אחרי שורת התקלות בשבועות האחרונים ברכבת ישראל, בדיקה שנעשתה לאחרונה סביב עבודות חשמול הקווים חשפה בעיה נוספת, שתוביל לעוד שיבושים עבור הנוסעים. כך נודע היום (ו') ל-ynet.
ביום שני לפנות בוקר נרשמו שתי תקלות חשמל משמעותיות, הראשונה הייתה בקו החוף ובעקבותיה המקטע בין חדרה לנתניה נסגר לשבע שעות בשל כבל חשמל שנפל. התקלה השנייה נבעה מקצר חשמלי בתחנת וולפסון בחולון, מה שגרם לעיכובים רבים במרכז הארץ.

לכך נוספה התקלה המסתורית בערב "יום השיבוש" בשלישי, אז מישהו, ככל הנראה במזיד, הוריד את מפסק כיבוי האש בתחנת השמונה בחיפה - דבר שהוביל לכך שכל מערכת האיתות נפלה. על כך הגישה הרכבת תלונה במשטרה.
אתמול בבוקר (חמישי) פורסה הודעה שלפיה תנועת הרכבות באזורים שונים בארץ תופסק כבר בשעה 21:00 החל ממחר למשך שבועיים.
לנוכח כלל התקלות זימן הבוקר מנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן דיון במשרדו ביום ראשון הקרוב על מנת שיציגו בפניו את תוכנית העבודה לתיקון הליקויים וכן תוכנית לצמצום הפגיעה בשירות, בעיקר לרשויות בדרום, זאת לאחר פגישה של ראשי משרד התחבורה והרכבת עם ראשי רשויות מהדרום שהלינו על הפגיעה בשירות שקיימת בשל עבודות החשמול.
מרבית התקלות האחרונות נבעו מכבל חשמל שהשתחרר מהמערכת. לאחר בדיקות התגלה כי מדובר בפגם ייצור של רכיב משנת 2017, אשר אמור להחזיק את כבל החשמל העליון - זה שמזרים חשמל למערכת ולא זה הנוגע ברכבת עצמה.
בחודש האחרון ביקש מנכ״ל הרכבת מיכאל (מיכה) מייקסנר לבדוק בכל הרשת היכן נמצאים רכיבים אלו מסדרת הייצור המסוימת ולהחליפם, ובעקבות זאת בוטלו רכבות בשעות הלילה לתקופה מסוימת באזורים שונים.
ברכבת חשבו שבכך תמה התקלה, אלא שבמספר אירועי אירועי חשמול נוספים שהתרחשו בשבועות האחרונים, התגלתה תקלה חדשה, ברכיב אחר שגורם לקצר במערכת ולעיתים, כפי שנראה בחולון, אף לפיצוץ.
ל-ynet נודע כי לאחר תחקור סיבות הקצר החשמלי, על ידי חברת Semi הספרדית שמפעילה את החשמול בישראל, עלה כי יש להחליף רכיב נוסף במערכת. הרכיב ככל הנראה נפגע בשל העובדה שאינו רגיל לעומס החום הכבד בישראל וכעת יש להחליף 75 יחידות כאלו על כל המסילות.
25 יחידות חדשות ועמידות יותר לחום יגיעו ארצה בטיסה ביום שלישי הבא, וה-50 הנותרות באונייה באמצע אוגוסט. כך שברכבת מבינים שבחודשים הקרובים הם ייאלצו לסגור את תנועת הרכבות מספר פעמים על מנת לתקן את הליקויים. עדיין לא ברור היכן ומתי ייסגרו עוד קווים.