דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי מסר אמש (שישי) הצהרה לתקשורת, על רקע ההרעשה האריטלרית הכבדה על צפון רצועת עזה והדיווחים על תקיפה נרחבת של חיל האוויר, ואמר כי "בהמשך לפעילות התקפית שביצענו בימים האחרונים, כוחות היבשה מרחיבים את הפעילות הקרקעית הערב". לדבריו, "בשעות האחרונות הגברנו את התקיפות. חיל האוויר תוקף באופן נרחב מטרות תת-קרקע ותשתיות טרור. צה"ל פועל באופן עוצמתי על מנת לממש את מטרות המלחמה".


הגרי קרא פעם נוספת לתושבי העיר עזה וסביבתה לנוע לדרום הרצועה, והבהיר - "נמשיך לתקוף". במקביל להצהרתו, תושבים ברצועת עזה אמרו לרשת CNN שהתקיפות האוויריות ברצועה הן האינטנסיביות ביותר שחוו מאז תחילת הלחימה. גם בעיתון "אלערבי אלג'דיד", הנמצא בבעלות קטארית, דיווחו כי מטוסי קרב ישראליים ביצעו מאות תקיפות ברצועה, והוסיפו כי "מדובר בתקיפות האלימות והקשות ביותר מאז תחילת המלחמה".
חברת התקשורת הפלסטינית Jawwal, המספקת שירות סלולרי לרצועה, דיווחה כי "ההפצצה האינטנסיבית בשעה האחרונה הביאה להרס של כל הנתיבים הבינלאומיים שנותרו המחברים את עזה עם העולם החיצון". בעזה דיווחו כי גם האינטרנט ברחבי הרצועה נותק בעקבות התקיפות הנרחבות, וחמאס מסר בתגובה כי "ניתוק התקשורת מרצועת עזה והסלמת ההפצצות מראים כי בכוונת הכיבוש לבצע מעשי טבח ופשעי רצח עם".
3 צפייה בגלריה
לפי דיווחים פלסטינים: מטוסי צה"ל מבצעים "חגורת אש" וירי מסיבי מאוד מזרחית לג'בליה בצפון רצועת עזה
לפי דיווחים פלסטינים: מטוסי צה"ל מבצעים "חגורת אש" וירי מסיבי מאוד מזרחית לג'בליה בצפון רצועת עזה
תיעוד מתקיפת צה"ל ברצועת עזה
3 צפייה בגלריה
לפי דיווחים פלסטינים: מטוסי צה"ל מבצעים "חגורת אש" וירי מסיבי מאוד מזרחית לג'בליה בצפון רצועת עזה
לפי דיווחים פלסטינים: מטוסי צה"ל מבצעים "חגורת אש" וירי מסיבי מאוד מזרחית לג'בליה בצפון רצועת עזה
תושבי עזה מדווחים על התקיפות האינטנסיביות ביותר מתחילת המלחמה
עוד דיווחו הפלסטינים כי "החלה פלישה קרקעית ישראלית לרצועת עזה באמצעות טנקים וכלי רכב". לפי הדיווחים, "במרחב האווירי של בית חאנון ומזרחית למחנה הפליטים אל-בורייג' נשמעים קולות ירי, הפגזות ארטילריות וקולות טנקים". גדודי עז א-דין אל קסאם, הזרוע הצבאית של החמאס, דיווחו כי "החלו עימותים עם הכוחות הישראלים שפלשו קרקעית לאזורים אלו". חבר הלשכה המדינית של חמאס, עזאת א-רישק, הוסיף: "אם נתניהו החליט להיכנס הלילה לעזה, ההתנגדות מוכנה מאוד".
שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, התייחס לדיווחים והזהיר כי "התוצאה של מלחמה קרקעית בעזה תהיה קטסטרופה הומניטרית". לדבריו, "הצבעה נגד ההחלטה הערבית בעצרת הכללית של האו"ם תאשר את המלחמה הזו. מיליונים יצפו בכל קול, ההיסטוריה תשפוט".
נכון לשלב זה, בצה"ל לא מעוניינים להתייחס לקרבות ולפלישה הקרקעית הנרחבת, מלבד ההצהרה של הגרי, ככל הנראה על מנת לתת עוד הזדמנות למהלך לשחרור החטופים. מארק רגב, דובר ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקשורת הזרה, אמר בריאיון ל-MSNBC כי "חמאס ישלם על הפשעים שלו נגד האנושות, הלילה מתחילה התפנית". רגב הוסיף כי "חמאס ירגיש את הזעם שלנו, וכשזה יגמר עזה תהיה שונה מאוד".
3 צפייה בגלריה
תת אלוף דניאל הגרי דובר צה"ל
תת אלוף דניאל הגרי דובר צה"ל
"כוחות צה"ל בכוננות גבוהה במרחב גבול הצפון". תא"ל דניאל הגרי
(צילום: מוטי קמחי)
דובר צה"ל התייחס מוקדם יותר בהצהרתו גם למצב בגבול הצפון, ואמר כי "מתחילת המלחמה תקפנו וחיסלנו חוליות ירי רבות במרחב הגבול, כל מי שיגיע לשם - ישלם על כך בחייו. כוחות צה"ל בכוננות גבוהה במרחב הגבול".
על יירוט הכטב"מים ששוגרו מתימן מעל הים האדום, אמר הגרי כי "כוחות חיל האוויר ירטו מטרות עוינות. ישראל תעבוד עם מצרים וארצות הברית בנוגע לאיומים באזור הים האדום. אנחנו עוקבים בדאגה אחר ההתפתחויות, ופועלים לשמור על האינטרסים הביטחוניים של ישראל".
הגרי התייחס גם לדיווחים על תקלות באפליקציית פיקוד העורף, ואמר כי "קיבלנו פניות על עיכובים בהתרעות באפליקציה, אך היא כלי אחד לצד צופרים, אזעקות וטלגרם של פיקוד העורף. תשתמשו באלה ותישמעו להנחיות. זה מציל חיים". על חשיפת מפקדת הטרור המרכזית של חמאס הממוקמת מתחת לבית החולים המרכזי בעיר עזה שיפא, הוסיף כי "מדובר בניצול ציני של חמאס. אנחנו עוד נפרסם חקירות של שבויים שמתארים את הדבר הזה, ונביא מידע נוסף על השימוש במתקנים אזרחיים. נחשוף לעולם שחמאס משתמש באוכלוסייה שלו כמגן אנושי.
"עד כה מסרנו הודעה ל-310 חללי צה"ל ו-229 חטופים", המשיך הגרי. "ליבנו איתם ביתר שאת בערב שבת זה. אנו מחויבים להשיב את כולם. לגבי השמועות על עסקת שבויים אני מציע לא להתייחס אליהן. מדובר בטרור פסיכולוגי וניצול ציני של חמאס על אזרחי מדינת ישראל. אנחנו נחזיק ונביא כל מידע אמין בכל תחום, כל מידע רלוונטי ניתן קודם למשפחות כשהוא יהיה אמיתי ואז נעדכן את הציבור".
פורסם לראשונה: 21:08, 27.10.23