2 צפייה בגלריה
הסירות נשרפות בחנמיון במושבה מגדל
הסירות נשרפות בחנמיון במושבה מגדל
הסירות שנשרפו
(צילום: כבאות והצלה מחוז צפון)
ארבע סירות עלו הלילה (בין ראשון לשני) באש בין החופים מגדל וגינוסר בכינרת, ובמשטרת טבריה חוקרים חשד שמדובר בהצתה על רקע ניסיון גביית פרוטקשן.
2 צפייה בגלריה
הסירות נשרפות בחנמיון במושבה מגדל
הסירות נשרפות בחנמיון במושבה מגדל
נזקי ההצתה
(צילום: כבאות והצלה מחוז צפון)
הכבאי רום אטיאס מתחנת טבריה סיפר כי "בסמוך לחצות התקבל דיווח במוקד כב"ה בצפון על שריפת סירות בכינרת, ומיד הוצאנו לשם חמישה צוותים של לוחמים ורכבי כיבוי. בחוף היו כמה אנשים שישבו בחניון ועזרו לנו עם טרקטור ליצור קו חיץ בין הסירות שבערו לבין הסירות שלא נדלקו. עבודת הכיבוי נמשכה כשעה והצלחנו להשתלט על האש ולמנוע ממנה להתפשט לעבר סירות נוספות שהיו בחניון. הצלחנו להציל עשרות סירות אחרות".
האירוע הסתיים ללא נפגעים, אך בסיומו התברר ששלוש סירות נשרפו כליל ועוד אחת ניזוקה באורח קשה. חוקרי דליקות של מחוז צפון יחקור את נסיבות פרוץ הדליקה.
מהמשטרה נמסר שבמהלך הלילה התקבל דיווח על ארבע סירות בבעלות פרטית, של אנשים שונים, שהוצתו בחניון. עם קבלת הדיווח הוזנקו צוותי שוטרים למקום, אספו ראיות ופתחו גם הם בחקירה בחשד להצתה.
רק אתמול עבר בכנסת החוק של חברי הכנסת יצחק קרויזר ואלמוג כהן מעוצמה יהודית, שנועד להילחם בתופעת גביית דמי חסות (פרוטקשן). לפי החוק החדש, שנחקק כהוראת שעה לחמש שנים, יוגדר עונש מאסר מינימלי של שלוש שנים על עבירת פרוטקשן. בנוסף, נקבע כי בית המשפט יוכל לגזור מאסר של עד תשע שנים על אותן עבירות. כמו כן, החוק מרחיב את ההגדרה המשפטית של עבירת הפרוטקשן, כך שיהיה מספיק להוכיח קבלת כספים עבור שירות שאינו הולם את התמורה לצורך הרשעה. עד כה, רק הוכחה של איום ישיר לטובת סחיטת כספים אפשרה הרשעה.