חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר אמרה הבוקר (רביעי) בריאיון לאולפן ynet כי יאיר נתניהו "מפיץ ומייצר מכונה של רעל ברשת תוך שימוש בכוח שיש לו כבנו של ראש הממשלה". אתמול החל שלב ההוכחות בתביעת הדיבה של שפיר נגד בנו של ראש הממשלה המיועד, שהגיש בתגובה תביעת נגד.
"זאת חוויה מטלטלת, מאוד לא נעימה, כמו שקורה במשפטי דיבה", אמרה שפיר. "בתור מי שמותקפת ונאלצת לתבוע על השפלות והכפשות את בסוף מגיעה לבית המשפט ונאלצת לשמוע את אותן הכפשות חוזרות על עצמן ביתר שאת".

1 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו ,סתיו שפיר
יאיר נתניהו ,סתיו שפיר
"לא מתכוונת לתת לאף אחד להפחיד או להשפיל אותי". נתניהו ושפיר
(צילום: נדב אבס)
לדבריה, "גם ההתנהלות של יאיר נתניהו הייתה ממש מבזה מול בית המשפט. מלאחר ביותר מחצי שעה כשהשופט מחכה, להניח את הרגליים על הכיסא כאילו הוא בבית המלוכה שלו, ואחר כך גם לאיים על עיתונאים, לאיים על השופט. כמובן שלקלל אותי זה היה חלק, על זה תבעתי".
על ההחלטה להגיש תביעת דיבה אמרה שפיר כי "הרבה מאוד אזרחים הרגישו כלפי העובדה שאבא שלו, שהיה אז ראש הממשלה, ישב לארוחת החג בליל הסדר כשכולנו היינו תקועים בבתים בגלל תקנות הקורונה, עם בני משפחתו ונפנף בזה בטלוויזיה בפריים טיים, שהוא מצפצף על כל הציבור. כתבתי על זה ביקורת שאני חושבת שהרבה אנשים הרגישו, והתגובה של יאיר נתניהו, שבכלל הביקורת לא הופנתה אליו, התגובה האלימה שלו, תוקפנית, מלאה בשקרים ובהסתה, ממש מטרידה מבחינה מינית, היא דבר שאחרי שהסתכלתי על זה כמה פעמים הבנתי שאי אפשר לעבור על זה לסדר היום".
בדיון אתמול נשאל נתניהו אם אכן ביקר במועדון החשפנות ה"פוסיקט" והשיב: "כן, זה פלילי? אין הרבה ילדים בני 22 שלא היו במועדון חשפנות". על כך אמרה שפיר כי "אני לא מכירה הרבה ילדים שהולכים למועדוני חשפנות, אני לא יודעת עם איזה אנשים הוא מסתובב, למה הוא גם קורא לעצמו ילד, הבן אדם מעל גיל 30. בגיל שלו אני הייתי בכנסת וניסיתי לשמור על הזכויות של אזרחי ישראל, הייתי מצפה גם ממנו ללכת ולעשות דברים בחיים שלו שהם לא הפצת רעל".
לדבריה, "אני מצפה מהבן של ראש הממשלה, שיש לו עשרות אלפי עוקבים, להתנהג בכבוד ובאחריות. הוא עושה בדיוק ההיפך. הוא יודע שלמילים שלו יש משמעות, הוא יודע שאנשים אחר כך משתמשים באלימות בעקבות המילים שלו, כי הוא משתמש בהפצת שנאה ואלימות באופן שיטתי, והוא בכל זאת עושה את זה, תוך שימוש בכוח שיש לו כבנו של ראש הממשלה. אני לא מתכוונת לתת לאף אחד להפחיד או להשפיל אותי בגלל שיש לי ביקורת. יאיר נתניהו יכול לענות לביקורת בשפה יפה ונעימה ולדבר על העקרונות שלו, הוא לא צריך לקלל ולא צריך לשקר".