ארתור פינקלשטיין היועץ האגדי ידע לאבחן איך ניתן להבחין בסקרים בין מצביע שמאל לימין מבלי לשאול אותו ישירות: בתשובה לשאלה אם אתה מרגיש יותר ישראלי או יותר יהודי, מצביע ימין יענה בדרך כלל יהודי.
אני הייתי מציע מבחן נוסף: שקט. הס. כל תשובה רק מלבה את האש. כל תגובה מזמינה עליית מדרגה. הברקים והיעלונים מסתובבים עם ג'ריקן נפט בחוץ. נא להכניס את הגפרורים לכיס. פשוט לסתום את הפה.
תומכי הגוש הימני שנבחר למשול מתבקשים לדממת אלחוט. "עֵת לַחֲשׁוֹת וְעֵת לְדַבֵּר" אמר קהלת, ויצר את המבחן האלמותי שלעולם יבדיל בין השמאל לימין. על הימין נגזר לחשות. הימין לא נגרר להתקפות אלימות מחנאיות שכוונו כלפיו.
בישראל של לפחות ה-100 שנים האחרונות, עשו בימין שמות – והוא בחר לשתוק. יהודים פרעו בו - והוא החשה. למן תקופת ה"סזון", עבור בארועי אלטלנה ונספחיה ושלטון פקידותי ממלכתי מוטה שמאל מגובה בתקשורת מלטפת, בחר הימין לא להשיב מנה אחת אפיים – וזכר כי אחים אנחנו. תקופת הסזון נמשכה כ-10 שנים בארבעה גלים שבהם הוסגרו אנשי האצ"ל והלח"י לידי הבריטים. חלקם הוצאו להורג. והימין שתק.
1 צפייה בגלריה
 צעדת הלפידים נגד הממשלה העבריינית מול מצודת זאב
 צעדת הלפידים נגד הממשלה העבריינית מול מצודת זאב
הפגנת מתנגדי הממשלה החדשה בתל אביב במוצ"ש
(צילום: מוטי קמחי)
גם היום נשתוק. אמנם משימה קשה מול שר ביטחון (גנץ) שעוזב את תפקידו בקריאה לקציני צה"ל "לשמור על עקרונותיהם", ולא מבין שזו קריאה למרד. מפני שאם לחיילים יש עקרונות, אז אין להם מפקדים. ושר ביטחון הפנים (עמר בר-לב) מהכושלים בתולדות ישראל, שאף לא נבחר שוב לכנסת על-ידי בוחריו שלו, קורא לשוטרים בטקס כשהוא עוזב את תפקידו "שמרו על דעתכם המקצועית". מילים מכובסות למעשה ל"סרבו פקודה".
ויו"ר אופוזיציה שאפילו אשתו לא זוכרת מה עשה בצה"ל, דיקטטור בעל שלטון יחיד במפלגתו, דווקא הוא זועק בלי טיפת ציניות על קץ הדמוקרטיה. במקום לפנות את מקומו למועמד ראוי במקומו לשמש כיו"ר אופוזיציה.
אופוזיציה אחראית ומאתגרת היא נשמת אפה של הדמוקרטיה. הם חוטאים לתפקידם, מפני שיצירת פסיכוזת המונים, הנדסת תודעה ויצירת בורות בקרב המחנה פוגעת בתפקוד האזרחי של הדמוקרטיה. הרי לפיד עצמו אמר שהוא נגד מפלגת בג"ץ ועילת הסבירות. יש מקום להערות על הרפורמה, אבל בבליל הצרחות ושלהוב היצרים, אתם מצליחים לתפוס כותרות ומפסידים את העניין כולו.
ושמישהו יסביר גם לאהרן ברק, להטוטן ומכבס המילים הפורה ביותר מאז אליעזר בן יהודה - כי לחשוב שמדובר בחצי מהעם אשר תומך בגוש הימין זו הנדסת תודעה. יש לימין כ-74-76 ח"כים בכנסת הנוכחית כולל רשימתו של גדעון סער ואיווט ליברמן, שמזוהים כמפלגות ימין ותומכים עקרונית ברפורמה המשפטית.
זו חלוקת האחריות - השמאל ישלהב את עצמו לדעת, יקרא למרד, חורבן הבית סוף הציונות – והימין מצווה לשתוק. "גיזרו את הילד החי לשניים", פסק שלמה המלך - ואתם בשני המחנות תשאלו את עצמכם איזו אמא תרצו להיות. ההיא שביקשה לגזור את התינוק, או ההיא ששתקה.

אגו ללא מעצורים

איך החייל המעוטר ביותר בצה"ל הפך להיות מוכר גפרורים? סלחנו לו לא אחת, זכרנו לו חסד נעורים - את תרומתו כחייל עטור הצלשי"ם. לא עוד. האיש שעף מתפקיד ראש הממשלה ומצא עצמו פעם אחר פעם במרחק השמש מכדור הארץ ביחס למה הוא חושב על עצמו לעומת מה שהציבור באמת חושב עליו. הוא כמובן השמש בסיפור.
האיש שסיים בתחתית רשימת מועמדי מרצ לכנסת ואח"כ המשיך להריץ עצמו בנסיונות פאתטיים על שלטי חוצות אנונימיים "ברק, אתה חייב לרוץ" כמועמד לראשות הממשלה. כששאלו אותו אם הוא מממן את שילוט החוצות הזה, בלי להתבלבל הכחיש. משל אנו עדר של שוטים.
כמה גבהות לב, היבריס לשמו, יש בניסיונות שלו לחזור למרכז הזירה. כדי לתפוס כותרות תמיד השיח אלים. תמיד שיח לא מכבד. לא משנה באיזה מחיר לעם ישראל. כעת, כדי לתפוס כותרות הוא מכריז כי "מדינת ישראל הדמוקרטית עומדת לקרוס". המזל שלנו שמומחה גדול לתחזיות הוא ממש לא. הוא אשר דיבר בהתלהבות על צונאמי מדיני על ישראל, בעקבות מדיניותה של ממשלת הימין בראשות נתניהו - ונתק מוחלט ממדינות ערב המתונות, באם לא נגיע להסכם עם הפלסטינים – ובסוף קיבלנו את שטף הסכמי השלום עם המפרציות ומרוקו.
הוא אשר בקדנציה הקצרה שלו כרה"מ סיכם עם הסורים על נסיגה מלאה מכל רמת הגולן. הוא ביסס זאת על תחזיותיו כי אנו צפויים לכאוס בינלאומי כלפי ישראל אם לא ניסוג. מה שהציל אותנו מברק היו הסורים עצמם, אשר שלא האמינו על כל הטוב שנפל עליהם - ורצו גם חלק מהכנרת.
תארו לכם את האסון הצבאי שהוא היה מביא עלינו אם היינו נסוגים מרמת הגולן – והיינו מוצאים עצמנו מול ארגוני הטרור של דאעש ודומיו שמרדו נגד אסד וכבשו חלק נכבד מסוריה.
ולא שכחנו שהאורקל גם חזה את נפילתו המהירה של משטר אסד. "הוא עומד ליפול תוך מספר חודשים", לא הפסיק ברק לומר. הוא חזה שאסד ינגף למול כוחות המדינה המוסלמית. מה קרה באמת? דאעש ודומיו ניגפו ואסד יושב לבטח בכסאו.
אגב, את התחזיות הפזיזות הללו הוא עשה בשמשו בתפקיד שר הביטחון של מדינת ישראל. דהיינו: היו ברשותו כל אמצעי המידע וההערכה של המעצמה הגדולה באזור - והאיש לא הבין את הדו"חות שהוא קורא.
רמי סימנירמי סימניצילום: עצמי
מאז הבחירות האחרונות הוא מסתובב ומחלק קופסאות גפרורים לכל עבר. אגו ללא מעצורים. החייל המעוטר ביותר בצה"ל, עדיין היה חשוב לו להצטלם על כנף מטוס סבנה ששוחרר מידי מחבלים כשהוא מעמיד פנים שגם הוא היה בכוח המסתער ששחרר את החטופים.
אהוד ברק, שחרר. תן לנו לחלות פניך. לתת לך ושכמותך את הכבוד הראוי לכם. פנסיות תקציביות שמנות ניתנו לכם להשביח את מדינת ישראל. לא להחלישה באמירות לא אחראיות. זו מהותה של דמוקרטיה. אתה ושכמותך חלק מרכזי מהצלחתה הפנומנלית של ישראל. "ברק, אתה חייב להירגע". ישראל מחכה לכם. בקלפי.