חיילי מילואים תועדו הבוקר (חמישי) משמיעים קריאות "שמע ישראל" במסגד המרכזי בג'נין. החייל שצילם את הסרטון נשמע אומר "כאן המסגד בג'נין, במחנה הפליטים ג'נין", ברקע קריאות "שמע ישראל" של חייל אחר, שאחז במיקרופון.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: חיילים קראו "שמע ישראל" במסגד בג'נין
תיעוד: חיילים קראו "שמע ישראל" במסגד בג'נין
חייל קורא "שמע ישראל" במסגד

בנוסף, חייל כרז מתוך המסגד בערבית: "בשם אלוקים הרחמן והרחום, כאן דובר צה"ל. תושבים יקרים, תושבים נכבדים, הסיפור הסתיים. לא נקבל את המשך המצב הנוכחי, לא נקבל הימצאות של מחבלים במחנה. מהיום העתיד יהיה נקי לתושבי המחנה - חיים יפים ומכובדים. אין כוח ואין חיל אלא באלוקים".
גורמים בצה"ל אמרו כי "הוצאנו את החיילים ישר מהפעילות, ברגע שבדקנו את האירוע. הם יטופלו משמעתית". גורם ביטחוני הוסיף: "חבל שפעולה עצמאית של כוח קטן לא רק שפוגעת בתדמית של צה"ל - היא גם מסיטה את הקשב מהישגי המבצע החשובים. הפעולה אינה משקפת כלל את הכוחות שפעלו באופן מקצועי ומדויק מול ארגוני הטרור במחנה הפליטים בג'נין".
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הלוחמים הורחקו מפעילות מבצעית באופן מיידי לאחר קבלת הסרטונים ובדיקה ראשונית של האירוע על ידי המפקדים. התנהגות הלוחמים בסרטונים חמורה ועומדת בניגוד מוחלט לערכי צה"ל, החיילים יטופלו משמעתית בהתאם".
2 צפייה בגלריה
חיילי צה"ל כתבו על מסגד ג'נין: באנו לאכול חומוס
חיילי צה"ל כתבו על מסגד ג'נין: באנו לאכול חומוס
חיילי צה"ל כתבו על מסגד ג'נין: באנו לאכול חומוס
בתיעוד נוסף מתוך מחנה הפליטים בג'נין נכתב על קיר המסגד המרכזי: "באנו לאכול חומוס".
דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית מת׳יו מילר התייחס במהלך תדרוך עיתונאים לאותם תיעודים ואמר: "אנחנו מודאגים מהתמונות האלה. זה לא הולם. ראינו שהנהגת צה"ל הודיעה כי יינקטו צעדים נגד החיילים המעורבים ואנחנו חושבים שאלה צעדים נאותים".
הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף שיגר מכתב לרב הראשי לצה"ל הרב אייל קרים, בעניין השאלה איך על חיילי צה"ל לנהוג בכניסה למקומות למסגדים ולבתים של פלסטינים. "כל עוד אין מדובר בצורך לחימה, אין להתגרות בהם, לבזוז או להשחית שלא לצורך לחימה ובפרט שמדובר בענייני דת", השיב הרב יוסף. "יש להסביר לאותם חיילים כי אין לפגוע ברגשותיהם הדתיים של בני דתות אחרות מכמה וכמה טעמים. עם ישראל הוא עם סגולה ואינו נוהג כמעשיהם של אותם מרצחים אשר טבחו לא חמלו, בזזו, השחיתו וחיללו את כל הקדוש והיקר לנו. לכן, שומה עלינו לנהוג משנה זהירות ולהימנע ממעשים שאין בהם תועלת ללחימה וגורמים נזק לעם ישראל ולתדמיתו בעולם".
במקביל ללחימה בעזה, כוחות הביטחון ממשיכים במבצע רחב-ההיקף לסיכול טרור בעיר ג'נין ובמחנה הפליטים בשטחה. כמה מחבלים כבר חוסלו ביממות האחרונות, בין היתר באמצעות תקיפות של כלי טיס מהאוויר. במהלך הפעילות נפצעו ארבעה לוחמי צה"ל באורח קל מפיצוץ יזום של פיר תת-קרקעי. הודעה נמסרה למשפחותיהם.
פורסם לראשונה: 12:57, 14.12.23