בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (רביעי) 27 שנות מאסר על איימן מסארווה (54) מטייבה, שרצח את אשתו וופא מול בתם הקטנה בת ה-5 ב-2020. בנוסף, נקבע כי מסארווה יפצה את בתו ב-258 אלף שקלים.
וופא ומסארווה היו נשואים וגרו עם בתם בדירה בטייבה. ב-2 ביולי 2020, בשעה 14:08, הגיעו השלושה לדירתם. מסיבות שאינן ידועות ניגש מסארווה למטבח שבו שהתה בת זוגו, היכה אותה בחוזקה בפניה ובראשה בידיו וגם באמצעות חפץ מזכוכית. הוא שבר לה שתי שיניים, תלש עגיל מאוזנה ושרשרת שענדה. בשלב מסוים פתח מסארווה מגירה במטבח ושלף ממנה סכין עם להב באורך של 16.01 ס"מ, ודקר אותה בפלג גופה העליון.
1 צפייה בגלריה
הנרצחת עם בעלה ויליהם
הנרצחת עם בעלה ויליהם
דקר אותה לפחות 12 פעמים לעיני בתם. וופא ואיימן
(צילום: אתר "אל-ערב")
וופא ניסתה להתגונן, אך מסארווה המשיך ודקר אותה לפחות 12 פעמים. היא נמלטה לחדר המדרגות, שם הוא דקר אותה שוב ושוב עד שהתמוטטה. בזמן התקיפה שהתה בתם בת ה-5 במקום והייתה עדה לאירוע. אחרי שאביה עזב את הדירה, יצאה הילדה בוכה בריצה לשכנה לבקש עזרה.
במהלך חקירתה אחרי הרצח סיפרה הילדה כי ראתה שירד לאמה דם וכי אמה הייתה על המדרגות, "ישנה, מתה". לפי הפרקליטות אז, "חוקרת הילדים מתרשמת כי הקטינה סיפרה את שחוותה בהיותה עדה לאירוע, ופירטה מהם הנימוקים להתרשמות זו. הילדה לא הצליחה להרחיב על אודות מהות מעשה הדקירה, והסתפקה במשפט כללי - 'אבא שחט את אמא'".

כפי שפורסם ב-ynet, הצדדים - סנגוריו של מסארווה והתובע מפרקליטות מחוז מרכז - הגיעו להסדר טיעון שבמסגרתו שונתה עבירת הרצח. במקום רצח בנסיבות מחמירות, המחייב מאסר עולם, מסארווה הודה והורשע ברצח בכוונה, שנחשב לרצח במדרג נמוך יותר שאינו מחייב מאסר עולם. כתב האישום תוקן והצדדים הסכימו על עונש של 27 שנות מאסר, שאותו ביקשו יחד מהשופטים - שאישרו את ההסדר. הסיבות להסדר הוא קושי ראייתי שהתגלה בהקשר למצבו הנפשי של מסארווה בעת המעשה.
את מסארווה ייצגו עורכי הדין צאלה ישמח ואהרון רוזה, שמסרו לאחר ההסדר כי "בית המשפט אימץ את הסדר הטיעון שהוצג על ידי הצדדים והושג לאחר עמל רב של פגישות ודיונים אצל שופט מגשר, ובצדק אימץ את הענישה המופחתת מעונש מאסר עולם. כלל הראיות שנשמעו והוצגו במשפט הראו כי איימן היה נתון במצב נפשי קשה באותה תקופה, שתחתיו פעל בעת שרצח את המנוחה שכה אהב. לגבי הפיצוי שהושת, איימן חסר כל כיום אך יעשה כל מאמץ כדי שמלוא הסכום ישולם לבתו. נפעל בהתאם דרך המרכז לגביית קנסות".