סופת ההוריקן לורה, שהשתוללה היום בדרום מערב לואיזיאנה, הרסה בניינים בעיר לייק צ'ארלס וגבתה את חייה של ילדה בת 14. הסופה שהגיעה לחוף כאחת מסופות ההוריקן החזקות שידעה לואיזיאנה נחלשה בהמשך היום, וכעת מוגדרת כסופה טרופית.
בלואיזיאנה מתחילים להתברר ממדי הנזק של הסופה לורה. כרגע אומרים בזהירות במדינה שהנזק פחות חמור מההערכות. מושל לואיזיאנה ג'ון בל אדוארדס אמר כי "אחרי כמה שעות של אור יום נראה שיש יותר נזק למבנים כתוצאה מהרוחות ופחות מההצפות". לפני הגעת הסופה בארה"ב הזהירו מ"קטסטרופה" ופינו חצי מיליון תושבים מהבתים.

15 צפייה בגלריה
נזקי הסופה
נזקי הסופה
נזקי הסופה לורה בלואיזיאנה
(צילום: AFP)



15 צפייה בגלריה
נזקי הסופה
נזקי הסופה
השריפה במפעל הכימיקלים
(צילום: AFP)
הקורבן הראשון של הסופה הייתה ילדה בת 14 מהעיר ליזוויל, שנהרגה כשעץ נפל על הבית שלה. לפי מושל לואיזיאנה אדוארדס עוד שלושה בני אדם במדינה נהרגו בסופה.
כתוצאה מהסופה פרצה שריפה במפעל כימיקלים בווסטלייק, 6.4 ק"מ מלייק צ'ארלס. לאחר מכן דיווחה המשטרה שהיא בודקת דיווח על דליפת כלור במפעל. המושל אדוארדס קרא לתושבים באזור המפעל לתפוס מחסה, לסגור את הדלתות והחלונות ולכבות את המזגנים. התנועה בכמה כבישים מהירים נחסמה. "תישארו בפנים ותחכו להנחיות נוספות מהרשויות המקומיות", אמר אדוארדס לתושבים.
15 צפייה בגלריה
נזקי הסופה
נזקי הסופה
(צילום: gettyimages)

15 צפייה בגלריה
נזקי הסופה
נזקי הסופה
(צילום: רויטרס)
78,000 תושבים גרים בעיר לייק צ'ארלס, שספגה את הנזק הקשה ביותר בסופה. התושבים שהסתגרו בבתיהם שמעו את הרוחות החזקות שמשתוללות בחוץ ואת רעש החלונות המתנפצים, בשעה שהסופה חלפה בעיר עם רוחות של 137 קמ"ש כשעה אחרי שהגיעה לחופי לואיזיאנה. הסופה ניפצה את רוב החלונות במגדל Capital One, שבו 22 קומות. שלטי רחוב נעקרו ממקומם וברחובות שהוצפו היו הריסות של בניינים שקרסו.
בורדן ווילסון, תושב לייק צ'רלס, פונה למינדן בלואיזיאנה וחושש מחזרה הביתה. "אפילו לא אטמתי את החלונות. לא חשבתי לעשות את זה. זה ההוריקן הראשון שאני חווה, אני רק מקווה שהבית שלי בסדר", הוא אומר.
15 צפייה בגלריה
נזקי הסופה
נזקי הסופה
(צילום: gettyimages)

לורה הגיעה לחופי לואיזיאנה מעט לפני 01:00 שעון מקומי (09:00 שעון ישראל), כסופת הוריקן בדרגה 4 עם רוחות של 240 קמ"ש. היישוב הראשון ביבשה שבו פגעה הסופה הייתה העיירה קמרון בלואיזיאנה. במהרה נחלשה לסופה בדרגה 1 עם רוחות של 120 קמ"ש. הערב עודכן שהיא נחלשה לסופה טרופית. בשעה שלורה התקדמה לכיוון צפון מזרח, מרכז ההוריקנים הלאומי הזהיר מגלי סערה והצפות קטלניות באזור חוף המפרץ (חופי המדינות שבמפרץ מקסיקו).
חוץ מסכנה לחיי התושבים, הסופה שהגיעה לחוף המפרץ סיכנה גם את תעשיית הנפט האמריקנית. בעקבות הסופה אסדות נפט ובתי זיקוק הפסיקו את הפעילות. הנמל התעשייתי של לייק צ'ארלס נסגר, והעובדים לא קיבלו אישור להיכנס למתחם או לצאת ממנו כתוצאה מקריסת עצים ועמודי חשמל. הנמל אמנם ניצל מהצפות משמעותיות, אך נותר ללא חשמל בחמישי בבוקר.
15 צפייה בגלריה
נזקי הסופה
נזקי הסופה
(צילום: gettyimages)




לפני הגעת הסופה במרכז ההוריקנים הלאומי הזהירו שהגלים שהסופה יביאו איתה אל החוף יהיו קטלניים. בהמשך היום אמרו בסוכנות לניהול מצבי חירום (FEMA) שהגלים לא יהיו מסוכנים כפי שהעריכו. עם זאת הזהירו הרשויות שההצפות והשיטפונות בלואיזיאנה יימשכו. לורה עלולה לגרום גם לסופות טורנדו בלואיזיאנה, בארקנסו ובמערב מיסיסיפי ולהביא גשם של 101 עד 203 ס"מ בחלק מהאזורים.
במחוזות שנמצאים בחוף המזרחי של טקסס נערכו לגרוע מכל אך בסופו של דבר ניצלו מההרס של הסופה. ראש העיר גלבסטון, קרייג בראון, אמר שמכיוון שהסופה פגעה בעיקר בלואיזיאנה הוא מבטל את פינוי התושבים. בקי איימס, ראש העיר בומונט בטקסס, אמרה שניתן לשלוט במצב הקיים.

יותר מ-700,000 בני אדם בלואיזיאנה ובטקסס נותרו ללא חשמל בעקבות נזקי הסופה. המספרים צפויים לעלות בשעה שהסופה מתקדמת לכיוון צפון מזרח. הנשיא דונלד טראמפ, שכבר אישר להכריז על מצב חירום בטקסס, אישר היום להכריז על מצב חירום גם בארקנסו - מה שיאפשר להעניק לה משאבים פדרליים כדי להתמודד עם הסופה.
טראמפ אמר היום שהוא מתכוון לבקר בשבת או בראשון בטקסס ובלואיזיאנה כדי לבחון את ממדי ההרס של הסופה.