"כלבה" ו"נשואה למיליארדר" - שלב ההוכחות בתביעות בין יאיר נתניהו לסתיו שפיר יצא לדרך: בבית משפט השלום בתל אביב החל הבוקר (שלישי) שלב ההוכחות בתביעת הדיבה של חברת הכנסת לשעבר נגד בנו של ראש הממשלה המיועד, שהגיש בתגובה תביעת נגד.
בפתח שלב ההוכחות העידה שפיר, שסירבה בתחילת הדיון למשוך את תביעתה לבקשת סנגורו של נתניהו, עו"ד יניב לנקרי. "אם הייתי חושבת שיהיה שינוי באלימות ובהתנהגות שלו הייתי שוקלת", אמרה. שפיר ביקשה מבית המשפט לחייב את נתניהו לפצות אותה ב-263 אלף שקל בטענה שהוא פגע בה בלשון הרע לפי החוק למניעת הטרדה מינית. נתניהו מצידו מבקש בתביעה הנגדית ששפיר תפצה אותו ב-300 אלף שקל. "אני לא בובת וודו", הסביר נתניהו בחקירתו הנגדית בצהריים, "כשדוקרים אותי אני מדמם ומגיב".
שפיר ופרקליטיה טענו כי נתניהו הגיב לביקורת שהיא מתחה בפייסבוק נגד התנהלותו של אביו כראש ממשלה בחג הפסח בעת סגר הקורונה. לפני שנתיים הוא אירח בביתו את בנו השני, אבנר, למרות הסגר שהוטל באותה עת. יאיר נתניהו כתב על כך בתגובה: "את בטוחה שאת רוצה לדבר על מוסר, לאור הפרויקט הכושל שניסית להקים עם חובב הפדופילים ומבקר קבוע באי הפדופילים של אפשטיין? מכוערת מבחוץ ומבפנים. תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך. תלכי לאיזה כפר, תתאסלמי ותעזבי אותנו בשקט".
4 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו ,סתיו שפיר
יאיר נתניהו ,סתיו שפיר
שפיר: "ייחסת לי בוגדנות במדינה". נתניהו: "כלבה"
(צילום: נדב אבס)
לטענת שפיר, התגובה מעלה טענה כוזבת, שהיא חברה לאנשים שמבצעים עבירות פליליות. לטענתה, התגובה גם מנסה להשפיל אותה על רקע מגדרי ולפגוע במעמדה הציבורי. סנגורו של נתניהו טען כי חברת הכנסת לשעבר תבעה את בנו של ראש הממשלה המיועד כי רצתה "להישאר על הגלגל הפוליטי", בתגובה טענה שפיר בעדותה כי "נתניהו, כאדם ציבורי למרות שלא נבחר על ידי הציבור, השתמש באלימות מינית כאסטרגיה, ניסה לייחס לי בוגדנות בביטחון המדינה". נתניהו השיב לה: "איזה שטויות, היה לך חבר ערבי. מה את רוצה?". היא ענתה: "זה שקר מוחלט, אין כל פסול בבן זוג ערבי, ואם היה לי כזה הייתי אומרת".
עו"ד לנקרי רמז שהיא הביאה את העימות על עצמה: "אני אומר לך שאת פתחת, הזמנת את הבן של ראש הממשלה לקרב ואת למעשה זו שיורה חיצים בצורה אישית. את מצפה מהתובע שחדשות לבקרים שומע טינופים על אביו ואמו, לא רק ממך, לא יגיב?". שפיר הסבירה כי "ראש הממשלה הוציא לתקשורת תמונה שלו חוגג את ליל הסדר יחד עם בני משפחתו כדי להוציא את העיניים. אני ראיתי בזה בוז גדול והגבתי. אתה אומר שמישהי מזמינה התקפה מינית מילולית? זו התייחסות לקורבן כמי שהביא על עצמו את הפשע. זו אסטרטגיה של נתניהו". נתניהו העיר כי שפיר "גונבת את שמונה מיליון שקלים מהציבור", הוצא מהאולם וסינן לעבר שפיר קללה: "כלבה". לאחר מכן חזר לאולם.
4 צפייה בגלריה
יאיר נתניהו וסתיו שפיר
יאיר נתניהו וסתיו שפיר
שפיר: "ידוע שהוא לא עובד". נתניהו: "לא כל אחד מתחתן עם מיליארדר"
(צילום: נדב אבס)
בעקבות התגובה ההיא של נתניהו העלתה שפיר פוסט נוסף, ובו כתבה: "עכשיו, כשאני קוראת איך כותב בנו של ראש הממשלה, שהתחנך בדרכו ומתבטל מכספנו... שקרן, רשע, גזען, מטרידן. הפה של הילד, מורשת האב". נתניהו ענה לה: "קומוניסטית טיפשה, חובבת פדופילים. אני לא לקחתי שקל מהמדינה. את, לעומת זאת, חייבת למשלם המיסים שמונה מיליון שקל". שפיר, מצדה, טוענת שהטענה שהיא חייבת שמונה מיליון שקל למשלם המיסים שקרית.
בדיון היום הסבירה: "ידוע שהוא (נתניהו) לא עובד וידוע שהוא משתמש בכספים של המדינה לצרכי אבטחה ותשלומים. אני מאחלת לו שתהיה לו עבודה". נתניהו הגיב גם על זה ואמר: "לא כל אחד מתחתן עם מיליארדר (שפיר נשואה לאיש העסקים עמית סטיבה - ר"ר)".
פרקליטו של נתניהו, עו"ד לנקרי, הגיש בשמו כתב הגנה ותביעה נגדית. בכתב ההגנה מבקש נתניהו לסלק את התביעה על הסף ולמחוק אותה, בטענה שהיא אינה מנומקת מספיק, וחסרים בה פרטים, ובהם פוסטים שפרסמה שפיר בטוויטר ושבהם היא משמיצה את ראש הממשלה לשעבר ואת בנו. בתביעת הנגד טוען נתניהו כי על שפיר לפצות אותו על פוסטים אלו. באחד מהם כתבה שפיר, לפי כתב התביעה: "אין לי עניין עם חלאה כזה. יש לי עניין עם האבא שגידל אותו. עם האבא שנכשל איתו, ומנסה עכשיו להכשיל את הילדים של כולנו".
השופט ברקאי קבע כי בהכרעה יהיה צורך להפריד בין אמירות שאותן ניתן לקבל בשיח ציבורי, לבין אמירות שדורשות התייחסות; בין אמירות שהן בגדר גידופים או לשון שאינה נקייה, לבין אמירות שעולות כדי לשון הרע או הטרדה מינית.
שפיר הבהירה במהלך הדיון: "אין לי מאבק פוליטי עם יאיר נתניהו, אלא מחלוקת פוליטית עם בנימין נתניהו. אלמלא יאיר היה מכניס את עצמו לדיון, אדם שהוא אישיות ציבורית שמקושר למוקדי הכוח וכותב דברי גזענות, ומפנה את האש נגדי כאישיות ציבורית ומנסה לפגוע בתפיסה הציבורית שלי תוך שהוא יודע שזה שקרים במטרה להפחיד אנשים כמוני מלדבר".
"אדוני לא היה רוצה לגדל ילדים שאלימות ושפה נמוכה זה הסוג שבו מדברים. אני חושבת שהדיון הציבורי צריך להיות נקי ומבלי לנסות להשפיל נשים, אם אני בחודש שביעי (בהריון) יושבת פה שעה ושומעת את ההכפשות שלך (של סנגורו של נתניהו - ר"ר) אז אתה יודע שקשה לי. לצערי הלקוח שלך בנה לעצמו שם עם השנים, בעזרת הכוח הציבורי שלו, ומנצל אותו כדי להפיץ שפה אלימה ומטרידה. ככל שהוא עושה זאת במטרה אחת - להחליש ולשתק את מי שמעביר ביקורת - בשלב מסוים לא יכולתי לשתוק".

"ביקור בפוסיקט זה פלילי?": החקירה הנגדית של נתניהו

בפתח חקירתו הנגדית של נתניהו הוא אמר: "חשוב לי להגיד את הצד שלי, זה עוד יום שעושים לי רצח אופי. אני לא בובת וודו, אלא בן אדם, כשדוקרים אותי אני מדמם ומגיב. לסתיו שפיר שנשואה למיליארדר אין בעיה לעשות תביעת דיבה זה כמו לקנות מסטיק". הוא ביקר את עורך הדין של שפיר, עו"ד אוהד רוזן: "הוא יורק עליי וצועק עליי. אם היא ימשיך ככה אני אוריד את המיקרופון ואלך".
על הטענות כי אינו עובד השיב: "סיימתי תואר בעברית, עבדתי בארגון 'שורת הדין' ולאחר מכן עשיתי סבב הרצאות בתשלום באירופה ואמריקה בכדי להגן על המדינה. בדיוק ההיפך ממה שסתיו שפיר עושה. אחר כך עשיתי תוכניות בגלי ישראל וכתבתי טורים באתר אייס".
4 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג ונציגי המחנה הממלכתי
יצחק הרצוג ונציגי המחנה הממלכתי
"נשיא המדינה? תפקיד סמלי ולא מועיל בשום דבר"
(צילום: יונתן זינדל,פלאש90)
4 צפייה בגלריה
"הייתי ב'פוסיקט', זה פלילי?"
"הייתי ב'פוסיקט', זה פלילי?"
"הייתי ב'פוסיקט', זה פלילי?"
(צילום: שאול גולן)
הוא נשאל האם היה לו חדר משלו, ונתניהו שוב שלח עקיצה לשפיר: "אתה צועק ויורק עליי, אבל כן, שעלה פחות משמונה מיליון השקלים שלה". כשנשאל אם שילם על החדר או השירותים בביתו אמר: "כמו כל הילדים של ראשי ממשלה לא שילמתי. זה לא מתקרב לשמונה מיליון שקלים, זו בושה".
עוד טען נתניהו כי תפקידו של נשיא המדינה הוא "סמלי ולא מועיל בשום דבר". לדבריו, לא שילם על הארוחות במעונו של ראש הממשלה "כמו כל בן משפחה שגר בבית ומקבל את אותם הדברים. גם נשיא המדינה מקבל את זה". נתניהו גם נשאל על תצהיר משפטי עליו חתם ואמר: "אני חותם על מאה תצהירים בשבוע מרוב תביעות דיבה נגדי - אני עובר טרור משפטי".
נתניהו נשאל אם אכן ביקר במועדון החשפנות ה"פוסיקט" והשיב: "כן, זה פלילי? אין הרבה ילדים בני 22 שלא היו במועדון חשפנות". לגבי הטענות על סתיו שפיר והאמירות שלו לגביה נשאל נתניהו מי הם "הפדופילים", יאיר השיב בצעקה: "אהוד ברק וחברו אפשטיין".
"אני מייחס לה חברות עם אהוד ברק שהיא הקימה איתו מפלגה לאחר שנחשף שהוא היה החבר הטוב של אפשטיין. היא הקימה איתו מפלגה אחרי כל מה שנחשף", אמר. עורך דינה של שפיר אמר לנתניהו: "כתבת את חוגגת רק את 1 במאי ואת הרמדאן. אני אומר לך שהיא חוגגת גם את חגי ישראל. האם יש לך ראייה כלשהי שהיא חוגגת רק את הרמדאן?", הוא השיב: "אני עוקץ אותה. דרך אגב היא אכן קומוניסטית לפי הדרישות שלה במחאה החברתית וצבועה שהתחתנה עם מיליונר".