלשכה ברחוב המסגר בתל אביב, גם בקדנציה הקודמת שלך כשרת התחבורה, ערכת שיפוצים והכשרת לשכה עבורך בבניין אגף הרכב ברחוב המלאכה בתל אביב, וזאת למרות האיסור המפורש על לשכות כפולות לשרים. נראה שאת עושה הכול על מנת לשבת בתל אביב מה שמעלה את התהיה אצלנו האם גבירתי מכירה בירושלים כבירת ישראל?", תהה חביליו במכתבו לרגב.
הוא המשיך: "עם כל הכבוד לאמירות פופוליסטיות כמו: 'ירושלים, כפיים' וללבישת שמלת ירושלים בקאן, ירושלים צריכה את משרדי הממשלה כאן. אני מבקש כי תורי מיידית לכל יחידות המשרד לארוז ולעבור לירושלים ובמיוחד ליחידת הממל"ת שמשולם עבורה שכר דירה כפול. בימים אלו בהם במדינת ישראל חסרים תקציבים לשכבות חלשות ולאין ספור פרויקטים זו שערוריה שאתם מבזבזים כספי ציבור ומעבר לכך פוגעים בירושלים בירת ישראל".
4 צפייה בגלריה
 גילה גמליאל
 גילה גמליאל
גם משרדה מסרב להתפנות לירושלים, בינתיים. גמליאל
(צילום: יריב כץ)
יש לציין כי רגב לא לבד, ביוני האחרון ל-ynet נודע כי גם משרד המודיעין בראשות גילה גמליאל מסרב בינתיים להתפנות מתל אביב - ולהעביר את פעילות המשרד לירושלים. בעיריית ירושלים טוענים שבמשרדה גוררים רגליים, וכי במשרד מבקש לדחות את המהלך בלא פחות משנתיים נוספות למרות שמינהל הדיור הממשלתי כבר הקצה לו שטח בהר חוצבים.
מטעמה של שרת התחבורה מירי רגב נמסר בתגובה: "מדובר בטענות חסרות כל בסיס, שכן משרד התחבורה פועל בהתאם להחלטת הממשלה בכל התחומים ובכללם גם בנושא מעבר יחידות המשרד לירושלים. השרה רגב מעולם לא הנחתה שום יחידה במשרד לפעול בניגוד להחלטת הממשלה שלא לעבור לירושלים. להיפך, השרה מחוייבת ליישום החלטת הממשלה, זאת כחלק מחיזוק מעמדה של העיר כבירת ישראל. כראיה, מכניסת השרה לתפקידה עברו מספר יחידות לירושלים. יחידות ארציות של המשרד הנמצאות בבית דגן וחולון עברו לירושלים ויחידות בת"א נמצאות בשלבי מעבר. האגפים שעברו מאזור המרכז לירושלים: יחידת התקשוב, ביקורת פנים ופניות ציבור, ביטחון חירום וסייבר, למעט יחידת הממל"ת שהעברתה מחייבת העמדת מערכת טכנולוגית חדשה בעלות של מיליוני שקלים".
"משרדנו פועל למציאת מקור תקציבי למערכת הנדרשת. עם התקנת המערכת בדיור המיועד בירושלים, הממל"ת יועבר לאלתר. יודגש כי העתקת מקום עבודתם של עובדים מאזור המרכז לירושלים מהווה אירוע בעל משמעויות מקצועיות, משפחתיות ואישיות. במטרה לייעל את המעבר ולמזער את הפגיעה בעובדים ובשירות הניתן לאזרחים, המעברים מבוצעים בהתאם להחלטת הממשלה בנחישות וברגישות המתחייבת. באשר לטענה על שיפוצים במשרדים שבתל אביב, יובהר כי לא בוצע כל שיפוץ משמעותי במבנה. משרדי התחבורה בבית נכסים קיימים מזה עשרות שנים. במהלך השנים האחרונות, כל שרי התחבורה לדורותיהם עשו שימוש בחדרי העבודה בבואם לקיים דיונים באזור המרכז".