מבצע המעצרים היום (שני) בג'נין היה שגרתי יחסית למעצר מבוקשים במחנה הפליטים, אבל לאחר שרכב ה"פנתר" הגדול נפגע ממטען - הכוחות קיבלו משימה לחלצו תחת אש. בסך הכול נפגעו שבעה כלי רכב ממוגנים שהושבתו במהלך פעולת החילוץ, ושמונה לוחמים נפצעו במהלכה. בצבא החלו בתחקיר ההסתבכות, אך מדגישים שהפעולה לא נחשפה עד למעצר המבוקשים. צפו בתיעוד פעילות מסוק הקרב של צה"ל בג'נין שבפתח הידיעה.
מדובר צה"ל נמסר: "בהמשך לפעילות כוחות הביטחון בג'נין, כלל הכוחות וכלי הרכב יצאו מהעיר. לאורך כל הפעילות כלל הכוחות חתרו למגע ופעלו בנחישות לסיכול האיומים. כמו כן, מסוקי סער הוזנקו לחילוץ נפגעים וחילצו לוחמים מהשטח. מסוקי קרב הוזנקו לאירוע והפעילו אש לסיוע הכוחות בשטח. במהלך הפעילות ירו בנשק קל לעבר המסוקים, זוהו מספר פגיעות. במהלך הפעילות נפצעו שבעה לוחמים באורח קל ובינוני. לוחם נוסף פונה באורח קל לטיפול רפואי בבית חולים לאחר שנפצע מרסיסים, ומשפחתו עודכנה".
3 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות כוחות הביטחון בג'נין
תיעוד מפעילות כוחות הביטחון בג'נין
תיעוד פעילות מסוק הקרב של צה"ל בג'נין
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות כוחות הביטחון בג'נין
תיעוד מפעילות כוחות הביטחון בג'נין
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
פיצוץ מטען בג'נין
פיצוץ מטען בג'נין
המהומה בג'נין
(צילום: AFP)
בפעולת החילוץ השתתפו מאות לוחמים מגזרות קלקיליה ושכם, ואותה הובילו סיירת צנחנים, ימ"ס ומג"ב בשיתוף סיירת גבעתי, מגלן, לוחמי דובדבן וגדוד שקד. רוב הפצועים סובלים מפגיעות גפיים, ושרידיו של המטען המקומי שפגע בחלקם נבדקים. בינתיים, חלק מכלי הרכב הממוגנים כבר החלו לקבל עיבוי מיגון, ואחרים ימשיכו לקבל בקרוב.
באוגדת איו"ש ציינו לחיוב את הסיוע האווירי שניתן על-ידי מסוקי סער וקרב לצד מל"טים חמושים מסוג זיק. מסוק האפאצ'י שתועד יורה באופן חריג לנוהג ביהודה ושומרון ספג אש ממקלעים של מחבלים, ולאחר נחיתתו הטייסים מצאו פגיעות ירי בכנף.


הפעילות באזור כפר בורקין ובג'בריאת של יחידת המסערבים של מג"ב וסיירת צנחנים החלה ב-04:00 לפנות בוקר, והסתיימה רק סביב השעה 15:30. הכוחות עצרו שני מבוקשים חשודים בטרור - פעיל חמאס ומבוקש מהג'יהאד האיסלאמי - אבל עם יציאת הכוחות, בסביבות 7:10 בבוקר, נפגע כאמור רכב ממוגן מסוג "פנתר" של צה"ל ממטענים שהונחו בציר והתפוצצו מתחתיו, והפעילות הסתבכה. פרט ללוחמים, נפצע בפעילות גם כלב של יחידת "עוקץ" שהיה באותו רכב שעלה על מטענים.
בפעולת החילוץ השתתפו לוחמים משש יחידות שונות של הצבא, וגם מימ"ס. הלוחמים, לפי התחקיר, הפגינו דיוק, קור רוח ואומץ לב, והרגו לפחות חמישה מחבלים - בהם פעיל ג'יהאד איסלאמי. בצה"ל אמרו כי לא ידוע על שום פגיעה בבלתי מעורבים, ובסך הכול נעצרו ארבעה מבוקשים. כדי לאפשר את החילוץ, ועל מנת להרחיק מחבלים, צה"ל תקף באוויר באמצעות מסוקי אפאצ'י - בפעם הראשונה זה יותר מ-20 שנה ביהודה ושומרון.

הכוחות פעלו לחלץ את הרכבים שנפגעו תחת אש, כששניים מהם הושבתו. האירוע התרחש ברקע ניסיון ההתמודדות של צה"ל עם "טרור המטענים" שמתפתח באזור במגוון דרכים. מערכת הביטחון מודאגת מהאירוע, ובצה"ל בודקים האם בפעילות הבוקר מדובר ב"מארב מטענים", שבו המחבלים ידעו את מסלול היציאה של הכוחות או שהעריכו אותו - והטמינו שם מטענים משמעותיים, שהצליחו לפגוע ברכבים ממוגנים. בעקבות החרפת הנחת המטענים בשבועות האחרונים צפויים בצה"ל להוסיף ל"פנתרים" וליתר הרכבים המופעלים בשטח A שכבות מיגון נוספות.
כעת נערכים באוגדת איו"ש בכוננות מוגברת לפיגועי נקם, והיערכות כזו כוללת בין השאר הגנה על היישובים והצירים בעקבות הפעולה. בנוסף, ובצל התגברות הקולות שקוראים לצבא לצאת למבצע רחב בצפון השומרון, בצה"ל מעריכים שכוחות אוגדת איו"ש כלל לא מוגבלים לפעול במנעדים ובכמויות שונות של חיילים - כשרק לפני שבועיים השתתפו כ-500 לוחמים בפעולה במחנה הפליטים בלאטה. בצה"ל אומרים שכל פעולה תהיה בדיוק ובהתאם למשימה, לאור מטרה ובהתאם לצורך מבצעי בלבד.