במקביל לפיגוע הדקירה בשער שכם בירושלים, מחבל ניסה הערב (ראשון) לפי החשד לחדור ליישוב תקוע שבגוש עציון. איש כיתת כוננות ביישוב הבחין בו בפתח ביתו שצמוד לגדר, וירה בו. מותו של המחבל, שהיה חמוש בסכין, נקבע במקום. בתיעוד שהעלה אחד התושבים לרשתות החברתיות נשמעת אישה קוראת לאחר הירי: "ירית בו? פגעת בו?". המחבל שחוסל הינו מועתצם מוחמד טאלב עטאללה, בן 17 מהכפר חרמלה שבגוש עציון.
כוחות הביטחון פתחו בסריקות באזור אחר חשודים פוטנציאליים, כפי שנעשה אחרי כל אירוע שכזה, אולם אין חשד שבאירוע היו מעורבים מחבלים נוספים. ביישוב תקוע מסרו כי באירוע לא היו נפגעים וכי דיווחים שפורסמו על מחבלים נוספים שם אינם נכונים. התושבים הונחו להישאר בבתיהם. יו"ר הישוב, משה סוויל, מסר: "תושב היישוב גילה תושייה ופעל באופן מעורר השראה כאשר חיסל בפתח ביתו את המחבל ובכך מנע אסון גדול".

7 צפייה בגלריה
יאיר מיימון
יאיר מיימון
"נמנע פה אסון גדול". יאיר מיימון, שנטרל את המחבל
(צילום: משה מזרחי)

שרת הפנים איילת שקד בירכה אף היא: "יישר כוח לתושב תקוע הגיבור שמנע אסון גדול, הגן על משפחתו וחתר למגע על מנת לסיים את האירוע הזה בדיוק כפי שצריך- בחיסולו של המחבל. אני קוראת לכל מי שיכול לשאת נשק לעשות זאת, על מנת לייצר מכפלת כוח לכוחות הביטחון, וביחד ננצח!".
"ישבתי יחד עם אשתי וילדיי במרפסת ושתינו כוס תה", סיפר יאיר מיימון שנטרל את מחבל. "לפתע ראיתי בחור מטפס על עמוד בגדר שצמודה לבית שלי. צעקתי לו 'מי אתה?' והוא מלמל משהו לא ברור. מיד הבנתי שאני באירוע של פיגוע. הכנסתי את אשתי וילדיי (שבעה) פנימה לתוך הבית, ואמרתי להם לסגור את הדלתות. נכנסתי הביתה והוצאתי את האקדח.

7 צפייה בגלריה
הזירה בתקוע
הזירה בתקוע
הזירה בתקוע
( צילום: TPS)
7 צפייה בגלריה
הזירה בתקוע
הזירה בתקוע
( צילום: TPS)
7 צפייה בגלריה
המחבל נוטרל בתקוע
המחבל נוטרל בתקוע
המחבל לאחר שנורה
( צילום: TPS)
"יצאתי מיד החוצה והבנתי שהמחבל איגף אותי דרך החניה של הבית. שמעתי רעש של רשרוש מהשיח, הסתובבתי וראיתי אותו מול העיניים עם הסכין ביד. מיד יריתי מספר כדורים עד שהוא נוטרל. נמנע פה אסון גדול, ממש נס גלוי קרה לנו. זה אירוע שיכל להסתיים אחרת לגמרי".
האירוע התרחש כאמור במקביל לפיגוע בירושלים, שבו לוחם משמר הגבול בן 24 נדקר על ידי מחבל פלסטיני בעמדת בידוק ליד שער שכם. מצבו מוגדר בינוני והוא פונה בהכרה לבית החולים הדסה הר הצופים. במשטרה מסרו כי לוחמים אחרים במקום פתחו לעבר החשוד באש ונטרלו אותו. המחבל, גדיר דאר אחמד (20) מהכפר עבווין צפונית לרמאללה, נפצע קשה.
במשטרה ציינו כי המחבל בשער שכם, ששהה בארץ בניגוד לחוק, הגיע חמוש בסכין סמוך לעמדת לוחמי מג"ב ליד שער שכם בירושלים. הלוחמים שחשדו בו ביקשו לבדוק אותו בעמדה, שם הוא שלף את הסכין ודקר אחד מהם בפלג גופו העליון. בעקבות כך המחבל נורה ונוטרל. "כוחות משטרה ומג"ב רבים שהוזעקו לזירה, החלו בחקירת המקרה תוך איסוף ממצאים וסריקות על מנת לשלול מעורבים נוספים", נמסר.
7 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בשער שכם
זירת הפיגוע בשער שכם
זירת הפיגוע בשער שכם
( צילום: אלכס קולומויסקי )
7 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בשער שכם
זירת הפיגוע בשער שכם
( צילום: אלכס קולומויסקי )
7 צפייה בגלריה
הסכין מזירת הפיגוע בשער שכם
הסכין מזירת הפיגוע בשער שכם
( צילום: דוברות המשטרה)
מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן אמר ללוחמים שהיו מעורבים באירוע בירושלים: "אני משבח את הפעילות שלכם שבזכותה נמנע פיגוע גדול יותר. הערנות שלכם במשימה הובילה לאיתור של המחבל שהמתין במקום לפגוע באזרחים בעלי סממנים יהודיים הנוהגים לעבור במקום מדי יום. החתירה למגע שלכם הביאה לנטרולו של המחבל תוך שניות ספורות. אנחנו נמשיך בנחישות ומקצועיות להגן על ביטחון אזרחי ישראל בכל מקום וזמן". מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי הגיע אף הוא לזירה, שוחח עם מפקד הצוות ושיבח אותו על ערנות הלוחמים בעמדה.
בחמאס התייחסו לשני האירועים הערב, שהצטרפו לירי למוות מוקדם יותר של פלסטיני שניסה לחצות את הגדר באזור טול כרם: "מתקפת הזעם של ישראל נגד עמנו, שהובילה למותם של שלושה שהידים בדם קר היום, חושפת את מידת הפחד שלה ואת התסכול של ממשלתה ושירותי הביטחון כתוצאה מההתקוממות העממית נגד פשעיה בירושלים, באל-אקצא ובכל הגדה המערבית". יצוין כי בחמאס ספרו שלושה הרוגים, חרף העובדה שטרם נקבע מותו של המחבל משער שכם, שמצבו הוגדר כאמור קשה.