כוחות צה"ל שנכנסו אמש לרצועת עזה נשארו בה במהלך הלילה, ונמצאים ברצועה גם הבוקר (שבת). במהלך הפעולה הלילית נרשמו כמה היתקלויות והותקפו מאות מטרות. עשרות מחבלים חוסלו בלילה מהאוויר, וכמה נוספים נהרגו בהיתקלויות. עד כה אין נפגעים לכוחות צה"ל.
בצה"ל החליטו במכוון שלא להגדיר תקשורתית את הפלישה לעזה, וזאת כדי להפתיע את חמאס, להפעיל ערפל קרב מול האויב, לפעול לפי שיקולי הזירה האזורית ולהחליט שלב אחרי שלב על ההמשך. היממה הקרובה תהיה קריטית בכל הקשור להחלטה על השלבים הבאים בפעולה הקרקעית.
3 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בגבול הרצועה
כוחות צה"ל בגבול הרצועה
כוחות צה"ל בגבול הרצועה, השבוע. היממה הקרובה תהיה קריטית בכל הקשור להחלטות על ההמשך
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
בצה"ל אומרים כי חמאס מנהל מניפולציות שקריות רבות בכל הקשור לעסקה אפשרית לשחרור החטופים, וכי מטרתו היא להרוויח זמן ולעכב את הפעולה הקרקעית. לכן סבורים בצבא כי הרחבת המהלך הקרקעי תלחץ על ארגון הטרור. במהלך הלילה תקף צה"ל מהים בעיר עזה וסביבתה, ובפעילות הלילית הוא חיסל מפקד גדוד נוסף של חמאס. חיל האוויר השמיד 150 מטרות תת-קרקעיות.
3 צפייה בגלריה
15 משאיות שהגיעו ממצרים דרך מעבר רפיח לרצועת עזה
15 משאיות שהגיעו ממצרים דרך מעבר רפיח לרצועת עזה
משאיות סיוע במעבר רפיח. ייכנסו רק לאחר בידוק ישראלי במעבר ניצנה
בצה"ל מתחילים כעת דיון הערכת מצב מורחב עם הרמטכ"ל ואלופי צה"ל, שבסיומו יתקבלו החלטות להמשך לנוכח הפעולה הלילה. בישראל מתכוונים לאפשר את הגדלת הסיוע ההומניטרי לעזה במזון ובתרופות במקביל לפעולה. המשאיות שיעבירו את הסיוע ייכנסו לעזה מסיני, ורק לאחר בידוק ישראלי במעבר ניצנה. עם זאת לא יוכנס דלק לעזה, וזאת כדי ללחוץ על חמאס, שנשען על הדלק לצורך הישרדות במנהרות.
הכניסה לעזה אמש באה אחרי שדובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הכריז כי "בהמשך לפעילות התקפית שביצענו בימים האחרונים, כוחות היבשה מרחיבים את הפעילות הקרקעית הערב". הגרי אמר את הדברים כשברקע ההרעשה הארטילרית הכבדה על צפון רצועת עזה שבה החל אמש צה"ל, והדיווחים על תקיפה נרחבת באופן בלתי רגיל של חיל האוויר.
3 צפייה בגלריה
עיסאם אבו רכבה עצאם
עיסאם אבו רכבה עצאם
תקיפות חיל האוויר וראש המערך האווירי של חמאס, עיסאם אבו רכבה, שחוסל
(צילום: דובר צה"ל)
על רקע הפעולה אמש הודיעה חברת התקשורת הפלסטינית Jawwal, המספקת שירות סלולרי לרצועה, כי "ההפצצה האינטנסיבית הביאה להרס של כל הנתיבים הבינלאומיים שחיברו עד כה את עזה לעולם החיצון". בעזה דיווחו כי גם האינטרנט ברחבי הרצועה נותק בעקבות התקיפות הנרחבות, וחמאס טען שניתוק עזה מתקשורת מעיד כי בכוונת ישראל לבצע רצח עם.
הבוקר הודיע צה"ל כי חיל האוויר חיסל את ראש המערך האווירי של חמאס, עיסאם אבו רכבה. רכאבה היה אחראי על הפעלת הכטב"מים, הרחפנים, מצנחי הרחיפה וההגנה האווירית של ארגון הטרור. לפי צה"ל ושב"כ, הוא היה חלק בתכנון הטבח ביישובי עוטף עזה - והכווין גם את מתקפות הרחפנים על מוצבי הצבא. במהלך מבצע צוק איתן הוא שרד ניסיון חיסול.