שני צעירים פלסטינים נהרגו אמש (שלישי) לאחר שמטען חבלה שהכינו התפוצץ בטעות במחנה הפליטים בלאטה שבשכם. פלסטיני נוסף נפצע באורח קשה בתקרית. הצעירים שנהרגו הם עלאא מהדי אלפאלח וג'מאל חוסיין חשאש.
המטען התפוצץ ככל הנראה במעבדת נשק ביתית מאולתרת. לפי דיווחים שהגיעו לצה"ל, שלושת הפלסטינים שנפגעו הם אלו שהכינו את המטען לפני שהתפוצץ. במחנה סיפרו כי שני ההרוגים היו חברים שנהגו להודיע לחמושים מתי נכנסים אליו כוחות ישראליים.
3 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ המטען בשכם שהרג שני פלסטינים
זירת פיצוץ המטען בשכם שהרג שני פלסטינים
זירת הפיצוץ בשכם
3 צפייה בגלריה
הפלסטינים שנהרגו מפיצוץ מטען בשכם
הפלסטינים שנהרגו מפיצוץ מטען בשכם
עלאא מהדי אלפאלח וג'מאל חוסיין חשאש
התקרית אירעה לאחר שאתמול בצהריים נרצחו ארבעה בני אדם בפיגוע ירי ליד ההתחלות עלי. הם נורו למוות על ידי שני מחבלים במסעדה ובתחנת דלק ליד עלי. אחד המחבלים חוסל בזירה על ידי אזרח, כשעתיים לאחר מכן תם המצוד אחר המחבל שנמלט. הנרצחים הם אלישע אנטמן (17), נחמן שמואל מורדוף (17), הראל מסעוד (21) ועופר פיירמן (64).
שלשום נפצעו שמונה לוחמים במהלך מבצע מעצרים שהסתבך בג'נין, לאחר שרכב ממוגן מסוג "פנתר" של צה"ל נפגע ממטענים שהונחו בציר והתפוצצו מתחתיו. לפני התקרית הכוחות עצרו שני מבוקשים חשודים בטרור - פעיל חמאס ומבוקש מהג'יהאד האיסלאמי - ועם יציאת הכוחות הרכב נפגע מהמטען והפעילות הסתבכה. פרט ללוחמים, נפצע בפעילות גם כלב של יחידת "עוקץ" שהיה באותו רכב שעלה על מטענים. הכוחות פעלו לחלץ את הרכבים שנפגעו תחת אש, כששניים מהם הושבתו.
3 צפייה בגלריה
רביעייה בולים פיגוע ירי בעלי
רביעייה בולים פיגוע ירי בעלי
הנרצחים בפיגוע בעלי
(צילום: נדב אבס)
בפעולת החילוץ השתתפו לוחמים משש יחידות שונות של הצבא, וגם מימ"ס. הלוחמים הרגו במהלך החילוץ לפחות חמישה מחבלים - בהם פעיל ג'יהאד איסלאמי. בצה"ל אמרו כי לא ידוע על שום פגיעה בבלתי מעורבים, ובסך הכול נעצרו ארבעה מבוקשים. כדי לאפשר את החילוץ, ועל מנת להרחיק מחבלים, צה"ל תקף באוויר באמצעות מסוקי אפאצ'י - בפעם הראשונה זה יותר מ-20 שנה ביהודה ושומרון.
האירוע התרחש ברקע ניסיון ההתמודדות של צה"ל עם "טרור המטענים" שמתפתח באזור במגוון דרכים. מערכת הביטחון מודאגת מהאירוע, ובצה"ל בודקים האם בפעילות שלשום מדובר ב"מארב מטענים", שבו המחבלים ידעו את מסלול היציאה של הכוחות או שהעריכו אותו - והטמינו שם מטענים משמעותיים, שהצליחו לפגוע ברכבים ממוגנים. בעקבות החרפת הנחת המטענים בשבועות האחרונים צפויים בצה"ל להוסיף ל"פנתרים" וליתר הרכבים המופעלים בשטח A שכבות מיגון נוספות.