שר הביטחון יואב גלנט קיים הבוקר (ראשון) הערכת מצב מבצעית בבסיס הקריה בתל אביב יחד עם ראש אגף המבצעים בצה"ל האלוף עודד בסיוק וראש אגף המודיעין האלוף אהרון חליוה, בסיומה טען כי מערכת הביטחון השלימה את ההיערכות לתגובה נגד כל תרחיש שיתפתח מול איראן - בצל הדריכות בישראל לנקמה על חיסול הבכיר האיראני בדמשק.
במקביל, יועץ בכיר של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר כי "שגרירויות ישראל אינן בטוחות יותר". דבריו מגיעים ברקע הערכת גורמים אמריקנים בסוף השבוע, שלפיה "תגובה פרופורציונלית" למתקפה בדמשק תהיה פגיעה במתקן דיפלומטי ישראלי.

1 צפייה בגלריה
יואב גלנט בהערכת מצב מבצעית עם עודד בסיוק ואהרון חליוה
יואב גלנט בהערכת מצב מבצעית עם עודד בסיוק ואהרון חליוה
גלנט עם ראש אגף המבצעים בסיוק וראש אגף המודיעין חליוה
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
בניסיון להרגיע את הפאניקה בציבור אמר גלנט בסוף השבוע כי "היערכות, מוכנות ודריכות הן לא מילים נרדפות לבהלה ופחד". אז הוא ציין, במהלך ביקור בבסיס חיל האוויר בתל נוף, כי "האויב נפגע קשות בכל המקומות ולכן מחפש דרכי תגובה - אנחנו מוכנים בהגנה רב שכבתית".
הערכת המצב הזו מתקיימת לאחר שבסוף השבוע דווח כי ארה"ב השיגה מודיעין ולפיו מתקפת התגובה של איראן על חיסול הבכירים בדמשק תכלול נחילי כטב"מים מסוג שאהד, לצד טילי שיוט. כך לפי דיווח ברשת CBS. לפי גורמים אמריקנים, מועד המתקפה עדיין אינו ידוע - וכך גם יעדיה.
גורם בכיר בממשל האמריקני אמר לרשת CNN אמש כי ארה"ב נמצאת בכוננות גבוהה ומתכוננת למתקפה "משמעותית" מצד איראן בשבוע הקרוב. הוא הוסיף כי גורמים אמריקנים בכירים מאמינים שמתקפה איראנית היא "בלתי נמנעת", בדומה לעמדות של מקביליהם בישראל. הן בארה"ב והן בישראל מעריכים שהתקיפה האיראנית עלולה להיות מכוונת נגד מטרות אמריקניות, בנוסף למטרות ישראליות.
במקביל, שני גורמים איראנים בכירים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי איראן הציבה את צבאה בכוננות גבוהה, והחליטה שהפעם תגיב על החיסול באופן ישיר, "על מנת ליצור הרתעה". גורם ביטחוני ישראלי אמר לעיתון שאנליסטים ישראלים הגיעו לאותה המסקנה כי איראן תבצע את תקיפת הנקם בעצמה, במקום לפעול דרך אחד משלוחיה - כמו חיזבאללה.
בניסיון להימנע מתקיפה איראנית של מתקנים אמריקניים, גורמים בממשל ביידן אמרו בשבוע החולף כי ארה"ב לא קיבלה הודעה מוקדמת על התקיפה הישראלית בדמשק - שבה נהרג גם מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון, חסן מהדווי. לפי המידע שבידי ישראל, ארה"ב העבירה מסרים ישירים לאיראן כדי להבהיר שלא היו מעורבים בשום אופן בתקיפה.
החשש מנקמה איראנית עלה גם בשיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ביום חמישי האחרון. לפי דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי, "הנשיא היה ברור, מאוד ברור, שישראל יכולה לסמוך על כך שארצות הברית תסייע בהגנה אל מול האיומים שמציבה איראן".