"אנחנו במצב חירום. כאילו התרחש מפץ גדול וכעת צריך לאסוף את השברים ולראות לאן ממשיכים מכאן, כי אין ספק שהגענו לצומת דרכים", אמר אתמול (חמישי) הורה מהדרום, שבנו לומד בתיכון שבו אירעה הפרשה הקשה של עבירות המין, שבה מעורבים על פי החשד 16 תלמידים ועל מרבית פרטיה הוטל צו איסור פרסום. "הבעיה היא שאין ענישה ואין הרתעה".
עשרות הורים, שילדיהם לומדים במוסד החינוכי שבו התרחשו עבירות המין, לפי החשד, יצאו אתמול בערב כדי להשתתף בכנס חירום שארגנה הרשות המקומית. האירוע הוא הראשון מתוך סדרה של מפגשים אותם מוביל ראש הרשות יחד עם צוות חינוכי ומומחים בתחום.
2 צפייה בגלריה
אסיפת הורים בבית הספר בדרום בעקבות האירועים האחרונים
אסיפת הורים בבית הספר בדרום בעקבות האירועים האחרונים
"מצב חירום". עשרות הורים נפגשו עם ראש המועצה
(צילום: בראל אפרים )
הפרשה הקשה טלטלה את המוסד החינוכי, צוות ההוראה וההורים לתלמידים. למרות צו איסור הפרסום שהוטל עליה, שהוארך עד יום שני הקרוב, בבית הספר שבו היא התרחשה, מכירים היטב את המעורבים בה לפי החשד. השאלה העיקרית המעסיקה את ההורים היא כיצד כל זה קרה בין כותלי המוסד שבמשך שנים רבות בנה לעצמו שם של תיכון המחנך למצוינות וערכים.
בימים האחרונים פנו הורים רבים להנהלת בית הספר ולרשות המקומית בדרישה לקבל תשובות, ובעיקר, להבין כיצד ניתן להמשיך הלאה ולנהל שגרת לימודים בצל הפרשה המעיבה על הפעילות החינוכית.
במהלך הפגישה הטעונה, הביעו ההורים חשש להמשיך ולשלוח את ילדיהם לבית הספר. לדבריהם, פרשת עבירות המין היא רק האחרונה ברצף של אירועים קשים שהתרחשו בתיכון, שכללו מקרי אלימות, שימוש בסמים ועוד מקרים חריגים. "אנחנו כהורים מודאגים מאוד. הגעתי למצב שאני ממש מתלבט אם לשלוח את הבן שלי לבית הספר, כי אני לא יודע למה הוא ייחשף שם", אמר אחד ההורים. "הפרשה הזאת וההשלכות שלה על עתיד ילדינו, טלטלה אותנו כהורים. נותרו עדיין הרבה מאוד שאלות שאנחנו רוצים לקבל עליהן תשובות".
2 צפייה בגלריה
אסיפת הורים בבית הספר בדרום בעקבות האירועים האחרונים
אסיפת הורים בבית הספר בדרום בעקבות האירועים האחרונים
אסיפת הורים בבית הספר בדרום
(צילום: בראל אפרים)
לטענת ההורה, הצוות החינוכי לא התייחס לתמרורי האזהרה ולא עשה מספיק כדי למנוע את הפרשה הקשה. "כולם ידעו במשך תקופה ארוכה על האלימות בבית הספר, אבל הייתה תחושה של הכלה. כלומר, שכל אירוע שקורה נשמר בתוך בית הספר, ושמנסים לפתור אותו בשקט ולהכיל אותו מתוך תקווה שהוא יהיה גם האחרון. מתברר שזה לא עובד ככה. מתברר שאובדן השליטה שם גדול יותר".
במהלך המפגש הציג ראש הרשות להורים את פרטי הפרשה, ככל ניתן ובמסגרת צו איסור הפרסום, ומנה את הצעדים שהמוסד החינוכי כבר ביצע ועל התוכניות בתחום החינוך המיני וההגנה האישית שישתלבו בתוכנית הלימודים כבר בימים הקרובים.
ואכן, למרות הטענות הקשות, יצאו ההורים מעודדים מעט מהפגישה. "החדשות הטובות הן שכנראה יוצאים לדרך חדשה", אמר אחד המשתתפים. "יש הרבה מאוד שיח, הרבה תוכניות, ובעיקר הרבה רצון טוב. אנחנו לא מתכוונים להרים ידיים ולומר שאין מה לעשות, להפך - לצמוח מתוך זה, לטפל איפה שצריך לטפל ולחזור לימים היפים ומוצלחים של בית הספר".