4 צפייה בגלריה
מקסים, יוליה ובנם
מקסים, יוליה ובנם
מקסים ויוליה בלניצקי עם ל'. "מרוסקים נפשית"
(צילום: רועי עידן)
דורשים פיצויים מהגננת המתעללת: זוג הורים מאשקלון תובעים 6.7 מיליון שקל מהגננת המואשמת בהתעללות בבנם וממנהלי מעון "דיסני" בעיר, המואשמים כי איפשרו זאת. לדבריהם, בנם ל', בן השנתיים, סובל מאז מעיכוב ניכר בהתפתחות וכן מפרכוסים עזים בעקבות מחלת האפילפסיה.
הפרשה נחשפה באפריל 2021, אחרי שההורים, מקסים (32) ויוליה (31) בלניצקי, הקליטו בסתר את הגננת אמיליה אוסטרובסקי (71). בעקבות תלונה שהגישו למשטרה, נתפסו סרטונים שתיעדו את אוסטרובסקי כשהיא משליכה פעוטות מגובה רב לעבר מזרנים, מושכת אותם בחוזקה ומרביצה להם. כשבני הזוג בלניצקי צפו במחזות הקשים, הם הבינו שמה ששמעו בהקלטות היה רק קצה הקרחון. ההורים מספרים כי חרב עליהם עולמם כשנאלצו לראות במו עיניהם כיצד היא מכה את בנם הפעוט ל' בכל חלקי גופו, בדגש מיוחד על הראש והפנים, מושכת אותו בחוזקה ומאכילה אותו בכוח עד שהוא נופל לאחור.

בעקבות הגילויים הגישה הפרקליטות נגד הגננת כתב אישום בגין התעללות בקטין או חסר ישע, ותקיפה. בנוסף, הוגשה בקשה למתן צו הפסקה לפעילות המעון נגד המנהלת, קרינה ניימן. בפרקליטות טענו כי "תחת ניהולה והשגחתה איפשרה המשיבה, הן כמנהלת והן כמטפלת, למסגרתה להפוך לגן זוועות, שבו מתרחשים אירועי אלימות מזעזעים מצד כל אחת ואחת מהמטפלות בצוות הפעוטות".
בית המשפט נענה לבקשה ומעון "דיסני" אמנם נסגר, אבל חייהם של מקסים ויוליה, הורים לשני ילדים - בני חצי שנה ושנתיים, קפאו ברגע שבו גילו את ההתעללות. בתביעה שהגישה עו"ד חוה קליין, נטען כי ל' הפעוט שהה שבעה חודשים בגן, מספטמבר 2020 ועד שהוריו חשפו את ההתעללות הקשה.
4 צפייה בגלריה
ל', בנים של מקסים ויוליה שסובל מאפילפסיה
ל', בנים של מקסים ויוליה שסובל מאפילפסיה
"הוא איבד את האמון באנשים זרים". ל', בנם של מקסים ויוליה
(צילום: רועי עידן)
לדבריהם, לאחר שהבחינו כי בנם אינו מדבר באופן ברור, הם יזמו שיחה עם הגננת, שסיפרה כי בגן בנם אינו מוציא מילה ואף הציעה להם, יחד עם מנהלת המעון, לבדוק אם הוא נמצא על הרצף האוטיסטי. לדברי עו"ד קליין, חשדם של ההורים התעורר, והם החליטו לשלוח אותו למחרת לגן עם מכשיר הקלטה מוטמן בתיקו. הם נדהמו לשמוע את הגננת מקללת, צועקת, חובטת בבנם ומשפילה אותו לקול בכיו הבלתי פוסק.
"כל הכסף בעולם לא יפצה אותנו על מה שקרה לבננו", אמר מקסים. "אבל חשוב לי שגננות ומנהלות גנים יפחדו בעקבות התביעה. מה שהייתי רוצה זה שהיא תיכנס לכלא ותסיים שם את חייה, אבל בינתיים הדיונים בהליך הפלילי רק נדחים".
כעת החיים שלו ושל אשתו יוליה, סובבים לטענתם סביב בנם שנפגע מההתעללות היומיומית שספג. "ל' סובל מפרכוסים בגלל אפילפסיה. כשהוא הלך לגן הוא דיבר ולאחר מכן הפסיק. הוא צועק, צורח, לא מדבר ולא יכול להסביר לי מה עובר עליו. הוא מתעורר בלילה כי הוא סובל מפרכוסים. אנחנו משקיעים הרבה זמן וכסף כדי שהוא יחזור לעצמו, אבל עדיין יש לו הרבה פחדים. הוא איבד את האמון באנשים זרים".
4 צפייה בגלריה
הגננת המתעללת מגן דיסני באשקלון אמיליה אוסטרובסקי
הגננת המתעללת מגן דיסני באשקלון אמיליה אוסטרובסקי
"הפקידו את בנם יקירם בידיה המפלצתיות". אמיליה אוסטרובסקי
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
עו"ד חוה קליין
עו"ד חוה קליין
עו"ד חוה קליין
(צילום: אביגיל עוזי)
בתביעה נטען, כי בעלי הגן, קרינה וויאצ'סלב ניימן, ידעו על המתרחש שם, מתוקף היותם נוכחים במקום והמעסיקים של אותה גננת במשך 11 שנה, ולמרות זאת הם לא נקפו אצבע. עוד נטען כי מעשיה של אוסטרובסקי גרמו לנזקים פיזיים ונפשיים לפעוט, המטופל כיום אצל קלינאית תקשורת. ל' אובחן גם כחולה אפילפסיה ולא מש מהוריו.
"הקטין והוריו הינם קורבנות עבירה בשל מעשיה האכזריים של הגננת המתעללת כלפי בנם הקטין", נכתב בתביעה. "לתדהמתם גילו כי הפקידו את בנם יקירם בידיה המפלצתיות. המהמורה הקשה הותירה אותם מרוסקים, שבורים נפשית, מפוחדים ואכולי רגשות אשם".
עו"ד חי מכלוף המייצג את בעלי הגן מסר: "כתב התביעה לא הומצא להם. לכשיימסר תוגש עמדתם באמצעות משרדנו לבית המשפט. בין היתר יש לציין שלא הוגש נגדם כתב אישום והתיק נגדם ככל הנראה ייסגר. מרשיי רואים בחומרה כל טענה לאירוע אלים נגד ילד כזה או אחר, ופעלו ופועלים לשלומם של הילדים בגן".