בצל פרשת סוכן הדוגמניות שנגדו יוצאות ועוד ועוד נשים המאשימות אותו בתקיפה מינית, גם פרשת החשד לעבירות מין מצד המורה יותם אוקון מתל אביב מסרבת לגווע - ותלונה נוספת, שלישית במספר, הוגשה היום (ד') מצד אחד מתלמידותיו של המורה, כעת לשעבר, בן ה-37. הקטינה מוסרת תלונה בשעה זו על מקרה שהיה לה בעבר עם המורה.
1 צפייה בגלריה
יותם אוקון המורה שחשוד בעבירות מין בתלמידה בת 12
יותם אוקון המורה שחשוד בעבירות מין בתלמידה בת 12
יותם אוקון, המורה שחשוד בעבירות מין
(מתוך אינסטגרם)
אוקון, שהיה מורה למדעים ומחנך בשכבת ו' באחד מבתי הספר היוקרתיים בתל אביב, נעצר לפני כשבועיים. הפרשה החלה כבר לפני מספר חודשים כאשר התברר לאחת האימהות בבית הספר שהמורה מקיים שיחות ווטסאפ בעלות אופן מיני עם בתה בת ה-13. לאחר שנפתחה חקירה במשטרת תל אביב צפון, התברר שהיו אלה יותר מסתם התכתבויות תמימות: על פי החשד, המורה ביקש ממנה לבצע מעשים מיניים שונים, קיבל תמונות שלה ואף הזמין אותה לביתו.
שלשום הגיעה אמה של נערה נוספת למשטרה, בטענה להתנהגות בעייתית של המורה, ואולם בחקירת ילדים התברר כי לא מדובר במעשים שעברו הרף הפלילי. היום יצרה קשר קטינה נוספת וביקשה להגיע למסור תלונה על חשד לעבירות מין שביצע בה המורה - והגיעה לתחנת המשטרה למסור את עדותה.

במקביל לתלונות במשטרה, כמה נערות סיפרו ברשתות החברתיות על התנהגותו הבעייתית של אוקון ועל הערות מיניות שזרק. הראשונה שבחרה שלא לשתוק היא מיה לנדאו בת ה-17, שפרסמה באפליקציית טיקטוק סרטון ובו המסר: "המורה שנתן לי יחס 'מיוחד' בכיתה ט' סוף-סוף נעצר. אם יש עוד מישהי שהיה לה מקרה איתו, שתפנה אליי בפרטי ונלך יחד להגיש עדות".
הסרטון גרף המוני תגובות של נערות שנענו לקריאה וחיזקו אותה. "כל הפעמים שהוא היה תופס לי את השומן בבטן ומעיר שהחולצה שלי קצרה מדי", כתבה אחת מהן והוסיפה "תודה לאל שהוא נעצר". אחרת נזכרה: "תמיד היחס איתו לא היה נראה תקין... שיחות בכיתה והערות לא במקום גם". וצעירה נוספת כתבה: "ראיתי הרבה דברים כאלה שקרו בעיקר עם חברות שלי שהוא נתן להן יחס 'מיוחד' והתנהג מוזר ומטריד".
מיה, ששוהה כעת בחופשה בארה"ב, סיפרה בשבוע שעבר ל"ידיעות אחרונות" כי אוקון היה המורה שלה למדעים. "הייתי בת 14, קצת אבודה, בכל זאת גיל ההתבגרות, ויותם ראה את זה כהזדמנות", שיתפה. "ביחס 'המיוחד' שקיבלתי ממנו, התכוונתי לשיעורים פרטיים שהיה נותן לי, או שהוא היה מעלה לי ציונים גם בלי סיבה. הבנתי שהוא היה עושה את זה גם לילדות אחרות. לאחת מהן הוא אפילו קנה גיטרה".
סנגוריו של החשוד, עורכי הדין ששי גז ועידן שני, מסרו לאחרונה: "מדובר באירוע שאירע לפני זמן רב ומאז החשוד הפסיק את עבודתו כמורה. כל המעשים המיוחסים לו הינם במסגרת התכתבויות בלבד וחלילה לא מעבר לכך, והחשוד מתבייש במעשיו".